2021-03-04, 22:18
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Haha när Nardos pillade Simon i håret och insåg vad hon höll på med

Det var lite gulligt.. Hon är nog lite kär i honom tror jag . I don't blame her. Simon har humor och skön personlighet och det är attraktivt.
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Haha men känns ju så himla värdelöst när man missar ALLT och måste kolla på korta klipp i appen för att hänga med, och de är ju ofta tagna ur sina sammanhang. Ska kolla avsnitten och se om det känns värt.

Haha jag har knappt kollat sedan i helgen och tydligen hatar alla Judith nu, Katti har gjort bort sig och Adrian har fortfarande sin mössa på sig OCH JAG FATTAR INGENTING.

Jomen minns att jag kände så förra året, men fastnade totalt i slutet ändå när man lärde känna dom mer.
Jo jag har också fått läsa mig till dessa saker.
Har fortfarande inte förstått i vilket sammanhang Kattis sa detta och till vem ? 🤔
Och varför ogillar alla Judith? Jag vill också veta 😅

Nämen häng kvar så kan vi nog hjälpas åt 😆😅
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Haha ja exakt! Han kan helt klart börja steppa upp lite nu när han börjar komma in i gruppen.
Jo han måste ju ha ångest över ett för kortklippt hår, eller så bara gilla sin mössa kopiöst mycket.
Men för mig sprollar det att han har på sig den på dagen, men natten känns ju lite sjukt 😅

Men hans frisyr är ju helt normaaaaal..! När han kom in så sa han ju något om att han hade snaggat sig helt för flera månader sedan och blivit väldigt missnöjd, men det har ju vuxit ut..

Jaja, vi får försöka se förbi mössan och hitta människan.
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ja, jag läste några inlägg om det men har inte sett något klipp eller så så förstår ju inte det heller. Har bara sett att folk har klagat som fan på henne både på Instagram och när jag kollat sporadiskt här i tråden.

Äsch. Hon sade ifrån till Joel och Nardos att de inte äger henne. Hamnar i bråk med Joel där Simon lägger sin näsa i blöt. Varpå Joel blir arg och säger till Simon att han kommer spotta på honom varje gång han går förbi. Därefter utbryter massa bråk och hon har en monolog på 2 timmar i sovrummet. Men jag tycker hon hade rätt.
2021-03-04, 22:19
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt

BB har det inte lätt, de måste casta invandrare för att inte bli kallade rasister, men så slutar det med att de måste censurera invandrarna hela tiden eftersom de själva så gärna ställer sig i dålig dager..
2021-03-04, 22:23
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Yep. Där har du något på gång. Jag hoppas också på Emelie. Men hon måste släppa garden lite. Tror hon gillar honom men hon är extremt hård mot sig själv.
Ja, jag tror inte hon kommer/vågar göra något först. Det är upp till Adrian.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Äsch. Hon sade ifrån till Joel och Nardos att de inte äger henne. Hamnar i bråk med Joel där Simon lägger sin näsa i blöt. Varpå Joel blir arg och säger till Simon att han kommer spotta på honom varje gång han går förbi. Därefter utbryter massa bråk och hon har en monolog på 2 timmar i sovrummet. Men jag tycker hon hade rätt.
Men gud, vad är det som sker i huseeeet. Får seriös FOMO haha. Men jag tycker ändå det är bra att hon säger ifrån, och att ingen äger henne är ju helt rätt. Är ju inte konstigt att man tappar det ibland, när man bor tillsammans med tolv okända människor. Ingen kan förvänta sig att man ska vara guds bästa barn hela tiden, så blir trött på folk som ändrar åsikt om deltagarna för att de gör EN grej som inte stämmer överens med deras bild av dem.
Medlem
kermiths avatar
Yeeees Peddo i ettan kör sin grej för femtielvte gången. Katti: mmm mamma
2021-03-04, 22:27
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ja, jag tror inte hon kommer/vågar göra något först. Det är upp till Adrian.

