2021-03-04, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Du och jag.
Terrorist utredningen har lagts ner.
Så vi kan väl kalla honom galning istället.
Du kallar honom galning, jag är övertygad om att han i de flesta normala länder skulle kallats terrorist. Så där är vi oense. Men jag antar att vi är överens om att Annie Lööf är stor anledning till terroristens/galningens dåd?
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Rent logiskt har ju polismannen helt rätt. Hade de inte varit där så hade de inte blivit knivstuckna. Vad polismannen ville säga var att det var ett helt random dåd av en tillfälligt galen person.

Statistiken säger att du möter en sådan i Sverige ca 1 gång var 970:e miljonte dag. Eller, vi kan leva drygt 30000 genomsnittsliv innan vi möter en sådan här person.
Statistiken säger också att ju mer invandring vi har från skitländer ju större risk att drabbas av GM av den här typen.
Citera
Medlem
DURN80s avatar
Med senaste informationen så för det tankarna till IKEA morden 2015. Vad hände med den kulturberikaren som yrkade psykisk ohälsa inför eventuell utvisning? Den gången var det en Somalier om jag inte minns fel.

Håller med andra, borde bli utvisning.
Citera
2021-03-04, 22:48
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Siffran vet jag, men det framgår inte att alla hans omkostnader är betalda utöver detta så att de skulle vara är rena fickpengar.

Tror du att han kan betala hyra, el, mobil och bredband med 4200 kr?
Citera
2021-03-04, 22:48
Medlem
blamages avatar
Citat:
Nej
Vem ska då bli knivstucken för att du tycker det är logiskt riktigt?
Citera
2021-03-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Sköta skolan? Han är analfabet. Vad var han i tidigare liv som ökade sårbarhetsfaktorn? Sök hjälp.
Han hade jätte hög frånvaro i skolan. Är utbildad i psykatri. Du kanske ska läsa på lite istället....
Citera
2021-03-04, 22:49
Medlem
hogerspokets avatar
stavar som ett kioskmongo

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det verkar ju finnas någon psykiatrisk störning hos denne. Men det i sig utesluter ju inte kopplingar till ex religiös extremism. En psykiatrisk problematik kan ju gå hand i hand med sådana föreställningar och sådana människor kan också utnyttjas av den som vill bedriva terror.

Vi får väl se vad polisen hittar på hans dator, om han nu har någon.

Man skulle, om man vill vara vara lite lustig, säga att det är en förutsättning...

Jag var mer nyfiken på om det dykt upp något mer konkret i tråden, såsom alla-uhm-snackbar-vrålande, eller liknande.
Citera
2021-03-04, 22:52
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Man skulle, om man vill vara vara lite lustig, säga att det är en förutsättning...

Jag var mer nyfiken på om det dykt upp något mer konkret i tråden, såsom alla-uhm-snackbar-vrålande, eller liknande.
Nej, jag har bara läst ett vittnesmål och den kvinnan sade att han lät som ett djur.
Citera
2021-03-04, 22:53
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket

Exakt.
Vad föranledde att GM blev en prospekt att snackbar-certifiera från första början av Säpo?
Aset måste vrålat ngt särskilt som du också undrar.
Citera
2021-03-04, 22:53
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Rent logiskt har ju polismannen helt rätt. Hade de inte varit där så hade de inte blivit knivstuckna. Vad polismannen ville säga var att det var ett helt random dåd av en tillfälligt galen person.

Statistiken säger att du möter en sådan i Sverige ca 1 gång var 970:e miljonte dag. Eller, vi kan leva drygt 30000 genomsnittsliv innan vi möter en sådan här person.

Skitsnack. Du är fan inte klok i huvudet.
Citera
2021-03-04, 22:54
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, jag har bara läst ett vittnesmål och den kvinnan sade att han lät som ett djur.
På vilket sätt - vilda gutturala läten eller?
Citera
2021-03-04, 22:55
Medlem
Citat från Göran Greider Facebook:
”Tragedin i Vetlanda. En trasig människa attackerar med kniv oskyldiga. Vågor av oro, sorg, berättigad ilska sköljer genom hela landet. Förövarens härkomst utlöser hatreaktioner. Den onda spiralen. I fjärran ett av våld hemsökt Afghanistan. Denna tid, detta våld, dessa tragedier.”

Det är nog inte många här som ser det på det sättet! Och inte jag heller!
Men ändå lite intressant att vissa invandrarpopulister aldrig kan ändra uppfattning!
Och Breivik var ju också en trasig människa!
Senast redigerad av AlgotR 2021-03-04 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in