2021-03-05, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Fantiserandet klarar ni i Ebba-klanen av så bra så på egen hand.

Det har jag inga behov av!
Fantiserar är det enda du gör.
2021-03-05, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Kanske för att det företaget inte vill förknippas med rättegången.

Dina pengar:

Ebba Busch har under tiden också konsulterat två olika mäklare för att värdera fastigheten som ligger i ett mycket attraktivt område. Enligt Ebba Busch har en av mäklarna i ett skriftligt utlåtande kommit fram till ett värde på fastigheten: 4 200 000 kronor.

Ebba Busch låter en tredje mäklaren utforma köpekontraktet. Det är Ebba Buschs kompis, influencern Margaux Dietzs storebror Theo, som är den tredje mäklaren.
------------------------------------------------------------------
Hade mäklare X värderat fastigheten för högt? Man kan undra!
2021-03-05, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Bra inlägg!
Där några datum som jag saknade samt att jag hade fel datum på avtalsskrivningen, blev tillrättat (hade blandat det med den 16e tillträdet)

https://imgur.com/a/zw6RONZ

Det här med att Esb redan samma dag ångrar sig och försökt betala tillbaka.
Det skiter ju sig såååå med datumen då han skrev kontrakt med Ebba ett datum,,men sen att han/hans "polare" säger om skrivit brev/varit på banken samma dag och att brevet det handskrivna har motsägelsefulla har betalat/ska betala.

Det datum de har skrivit på det brevet är ju lååångt efter att Ebba och Esb skrivit kontrakt och efter att de sammanstrålat och röjt på tomten.
Skulle vara intressant att få veta när Mz pratade med Ebba, före eller efter kontrakt eller efter röjningen?

Åååh jag har så många funderingar. Tänk om man kunde få jobba med utredninger igen. (ja, jag har jobbat med det)

Har du datumen i listformat??
Typ word dokument med alla datum rakt ned..
2021-03-05, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Ebba lovade och bjöd in til möte för at fortsätta ELLER riva upp avtalet om han ångrat sig. Men Esbs ombud som skulle hålla honom i handen vägrade säga sitt namn och Esb drog i dörren inna de ens kom in till mötet.

Hade Esb sällskap av den som ville hindra honom genomföra och gett honom skit för att sälja?

Jag tycker synd om gubben!
Den sitsen han hamnat i är obekväm om man så är 30, 40, eller 81!

Har han ens pengar kvar att återbetala handpenningen?

Nästan rätt.

Att Ebba Busch bjöd in till möte är rätt.

Att Ebba Busch river upp avtal om ett hus hon bestämt att hon vill äga kommer inte ske, innan hon möter på motstånd, eller en dom i Esbjörns favör. Det är ju uppenbart för alla som följt denna sak.

Jag vet inte om Esbjörn har pengar, men jag tror inte dessa summor du nämner är något som påverkar Esbjörns ekonomi avsevärt. Det är ett senare problem för Esbjörn. Men säkert ångestladdat för Ebba Busch som inte kan få tillbaka sin handpenning under pågående tvist.

Handpenningen är intressant i denna sak, eftersom det fanns ju inga andra spekulanter på fastigheten. Det fanns egentligen inget syfte med handpenningen, annat än i psykologisk påtryckning. Handpenning har ingen juridisk betydelse för om ett avtal är giltigt. Jag är faktiskt nyfiken på varför en handpenning betalades.

Jag har vibbar om att efter det Esbjörn undertecknade avtalet, var Ebba Busch färdig med honom. Hon trodde då att det var klart, och tänkte inte på att två vittnen ska vara med och att det är ett formkrav. Hon upptäckte för sent att avtalet skulle bevittnas av två vittnen, när Esbjörn skrev under. Hon trodde det skulle fixa sig, när hon ansökte om lagfart två gånger och lantmäteriet avvisade ansökningarna.

Lagfarten blev inte vilande, där det är Esbjörn som måste väcka talan. Det var Ebba som blev hänvisad till domstol. Allt är så underligt, där vi får veta att det där med formkrav och djupare kunskaper är inte Ebba Buschs grej.
2021-03-05, 09:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det kan väl Esbjörn själv avgöra!

Vill han bli omhändertagen av sina "vänner? Fine!

Vill han strosa runt bland träden på fastigheten? Fine!

Vill han låta huset förfalla? Fine!

Ett bra inlägg Esb kan väl avgöra själv!
Han har enligt allt och alla genom påverkan utifrån ändrat sig ang huset och sin försäljning.
Han bor numera i en annan lgh som han nyligen flyttat till den gamla bodde han i ca 45 år
Huset har han endast ägt i 14 år men han har varit där sen han blev 15 år på somrarna
Klart det borde finnas en koppling att se huset bevaras och i det skick det var när han var där inte som det ser ut i dag.
Personer som vill att han ska behålla utan att "rädda huset" för detta ska troligen ej vara ett minne utan att dom ska dela av eller på annat sätt öka värdet på denna tomt.
EB vill ha det som boende och i omd. behålla det som det är men göra det för åretruntboende.
Jag tror att dom var överens och sen när andra har fått reda på detta satt stopp på detta och även fått honom att tycka det var en dålig ide.
2021-03-05, 09:41
Avslutad
Citat:
Det kan väl Esbjörn själv avgöra!

Vill han bli omhändertagen av sina "vänner? Fine!

Vill han strosa runt bland träden på fastigheten? Fine!

Vill han låta huset förfalla? Fine!

