Citat:
Ursprungligen postat av
tixerz
Om detta är din första gång så bäddar du för problem. Skulle ja vart du skit i dedära stället. Hitta ett ställe där näslorna växer och de är mörk jord. Inte sand osv. Jord ska det vara och gräv upp så du luckrar jorden sen i med lite hönsgödsel så har du en fin chans o få en bra skörd. Dedära du snackar om e välldigt mycket jobb för något som nog inte kommer bli så bra tror jag. Alt så kör du i hinkar typ 20l med riktig jord. Men de innebär tätare vattningar.
Jag har gröna fingrar och ser fram emot att göra ett ordentligt och fint trädgårdsland där uppe. Det är svartjord minst 1dm innan det kommer sten. Växer träd, buskar osv så det är bördigt.
Jag har upptäckt att träd som blåst omkull drar med sig massa jord upp med rötterna. Det tillsammans med mossa och torv osv tror jag är sjukt näringsrikt och kommer bli superbra när det fått ligga och gossa till sig en månad ute nu. Jag är redo att lägga mycket tid på detta. Jag tycker bara det är en rolig sysselsättning. Tror du fortfarande det är en dålig ide?