2021-03-05, 08:26
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Vilka jävla fittveckor det varit de senaste veckorna. Var hittar jag något som är blått?
Vissa brancher har gått OK. Men när det rör sig i såna stora flöden dras mycket med som kanske inte förtjänar det. Men det är så börsen fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Lathet1
Ni som är erfarna på börsen tycker ni fortfarande att detta är REA eller är det en krasch som väntar? Kan väl inte vara helt normalt med negativa siffror i snart 2 veckor nu eller?

På långsikt kan man se det som rea. Det beror på bolag.
Är bolagen fundamentalt starka och har en ljus framtid så är det rea. Men med tanke på hur starkt börsen gått senaste tiden har vi backat 1-2 månader. Det är inget konstigt alls. Det som är lite onormalt är väl det snabba svängningarna. Ena dagen upp 2% andra ner 3, sen upp 4% osv.

Negativa siffror i 2veckor är absolut inte onormalt, vänta tills du har negativa siffror i 20 månader innan det börjar vända då snackar vi.
Jag tror vi kommer ha stökigt på börsen ett tag. Allt beror på FED och 10 åringen i USA.
Dock börjar stigande ränta prisas in vilket kan minska volatiliteten.
Tittar man tekniskt har nog Nasdaq en bit kvar ner innan vändning om man kollar volymerna. Men jag tror det kommer vända relativt snart. 2021 kommer bli ett rätt OK börsår .
Citera
2021-03-05, 08:41
Medlem
Julmustarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Fram till September 2020 fick man vräka:

Sista Mars alltså. Det är snart.

Riktigt intressant, började forska och huspriserna i USA stiger som fan, största boomen på 15 år.
Om man sett filmen The big shorts så får man lite dejavu.

Speciellt om foreclosure siffrorna kommer öka efter Mars, jag ska hålla koll på detta framåt sommaren för skojs skull.

Kollar man grafer på income index och home price index ser man diffen bara blir större och större.
Citera
2021-03-05, 08:44
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julmustarn
Riktigt intressant, började forska och huspriserna i USA stiger som fan, största boomen på 15 år.
Om man sett filmen The big shorts så får man lite dejavu.

Speciellt om foreclosure siffrorna kommer öka efter Mars, jag ska hålla koll på detta framåt sommaren för skojs skull.

Kollar man grafer på income index och home price index ser man diffen bara blir större och större.
Precis som här i Sverige. Huspriserna iaf för villor har rusat som fan i år, och förra året. Och de senaste 20 åren.

Kidsen har inte råd med hus på samma vis som förra generationen.
Medelklassen har blivit utraderade av inflationen. Och nu trycks ännu mer pengar.

Därför jag ligger tungt i råvaror.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-05 kl. 08:47.
Citera
2021-03-05, 08:58
Medlem
Julmustarns avatar
Citat:
Precis som här i Sverige. Huspriserna iaf för villor har rusat som fan i år, och förra året. Och de senaste 20 åren.

Kidsen har inte råd med hus på samma vis som förra generationen.
Medelklassen har blivit utraderade av inflationen. Och nu trycks ännu mer pengar.

Därför jag ligger tungt i råvaror.

Är också väldigt inne på att luta mer mot råvaror.
Tänker mig Silver och Koppar kommer gå bra men är väldigt dåligt påläst gällande råvaror.
Kanske inte platsar i denna tråd, finns det en tråd som heter årets aktietips? haha
Citera
2021-03-05, 09:03
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julmustarn
Är också väldigt inne på att luta mer mot råvaror.
Tänker mig Silver och Koppar kommer gå bra men är väldigt dåligt påläst gällande råvaror.
Kanske inte platsar i denna tråd, finns det en tråd som heter årets aktietips? haha
Jag har en tråd om ämnet här om du är intresserad.
Åkte på ett rejält hugg igår, men jag tror på det på sikt.

Jag tror att det bästa just nu är att sitta 1/3 likvid som Buffet och redo att köpa botten av dippen.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-05 kl. 09:37.
Citera
2021-03-05, 10:44
Medlem
desertwayss avatar
Vad är det som händer med Thunderful egentligen?
Citera
2021-03-05, 10:57
Medlem
Citat:
Efter katastrofen kempharm har jag gett upp hoppet för mänskligheten.
Här försöker man hjälpa till och bota sjukdomar men tendieregn uteblir.

No more mr niceguy. Köpte dippen i $POWW (Ammo Munitions Inc) för $6.66.

Käka bly allihop.

Varför tror du på POWW?
Citera
2021-03-05, 11:46
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prarpa
Varför tror du på POWW?
Det var mest ett memeköp för att jag gillar att skjuta. Det gör amerikaner också.
Kanske säljer om det mot förmodan skulle bli en grön dag idag och gör en hacka, kanske inte.
Antagligen pengar i sjön
Citera
2021-03-05, 11:47
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Skulle satsa på Daimler som ska avknoppa sin lastbilsdivision och därefter kommer den ena aktien heta Daimler Trucks. Den andra kommer också ändra namn till Mercedes Benz och satsa mer på "Zero Emission". Ytterligare information och beslut kommer i slutet av tredje kvartalet och kanske en listning på börsen i slutet av året.
Citera
2021-03-05, 12:51
Medlem
Ni som gillar att trada har nog det rätt bra på den amerikanska börsen. Kommer nog en massiv sell off i början av dagen för att sedan återhämta sig lite. Quick gains.
Citera
2021-03-05, 13:07
Medlem
Bullflag i Lidds och bryter uppåt. Även Golden X i det långa
Sen att riktkurserna är 27 kronor o uppåt gör inget.
Handlas till 16 kronor.
Riktigt många triggers detta år och man kan komma att avtala om Flaggskeppet Liproca inom en månad då VD avgår och uttalat sig att avtal kommer 2021.
Riktigt finR/R
Har ett gav på 16.7^^
Senast redigerad av Witpo 2021-03-05 kl. 13:41.
Citera
2021-03-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lathet1
Ni som gillar att trada har nog det rätt bra på den amerikanska börsen. Kommer nog en massiv sell off i början av dagen för att sedan återhämta sig lite. Quick gains.

KMPH + 10 % premarket iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in