...och vill han sälja till någon enligt gällande lagstiftning? Fine!
MAO

Att ångra sig är då ingen option tyvärr, det gäller alla som köper säljer fastigheter och lagen är tydligt rörande detta - för allas bästa.
2021-03-05, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Vad bra för Ebba. Men vad har då det med denna affär att göra?
Ett hus som är värderat till 5 miljoner kostar ju givetvis 5 miljoner exklusive renoveringarna.
Naturligtvis. Huset är värderat till 4.5 miljoner av Densia och Notar till 4.2 miljoner +/- 200.000. Sen kom Esbjörn och Ebba överens om ett pris på 3.9 miljoner för att Ebba tog på sig säljarens skyldighet att röja och tömma fastigheten och tomten på sopor, plåttunnor och skrotbilar.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-05 kl. 09:46.
2021-03-05, 09:44
Medlem
Citat:
Dina pengar:

Ebba Busch har under tiden också konsulterat två olika mäklare för att värdera fastigheten som ligger i ett mycket attraktivt område. Enligt Ebba Busch har en av mäklarna i ett skriftligt utlåtande kommit fram till ett värde på fastigheten: 4 200 000 kronor.

Ebba Busch låter en tredje mäklaren utforma köpekontraktet. Det är Ebba Buschs kompis, influencern Margaux Dietzs storebror Theo, som är den tredje mäklaren.
------------------------------------------------------------------
Hade mäklare X värderat fastigheten för högt? Man kan undra!
Spelar det någon roll eftersom hon inte ens har lämnat in någon värdering till tingsrätten? Inte en enda. Noll värderingar har hon lämnat in. Hon har ingen bevisbörda vad gäller priset. Noll bevisbörda.
2021-03-05, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast Ebba uppfattat ju Esbjörn som glasklar, hur kan han då låta sig påverkas av sin omgivning.

Och att ifrågasätta vad Esbjörn ska med huset till är ju precis vad Ebba går till domstol över, hon anser sig ha bättre rätt till huset än honom. Jag har svårt att förstå vad hon ska hävda att han är så glasklar för. En glasklar person gör med sitt hus vad den önskar. Meden en förvirrad kanske behöver hjälp med att ta ha om huset.

Bättre rätt, enbart en person som tror sig vara drottningen av Saba kan anse sig ha bättre rätt till ett hus med motiveringen att det ligger granne med en förre detta man.

Vänligen förklara vad Esbjörn personligen har att vinna på denna process? Det blir tyvärr allt mer uppenbart att det är folk i hans omgivning som driver denna process i egna pekuniära syften påhejade av media och vänsterpolitiska krafter/troll. Inte är det för Esbjörns bästa i vart fall.
2021-03-05, 09:46
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Nej sant, om det nu hade varit under ordnade former!

Det var en tillställning med mycket alkohol, mycket dans, högljudda, det kramades pussades hejvilt, ja som en normal fest på Stureplan!

Men inte i Coronatider för då var allt fullständigt ansvarslöst beteende, raka motsatsen till alla restriktioner och råd som regeringen lämnat.
Ebbas beteende var helt åt helvete, punkt!

(Antar att du aldrig har satt din fot i dessa miljöer så du vet ju ingenting om hur det går till, sen måste du ju försvara Ebba, din Gudinna vilken helt klart aldrig gjort ett enda fel i livet, så liten du är!)

Ditt antagande är fel!
Och resten av det är din argumentation inte min och du är iom det endast ej värd lika mycket som du värderar mig.
2021-03-05, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Naturligtvis. Huset är värderat till 4.5 miljoner av Densia och Notar till 4.2 miljoner. Sen kom Esbjörn och Ebba överens om ett pris på 3.9 miljoner för att Ebba tog på sig säljarens skyldighet att röja och tömma fastigheten och tomten på sopor, plåttunnor och skrotbilar.

Snömos!
Säljare har per definition ingen skyldighet att röja mm.

Det kommer man överens om i avtalet mellan parter. Hade det funnits en vettig mäklare inblandad hade det såklart tagits upp.
2021-03-05, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nästan rätt.

Att Ebba Busch bjöd in till möte är rätt.

Att Ebba Busch river upp avtal om ett hus hon bestämt att hon vill äga kommer inte ske, innan hon möter på motstånd, eller en dom i Esbjörns favör. Det är ju uppenbart för alla som följt denna sak.

Jag vet inte om Esbjörn har pengar, men jag tror inte dessa summor du nämner är något som påverkar Esbjörns ekonomi avsevärt. Det är ett senare problem för Esbjörn. Men säkert ångestladdat för Ebba Busch som inte kan få tillbaka sin handpenning under pågående tvist.

Handpenningen är intressant i denna sak, eftersom det fanns ju inga andra spekulanter på fastigheten. Det fanns egentligen inget syfte med handpenningen, annat än i psykologisk påtryckning. Handpenning har ingen juridisk betydelse för om ett avtal är giltigt. Jag är faktiskt nyfiken på varför en handpenning betalades.

Jag har vibbar om att efter det Esbjörn undertecknade avtalet, var Ebba Busch färdig med honom. Hon trodde då att det var klart, och tänkte inte på att två vittnen ska vara med och att det är ett formkrav. Hon upptäckte för sent att avtalet skulle bevittnas av två vittnen, när Esbjörn skrev under. Hon trodde det skulle fixa sig, när hon ansökte om lagfart två gånger och lantmäteriet avvisade ansökningarna.

Lagfarten blev inte vilande, där det är Esbjörn som måste väcka talan. Det var Ebba som blev hänvisad till domstol. Allt är så underligt, där vi får veta att det där med formkrav och djupare kunskaper är inte Ebba Buschs grej.

Ebba kan inte bara riva ett ingånget avtal utan att den hon ingått avtal med visar sig och säger STOPP samt betalar tillbaka.
Ska Ebba begå brott med att riva ett avtal enbart från sin sida sett och utan Esbs närvaror eller signatur samt utan att få tillbaka handpenningen,,nope!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in