2021-02-28, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Outdoor warrior e de du tänker på mvh
Exakt! Tack
Citera
2021-02-28, 21:18
Medlem
Gällande ph i vattnet så buffrar ju jorden en del. Sedan trivs cannabis bäst i lätt sur jord:

PH AND CANNABIS NUTRIENT UPTAKE
Citera
2021-03-02, 01:50
Medlem
Blivit rekommenderad dessa för utomhusbruk i zon 2. Vad tror vi om det? Någon som har erfarenhet?

Norden premium Gorilla Glue auto
Norden AK47 Auto
Norden NL x Big Bud auto.
Citera
2021-03-02, 01:54
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja
Blivit rekommenderad dessa för utomhusbruk i zon 2. Vad tror vi om det? Någon som har erfarenhet?

Norden premium Gorilla Glue auto
Norden AK47 Auto
Norden NL x Big Bud auto.

Skulle nästan våga påstå alla autos funkar ok i detta avlånga land. Vill du ha ett tips? Håll dig borta från norden seeds. Inga jag skulle rekommendera. Köp dutch passions så kmr du få fina resultat. Deras automazar e duktigt highyield o potent smög.
Citera
2021-03-02, 18:24
Medlem
Citat:
Skulle nästan våga påstå alla autos funkar ok i detta avlånga land. Vill du ha ett tips? Håll dig borta från norden seeds. Inga jag skulle rekommendera. Köp dutch passions så kmr du få fina resultat. Deras automazar e duktigt highyield o potent smög.
Fast för det priset för utomhus? Njaaa. 7 frön för 700 typ..
Kolla isåfall in seedstockers 😊det är dutchpassion bara att dem leker lite mer med genetik från andra förbanker. Där har du bra frön till en vettig slant.
Citera
2021-03-03, 02:11
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Fast för det priset för utomhus? Njaaa. 7 frön för 700 typ..
Kolla isåfall in seedstockers 😊det är dutchpassion bara att dem leker lite mer med genetik från andra förbanker. Där har du bra frön till en vettig slant.

Tjaa dom har ju erbjudande rätt ofta! Och som ja ser de så får man lite vad man betalar för. Du får absolut göra som du vill men men mitt tips e att köra på dutch passions deras strains funkar mycket bra till vårat klimat. Jag själv drog ut 160g på 2 auto mazar förra året. Ungefär lika mycket som ja fick på 5 6 stk av nordenseeds. Och kvalitets sett på rökat va som dag o natt tyvärr. Jag kan rekomendera femaleseeds white widdow kan oxå bli en riktigt bjässe.
Citera
2021-03-03, 17:28
Medlem
Jag håller på att förbereda mig inför min första odling-sommar! Ser verkligen fram emot detta.
Jag har hittat ett härligt ställe i skogen där jag tror de kommer få stå i fred. De är är typ på en typ av klippavsats i sydöstläge med stor solpotential i sommar.

Enda kruxet jag tänker är att det är väldigt stenigt. Det växter grejer överallt där jag tänkt odla men det är ju inte direkt någon gjord.

Jag har samlat ihop mossa,lera, jord osv ifrån en annan plats och gjort ett litet trädgårdsland. Ca 1dm tjockt lager. Har tänkt fylla på med mer och sedan toppa med lite gödsel. Det borde funka finfint va?
Citera
2021-03-04, 00:43
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londononthetrack
Jag håller på att förbereda mig inför min första odling-sommar! Ser verkligen fram emot detta.
Jag har hittat ett härligt ställe i skogen där jag tror de kommer få stå i fred. De är är typ på en typ av klippavsats i sydöstläge med stor solpotential i sommar.

Enda kruxet jag tänker är att det är väldigt stenigt. Det växter grejer överallt där jag tänkt odla men det är ju inte direkt någon gjord.

Jag har samlat ihop mossa,lera, jord osv ifrån en annan plats och gjort ett litet trädgårdsland. Ca 1dm tjockt lager. Har tänkt fylla på med mer och sedan toppa med lite gödsel. Det borde funka finfint va?

Om detta är din första gång så bäddar du för problem. Skulle ja vart du skit i dedära stället. Hitta ett ställe där näslorna växer och de är mörk jord. Inte sand osv. Jord ska det vara och gräv upp så du luckrar jorden sen i med lite hönsgödsel så har du en fin chans o få en bra skörd. Dedära du snackar om e välldigt mycket jobb för något som nog inte kommer bli så bra tror jag. Alt så kör du i hinkar typ 20l med riktig jord. Men de innebär tätare vattningar.
Citera
2021-03-04, 15:31
Medlem
Hej experterna.

Jag ska plantera lite frön (Easy Bud, B.I.G., Blueberry från Seedsman) för första gången. Setupen blir utomhus i krukor i ett litet växthus, ute på landsbygden i centraleuropa. Mycket sol här, så håller en tumme för att det ska gå bra.

Jag har gjort mesta researchen och känner att jag har hygglig koll, men skulle vilja fråga vilken storlek en ska ha på krukorna, mellan tummen och pekfingret?
Citera
2021-03-04, 20:47
Medlem
Citat:
Om detta är din första gång så bäddar du för problem. Skulle ja vart du skit i dedära stället. Hitta ett ställe där näslorna växer och de är mörk jord. Inte sand osv. Jord ska det vara och gräv upp så du luckrar jorden sen i med lite hönsgödsel så har du en fin chans o få en bra skörd. Dedära du snackar om e välldigt mycket jobb för något som nog inte kommer bli så bra tror jag. Alt så kör du i hinkar typ 20l med riktig jord. Men de innebär tätare vattningar.

Jag har gröna fingrar och ser fram emot att göra ett ordentligt och fint trädgårdsland där uppe. Det är svartjord minst 1dm innan det kommer sten. Växer träd, buskar osv så det är bördigt.

Jag har upptäckt att träd som blåst omkull drar med sig massa jord upp med rötterna. Det tillsammans med mossa och torv osv tror jag är sjukt näringsrikt och kommer bli superbra när det fått ligga och gossa till sig en månad ute nu. Jag är redo att lägga mycket tid på detta. Jag tycker bara det är en rolig sysselsättning. Tror du fortfarande det är en dålig ide?
Citera
2021-03-04, 21:06
Medlem
Citat:
Jag har gröna fingrar och ser fram emot att göra ett ordentligt och fint trädgårdsland där uppe. Det är svartjord minst 1dm innan det kommer sten. Växer träd, buskar osv så det är bördigt.

Jag har upptäckt att träd som blåst omkull drar med sig massa jord upp med rötterna. Det tillsammans med mossa och torv osv tror jag är sjukt näringsrikt och kommer bli superbra när det fått ligga och gossa till sig en månad ute nu. Jag är redo att lägga mycket tid på detta. Jag tycker bara det är en rolig sysselsättning. Tror du fortfarande det är en dålig ide?
tycker det låter bra men det är bra om du kör med nån slags gödsel typ ko eller hönsgödsel pellets sen täcker du jorden i odlings bädden med löv eller gräs tjockt lager det minskar avdunstningen
Citera
2021-03-05, 09:12
Medlem
Citat:

Det kan gå. Gamla träd bryts ju ner och ger en fin och lucker jord. Men du måste kalka för jag tror inte pH värdet är optimalt. Gödsla
är också viktigt. Prova dig fram.
Om du vill göra det enkelt för dig, försök hitta brännässlor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in