Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Jag är inget vänstertroll eftersom jag röstar M/KD/SD lite om vartannat, men jag skäms inte en sekund för att vara stolt över ett av världens rikaste länder med ett av världens högsta utvecklingsnivåer (HDI), i stort sett noll offentlig nettoskuld, export som går glödhet, en medelklass som har det bättre än den någonsin haft det, vi har råd till stora offensiva satsningar i infrastruktur osv, innovativa företag till tusen osv.
Sen har vi utmaningar kring integrationen och vi skulle defintivt kunna utnyttja denna resurs bättre. Det jag nog tycker sämst om med Sverige för närvarande är medelålders/äldre dysterkvistar till män som sitter och gnäller över hur allt var bättre förr (det var det definitivt inte).
Ja, jag minns dig som vettig för många år sedan när jag var lite mer aktiv här.
Bland annat skrev du detta, 2010:
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Invandring från speciellt muslimska länder och MENA bör begränsas så mycket som möjligt eftersom vi har enorma problem att integrera de som redan är här, samt att det påverkar Svensk kultur i muslimsk riktning. Kriminella invandrare bör utvisas, och de som kommit hit har en skyldighet att anpassa sig till svenska förhållanden, inte tvärt om.
Väldigt likt mina egna åsikter, och väldigt långt ifrån tramset om Torsåker.
Visst får man ändra sig, det är inget fel i det, men känns faktiskt som du mest trollar runt i denna tråd tyvärr.