2021-03-05, 01:11
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ingen är livshotande skadad vilket gör att nyhetsvärdet sjunker en hel del.
7 skadade varav ett par bara lite livshotande, några lite skurna men inte döende... då kan det hela glida ner i nyhetsvärde...

Jag undrar om vi ens får reda på om någon av dessa skadade dör - om vi verkligen får reda på det? Eller om det blir en notis långt ner på sidorna... där ingen reagerar på att den finns?
Citera
2021-03-05, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Inte baserat på att han hade torskat för ringa/CB -- nej. Korrekt uppfattat. Sen kan det möjligen ha funnits andra orsaker till uppsikt. Men just denna är inte en vettig sådan.

Det är, under förutsättning att inga andra riskfaktorer finns, en extremt dålig prediktor för våldsbrott.

Jag menar, det är inte för att gängbangare i Compton blaze:ar som de exekverar drive-by's...

Vilka övriga faktorer som kan tänkas föreligga för uppsikt dristar jag mig inte att spekulera i. Brassrökning är dock inte ett vettigt skäl.

Kunde ju lika gärna vara alkohol inblandat. Steroider och alkohol är ju ett problem i sig också. Hur som helst ligger det säkert något annat i bagaget som utlöste detta omoraliska sett att uttrycka ett missnöje eller vad fan man nu ska kalla detta sjuka beteendet för. Hur som helst är varenda jävel som förespråkar fri invandring en del av att skapa en sådan här individ.
Citera
2021-03-05, 01:15
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
7 skadade varav ett par bara lite livshotande, några lite skurna men inte döende... då kan det hela glida ner i nyhetsvärde...

Jag undrar om vi ens får reda på om någon av dessa skadade dör - om vi verkligen får reda på det? Eller om det blir en notis långt ner på sidorna... där ingen reagerar på att den finns?

Ingen av dem är livshotande skadad enligt polisen. Om någon skulle dö får vi garanterat reda på det och nyheten blir största rubrik ett tag. Dock är ju det fortfarande oklart om det rör sig om terror eller "bara" ett vansinnesdåd.
Citera
2021-03-05, 01:21
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musicbanger
Vi klarar oss genom att gå ut genom dörren och inte sitta på flashback hela dagarna eller i discord och låtsas som att vi bor i ett jättefarligt land.

Säger ju mycket om dig och ditt sinne när du säger sånt om Breivik och liknande. Afghanen har mer rätt att vara störd pga vad han har varit igenom än vad du har men här sitter du och yttrrar dig att mörda oskyldigt folk "allmänhetens bästa".

Afghanen har inte rätt att vara störd över huvud taget då han inte har asylskäl för fem jävla öre.
Citera
2021-03-05, 01:25
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ingen av dem är livshotande skadad enligt polisen. Om någon skulle dö får vi garanterat reda på det och nyheten blir största rubrik ett tag. Dock är ju det fortfarande oklart om det rör sig om terror eller "bara" ett vansinnesdåd.

Sant - men jag är fortfarande lite "irriterad" på att denna nyhet som borde vara topp-nyhet på varje nyhetssida - men som slinker ner ganska fort som mitt tidigare inlägg visade...

Varför är tsunami-larm på Nya Zeeland ovanför fortsatt rapportering om detta brott där en person gåt bananas och knivhuggit(eller använt yxa är det klartgjort ännu??) i Sverige..

Om en knarkpåverkad individ som dog under polisingripande (läs den där flöjten/floyd) i USA kan bli så mycket mer i och mycket i media i Sverige än en person som går bananas med kniv och skickar minst sju personer till akuten... borde inte det fortsätta att ge mer artiklar.... ??

Nåja, det är min åsikt... och den är högst personlig.
Citera
2021-03-05, 01:25
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyYouGeh
Jag har mått dåligt hela livet och gått till massa psykologer. Har även alltid varit en ensam kille men har aldrig gått ut och knivhuggit någon eller ens haft en tanke på det.

Sluta göra GM till ett offer!! Sverige måste fan vara enda landet i världen där man gör mördare till små stackars offer

Ja fy fan. Blir så jävla förbannad när jag tänker på det.

Rösta rätt vid nästa val! MP måste ut! Sossepatrasket måste ut! Centern måste ut! Dessa leder landet i fördärvet!

Sossarnas jävla påhitt på 70-talet att brottslingar är "sjuka" och skall "vårdas". Glöm aldrig detta!
Citera
2021-03-05, 01:26
Medlem
Gustaf.Horns avatar
Citat:

Jag ser ingen skillnad mellan de två sistnämnda alternativen. Är inte alla terrordåd som liknar detta vansinniga, och är inte alla vansinnesdåd som liknar detta terror?
Citera
2021-03-05, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaf.Horn
Jag ser ingen skillnad mellan de två sistnämnda alternativen. Är inte alla terrordåd som liknar detta vansinniga, och är inte alla vansinnesdåd som liknar detta terror?

Jo skillnaden är om det är i stockholm eller i en by.
Citera
2021-03-05, 01:28
Medlem
CSHamiltons avatar
Ja vad ska man säga, svensken kommer glömma bort detta om 2-3 dagar för det är ju faktiskt idol och tacos på fredag. Ni vet precis så som ni glömde bort Ebba!

Svensken kan få sin fru våldtagen och sin dotter mördad och ingen gör något åt saken...

Så jävla sorgligt men sant. Ett mer handlingsförlamat folk existerar inte på denna jord.

Ert land leds av en svetsare 😂😂😂😂😂

Själv skickar jag in en ansökan om att avsäga mig mitt svenska medborgarskap.

/C
Senast redigerad av CSHamilton 2021-03-05 kl. 01:32.
Citera
2021-03-05, 01:31
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Ja vad ska man säga, svensken kommer glömma bort detta om 2-3 dagar för det är ju faktiskt idol och tacos på fredag. Ni vet precis så ni glömde bort Ebba!

Svensken kan få sin fru våldtagen och sin dotter mördad och ingen gör något åt saken...

Så jävla sorgligt men sant. Ett mer handlingsförlamat folk existerar inte på denna jord.

Ert land leds av en svetsare 😂😂😂😂😂

Själv skickar jag in en ansökan om att avsäga mig mitt svenska medborgarskap.

/C

Korrektur. Löfvén gick aldrig klart svetsarutbildningen. Inte någon annan utbildning heller.

En jävla sopa är han, varken mer eller mindre.
Och alla som röstat på honom är precis lika korkade.
Citera
2021-03-05, 01:33
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Ja dom finns närvarande i Afghanistan.
Dock så är det väll oftast pashtuner som sympatiserar med is i Afghanistan.
Bin Laden hade ju träningsläger i Afghanistan så äpplet faller ju inte så långt i från trädet.
Citera
2021-03-05, 01:34
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaf.Horn

Är inte alla terrordåd som liknar detta vansinniga? -Nej terrordåd kan vara välplanerade dvs icke-vansinniga. Utöyadådet anses som ett terrordåd, inte ett vansinnesdåd. Samma med andra välplanerade attentat som t.ex 9/11 m.m.

Är inte alla vansinnesdåd som liknar detta terror? -Beror på hur pass välplanerat och vilka motiv det fanns. Finns ju exempel på attentat där folk blivit nedhuggna på ett planerat sätt baserat på ett bakomliggande terrormotiv i bland annat Frankrike mfl platser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in