2021-03-05, 09:51
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-P.Rejserbil
Det är Sveriges ansvar. Och Sverige missköter det. De nya svenskarna erbjuds inte möjlighet att ta sig in i samhället. Därför blir det som det blir.
Såssarnas fel, som vanligt, de gör vad som helst för mångkulturens aka kalergiplanens fullbordande. Vad har de annars här att göra?
Citera
2021-03-05, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Att ange flashback som källa Ni är verkligen roliga.
Man tager vad man haver.

Att förbjuda insamling av sådan statistik och fakta för att sedan håna motdebattören när denne refererar till en av få platser där sådan info FÅR samlas.

Haha vänsterblivna är mycket illvilliga varelser.
Förbjuder någon sorts insamling av info för att sedan skratta när ingen info som upplevs som duglig kan presenteras.

Att ni på riktigt tycker att andra ska hålla med er om era fascistiska tendenser är nog det lustigaste.

Tillbaka till trollfabriken nu!
Citera
2021-03-05, 09:52
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Fortfarande, visar den statistik på alla afghaner och alla av dem som begår brott och alla av dem som inte begår brott?
Du börjar redan braka ihop ser jag, vad fan är det du försöker säga?
Citera
2021-03-05, 09:52
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag är inget vänstertroll eftersom jag röstar M/KD/SD lite om vartannat, men jag skäms inte en sekund för att vara stolt över ett av världens rikaste länder med ett av världens högsta utvecklingsnivåer (HDI), i stort sett noll offentlig nettoskuld, export som går glödhet, en medelklass som har det bättre än den någonsin haft det, vi har råd till stora offensiva satsningar i infrastruktur osv, innovativa företag till tusen osv.

Sen har vi utmaningar kring integrationen och vi skulle defintivt kunna utnyttja denna resurs bättre. Det jag nog tycker sämst om med Sverige för närvarande är medelålders/äldre dysterkvistar till män som sitter och gnäller över hur allt var bättre förr (det var det definitivt inte).

Ja, jag minns dig som vettig för många år sedan när jag var lite mer aktiv här.
Bland annat skrev du detta, 2010:
Citat:
Invandring från speciellt muslimska länder och MENA bör begränsas så mycket som möjligt eftersom vi har enorma problem att integrera de som redan är här, samt att det påverkar Svensk kultur i muslimsk riktning. Kriminella invandrare bör utvisas, och de som kommit hit har en skyldighet att anpassa sig till svenska förhållanden, inte tvärt om.

Väldigt likt mina egna åsikter, och väldigt långt ifrån tramset om Torsåker.

Visst får man ändra sig, det är inget fel i det, men känns faktiskt som du mest trollar runt i denna tråd tyvärr.
Citera
2021-03-05, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
GM har väl snappat upp att det är så här man får vård...
Embryot till modus operandi kommer från det som hänt de senaste
åren på så många andra ställen.....

Rättspsyk är 100ggr värre än fängelse.
Citera
Medlem
Citat:
Mycket beror det på den debatt som förs. Internet och vissa media har skapat en enormt dyster samhällsbild där många tecknar allt i svart och att allt var bättre förr.

Detta är helt fel. Det finns många små exempel, på 1980-talet bodde jag i Stockholm. Innerstaden då var rena slummen jämfört med vad den är idag. Varenda tunnelbanetåg var nedklottrat varje millimeter så det såg ut som det körde genom Bronx. Fasader nedklottrade, knarkare överallt kring Sergels torg.
Idag ser vi en mycket fräschare gatumiljö. Samma sak gäller för övrigt i många städer.

Ja, det finns ju ett par hundra flitiga FB:are hemma i pojkrummen eller i sin källare som på fullt allvar tror på den bild som kommuniceras här på FB. Man ser det tydligt i denna tråd, hur man går bananas och hetsar varandra. Avsaknad av perspektiv och fakta.

Därmed inte sagt att vi har problem. Integrationen och kravställande på de som kommer till vårt land är ett stort problem t ex. Att vi har ca 5-600.000 människor som lever i våra ghetton/parallella samhällen har vi likt många andra "mångkulturella" länder blivit hårt straffade för i pandemin t ex. Människor från våra socioekonomiskt utsatta områden har varit drivande i vår samhällssmitta av många anledningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Såssarnas fel, som vanligt, de gör vad som helst för mångkulturens aka kalergiplanens fullbordande. Vad har de annars här att göra?

Det är inte S som hindrar att de får permanent uppehållstillstånd. Det var tryck från högern som tvingade igenom de repressiva lagarna. Det är inte S som har sänkt skatterna så att det inte finns pengar till våra mest utsatta. Hade de fått besked inom ett par månader att de fick stanna hade de kunnat börja bygga sina nya liv i Sverige.
Citera
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Personen är troligen psyksjuk. Det finns psyksjuka svennar också. Vad har det med migrationen att göra?

En vuxen man utan skyddsskäl har tillåtits bo här i flera år på godtyckliga grunder. Utöver det har han inte laglig rätt av vistas i landet eftersom hans uppehållstillstånd gick ut i november.

Ifall en människa som infinner sig illegalt i sverige begår brott här beror det i högsta grad på den förda migrationspolitiken.
Citera
2021-03-05, 09:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Fortfarande, visar den statistik på alla afghaner och alla av dem som begår brott och alla av dem som inte begår brott?
Du får nog be dina chefer hjälpa dog lite med att formulera så pass komplexa meningar.

Bara antalet domar & förundersökningar visar att brottsligheten är exceptionellt hög i den här gruppen.
Citera
2021-03-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Lever på samma planet som du, dock har jag inte huvudet nedstoppat i sanden. Tycker du att public-service djupdyker i ämnet? De sitter på sina arslen och citerar en regering som har NOLL KOLL. Media måhända har skrivit i tre dagar dock vill de framställa vansinneskillen som ett stackars offer än att undersöka vem han umgås med. Personligen tog jag screenshots direkt på vänkretsen och många är beväpnade och har symboler som pekar mot ett visst klientel av folk.

Att statsminister ens går ut och har pressträff pga brott som är mordförsök är anmärkningsvärt. Tvärtom skulle jag säga att mediahysterin kring detta är oförklarligt. Det är mer hysteri nu än när en 12 åring sköts ihjäl för några månader sedan.
Citera
2021-03-05, 09:58
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Att statsminister ens går ut och har pressträff pga brott som är mordförsök är anmärkningsvärt. Tvärtom skulle jag säga att mediahysterin kring detta är oförklarligt. Det är mer hysteri nu än när en 12 åring sköts ihjäl för några månader sedan.
1 person vs 7, ser du skillnaden?
Citera
2021-03-05, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Tror också denna afghan hade dött om det hade skett i USA utan tvekan
Om gärningsmannen dött så hade vi fått veta om det funnits en terrorkoppling då terroristorganisationer som Daesh och Al-Qaeda mfl endast tar på sig handlingarna när gärningsmannen dött (martyr).
Nu mer är det allmänt känt att så är fallet och då kan det hävdas att det inte är en terrorattack när gärningsmannen omhändertas levande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in