Citat:
Ursprungligen postat av
45huddinge45
Så gud kan inte närma sig om man inte är läskunnig? Var det därför gud väntade på att folk skulle bli läskunniga? Hur tänker du? Är han allsmäktig så väntade han ganska länge...
För det första.
Religion är ett maktredskap, och detta befäster man starkt om man göra långa texter och budskap, bygga tempel, krucifix och samla stora grupper människor.
Shamanism är någonting lokalt, det handlar om enskilda smågrupper som tror på lokala andar och väsen. Det fanns inget land på den tiden och folk kunde inte ens rita en jävla karta.
Kom igen.
Jag antar att jag tror på Gud.
Men det är en högst personlig bild jag har av denne, och inget jag behöver öppna en bok för att känna.
Jag behöver heller inte sitta i en grupp med andra och tjoa halleluja varje söndag.
Är tron tillräckligt stark så klarar du dig utan sånt, men jag förstår alla kristna som inte tror ordentligt, då måste dom väl upprepa Jesus fram och tillbaka för att det ska kännas hyffsat sant och verkligt.. en stund iaf, till nästa söndag.
Tror du inte Gud gillar sådana "troende" eller måste man sitta i en bögälskarkyrka som stödjer Unga Muslimer?