Fast jag tror han lägger in hintar och hon ler brett, men hon är en tuff kvinna. Men vilket team de skulle kunna bli. Helt oslagbara när man ser de i tävlingar exempelvis och kör på och tränar. Bor nära varandra. Allt passar ju ganska bra in. Blir intressant i fortsättningen.
2021-03-04, 22:28
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Men hans frisyr är ju helt normaaaaal..! När han kom in så sa han ju något om att han hade snaggat sig helt för flera månader sedan och blivit väldigt missnöjd, men det har ju vuxit ut..

Jaja, vi får försöka se förbi mössan och hitta människan.

Jamen man vet ju aldrig med folk,.spec killar verkar ha såna komplex om de är tunnhåriga osv. Men det är säkert inte så för han, men uppenbarligen blev han ju missnöjd över hans klippning så han kanske är van längre, och har därför gömt sig under detta tak 😅
2021-03-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Jomen minns att jag kände så förra året, men fastnade totalt i slutet ändå när man lärde känna dom mer.
Jo jag har också fått läsa mig till dessa saker.
Har fortfarande inte förstått i vilket sammanhang Kattis sa detta och till vem ? 🤔
Och varför ogillar alla Judith? Jag vill också veta 😅

Nämen häng kvar så kan vi nog hjälpas åt 😆😅
Judith var väldigt dubbelmoral igår. Joel talade vänligen om för henne flera gånger att han känner sig utstött för att Judith och Tanja har en kemi och ett språk som han inte begriper. Han var tydlig med att han känner sig lite utstött eftersom han faktiskt sitter ihop med Tanja och Judith tjatar hela tiden "Tanja ska vi bada i poolen, Tanja ska vi till bubbelpoolen, Tanja ska vi dittan, Tanja ska vi dattan" att hon inte tar hänsyn till Joels existens och inte säger "Joel och Tanja ska vi..."

Judith blev passivt aggresiv och kontrade med "blev du mobbad som barn?" Helt irrelevant och så nämnde hon att Joel kör på gay-kortet, något som han inte skämtat om på flera dagar så Joel konfrontera henne med det och sa att hon måste ha grubblat på det i flera dagar för han har inte nämnt gay alls idag. Han säger också att han undrar varför hon säger sig vara rak, ärlig och säga vad hon känner om hon grubblat över att Joel någon gång nämnt gay-kortet och hon duckade frågan som om de vore dodgeball där inne. Hon försökte härskarteknika Joel, förminska honom och påstå att HAN?? gör en skit grej om ingenting. Även fast hon från tomma intet gick på honom om att han använder gay-kortet.

Sen så är hennes självdiagnos på ADHD otroligt irriterande. Jag älskade Judith innan Tanja kom in, hon var min favorit förr.

----
Det som står över är lite smått om vad Judith gjorde igår. Idag har hon egentligen inte tillfört något i huset. Ligger/sitter och ser depp ut hela dagarna och man får känslan av att hon bara vill uppmärksammas av Tanja.

Det lektes charader igår och det blev massa högljudda gissningar från alla och någonstans i allt så hörs Kattis gissa på "samejävel" så i sammanhanget var det väldigt oskyldigt. Produktionen straffar henne utan att ha hela kontexten i åtanke. För mig väldigt oskyldigt men å andra sidan vet jag inte mycket om samer och ifall samejävel är något att göra en stor sak över. Det var inte sameförbundet som röt ifrån utan tjocka fjortisbrudar från Stockholm som tydligen tyckte att det var olämpligt och jämförbart med folkmord och judar.
2021-03-04, 22:30
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Men gud, vad är det som sker i huseeeet. Får seriös FOMO haha. Men jag tycker ändå det är bra att hon säger ifrån, och att ingen äger henne är ju helt rätt. Är ju inte konstigt att man tappar det ibland, när man bor tillsammans med tolv okända människor. Ingen kan förvänta sig att man ska vara guds bästa barn hela tiden, så blir trött på folk som ändrar åsikt om deltagarna för att de gör EN grej som inte stämmer överens med deras bild av dem.

Ja, helt rätt. Ingen är perfekt, inte Judith heller. Men åtminstone jag tycker om henne och förstår det hob vill säga. Nardos och Joel sade att hon inte är med dom längre och hon förklarar att hon vill vara med alla, men de förstår inte det. Sedan sade hon att hon klickar bra med Tanja. Och de blir sura. Hon är lite betuttad i Tanja faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in