Citat:
Ursprungligen postat av
fjisken
Vilka jävla fittveckor det varit de senaste veckorna. Var hittar jag något som är blått?
Vissa brancher har gått OK. Men när det rör sig i såna stora flöden dras mycket med som kanske inte förtjänar det. Men det är så börsen fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lathet1
Ni som är erfarna på börsen tycker ni fortfarande att detta är REA eller är det en krasch som väntar? Kan väl inte vara helt normalt med negativa siffror i snart 2 veckor nu eller?
På långsikt kan man se det som rea. Det beror på bolag.
Är bolagen fundamentalt starka och har en ljus framtid så är det rea. Men med tanke på hur starkt börsen gått senaste tiden har vi backat 1-2 månader. Det är inget konstigt alls. Det som är lite onormalt är väl det snabba svängningarna. Ena dagen upp 2% andra ner 3, sen upp 4% osv.
Negativa siffror i 2veckor är absolut inte onormalt, vänta tills du har negativa siffror i 20 månader innan det börjar vända då snackar vi.
Jag tror vi kommer ha stökigt på börsen ett tag. Allt beror på FED och 10 åringen i USA.
Dock börjar stigande ränta prisas in vilket kan minska volatiliteten.
Tittar man tekniskt har nog Nasdaq en bit kvar ner innan vändning om man kollar volymerna. Men jag tror det kommer vända relativt snart. 2021 kommer bli ett rätt OK börsår .