2021-03-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså fy fan vad osympatisk personlighet.
Ta så illa vid sig om att skämta lite försynt om städning.
Hon måste ju vara skadad.
Säger jag även fast jag är kvinna då.
Han verkar ändå rätt go. Personligheten gör att han blir snyggare.
Henne tycker jag att ingen karl ska ta i med tång. Rejält osympatisk människa. Skrattar av nervositet åt allt och i nästa stund blir alldeles förstörd av att han lite lättsamt skojar om städning och deklarerar att hon är feminist.
Fy fn vilken tråkig, bitter människa hon verkar vara. Förstår att hon inte hittat någon.
Men han verkar ju ändå mer go än jag trodde.

Anton är å andra sidan så tråkigt prydlig. "Jag har aldrig visat upp mig med mjukisbyxor för någon".
Han verkar frireligiös? Han ger sånt intryck. Han skulle passa utmärkt som Jehovas vittne eller nåt.
(Prinsess-kläder på killar förstår jag dock att han tycker örk om.)
Hon når inte upp till hans krav, för han vill gänga sig och köpa villa nu, med en gång.
Fast det allvarligaste var att han står till vänster sida vid rulltrappan. Jä-a lantistönt! Tyder på att han är extremt svagbegåvad.

Usch vad läkaren är osympatisk och läskig.
Ytlig, glassig och ful.
Elinor har en varm personlighet.
Mycket bra analys! Tyckte Susanna var söt och charmig på bröllopet men nu har hon visat sin rätta (värdegrunds)sida.
Citera
2021-03-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hon kommer bli en jävligt intolerant socionom som dessutom är extremt bakom flötet som hakar upp sig på så här små saker och dessutom har rena fördomar om vad feminism är.

Hon kommer aldrig hitta en partner. Garanterar.
Dessutom så skojade de bara lite skämtsamt om överkurs i städning, där man är tvungen att lyfta på fler prylar om dammar, om man har mycket saker,
och hon blev alldeles kall.

Alla har olika tillkortakommanden i en relation dessutom.

Han har tätt mellan ögonen. Men det har Björn Borg också. Och han har haft kvinnorna efter sig.
Dock blir jag misstänksam att han inte flydde illa kvickt då hon visade prov på sin feministiska-bakom-flötet-intolerans med den här skitsaken.
Han kan inte vara annat än toffel om han är kvar i programmet med henne.
Han är en helt vanlig snäll och harmlös
arbetarkille. Tycker han ser bra ut och är värd en normal tjej. Nån som är lika snäll.
Citera
2021-03-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dracious
Men hur tänkte experterna när de parade ihop Anton med socionomen? Att de båda gillar tacos? Blev chockad när hon sa att hon inte störde sig på något hos honom med tanke på hur bonnig han är.
Hon är lärarstudent. Och jo hon stör sig på att han är bonnig.
Citera
2021-03-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Känns osannolikt eller hur?
Citera
2021-03-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
En del träffsäkra kommentarer i denna tråd, tack för ett gott skratt.

Som vanligt väljer SVT-produktionen att göra medvetna missmatchningar bara för att få till lite dramatik. För visst är det tråkigt att se par som det går bra för? Detta är förnedrings-tv, inget annat. Och visst tycker man synd om vissa av deltagarna.

Sofia verkar vara en väldigt fin och varm tjej, jordnära, öppen, men jag hoppas bara att hon taggar ner de osunda radikala feministidéerna om flickklädsel på pojkar och kommer ner på jorden. Kanske hon umgås med fel kurskamrater. Anton är jag lite mer kluven inför. Vissa saker gillar jag, men plötsligt säger han något och han sjunker några grader. Han kunde ha varit lite mer ödmjuk vad gäller hennes studentlya, som hon har gjort mysig, och sluta hänga upp sig på att köpa villa, det är inget man ens funderar på i Stockholm innan man har fyllt 35 år typ.

Om Sofia har påverkats av radikalfeminism så är det ingenting mot vad den uppenbart störda Susanna har. Hon bör göra män en tjänst och inte försöka få till något förhållande innan hon tar itu med sig själv först. Jag tycker synd om Johan som verkar var en snäll och hyvens kille som förtjänar det bästa.

Som någon här föreslog, vore Elinor en bra matchning för Johans del. Kanske det var tanken från början, men produktionen vill tydligen ha drama. Elinor ligger på 31 av 100 på Kaviarkillen Lars skala. Han är kräsen och duckar en perfekt invit av Elinor när hon nästan skriker av kärlekstörst i soffan. Lars väljer att fisförnämt kalla henne poet...!?

Jag har svårt att tro att något av paren får ihop det, men man vet aldrig. Jag tittar intresserat vidare...
Lars är inte kräsen. Han är super-gay!
Citera
2021-03-04, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Känns osannolikt eller hur?
Vad är osannolikt?
Citera
2021-03-04, 22:42
Medlem
Citat:
Vad är osannolikt?
Det som står i spoilern.
Citera
2021-03-04, 22:45
Medlem
Citat:
Det som står i spoilern.
Vet inte riktigt vad du menar med det.
Men detta program brukar lyckats i ytterst få par som fortsätter vara gifta efter att programmet är slut.
De brukar inte lyckats med sina matchningar dessa experter.
Citera
2021-03-04, 22:47
Bannlyst
Bögen säger att de kollat upp deras politiska värderingar, men det har de uppenbarligen inte. Ultrafeminism är ju ett tydligt drag och borde blivit klarlagt på en enda fråga.
Citera
2021-03-04, 22:49
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt vad du menar med det.
Men detta program brukar lyckats i ytterst få par som fortsätter vara gifta efter att programmet är slut.
De brukar inte lyckats med sina matchningar dessa experter.
Nu vill jag inte spoila spoilern men menar att de som fortfarande är gifta känns osannolika enligt min åsikt.
Citera
2021-03-04, 22:52
Medlem
Citat:
Nu vill jag inte spoila spoilern men menar att de som fortfarande är gifta känns osannolika enligt min åsikt.
Okej, så kanske det blir vi får se vid sista avsnittet och det senare avsnittet-vad hände sedan.
Citera
2021-03-04, 23:12
Medlem
Susanna/Johan
Blev lite fundersam över Susanna i detta avsnitt.. hon borde ju nämnt för experterna hur viktig hennes feminism är för henne, och att hennes partner har liknande synsätt? Hon har ju sökt en ”skogshuggarkille” vilket jag tolkar som en önskan om en redig karlakarl, troligtvis utan akademisk utbildning. Hon kan ju inte bli jätteförvånad över att han inte har tänkt så mycket på dessa frågor, och kanske inte har ett intresse av det? Av denna erfarenhet tror jag hon kommer lära sig antingen:
1. Att politik är viktigare för henne än vad hon trodde innan/sa till experterna (de gör slut)
2. Att människor kan vara schyssta och bra utan att de tänker exakt som du, och det är ok (finns en chans att de fortsätter vara ihop då)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in