2021-03-04, 17:18
Medlem
Medierna spiller då ingen tid att försöka flytta narrativet så att det passar deras invandringsagenda. Ständigt ifrågasättande av terrorrubriceringen av myndigheterna.

Inte nog med det, de försöker påpeka att det kanske är samhällets fel att afghangruppen inte fått tillräckligt mycket med resurser.

https://www.nordfront.se/media-ojar-sig-over-terrorrubriceringen-och-afghanen-tamim-sultani.smr
Citera
2021-03-04, 17:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Förstår mig inte på er som hela tiden ska märka på ord, hur man definierar ord, startar metadiskussioner, förminskar våldsdåd osv. Jag undrar vad är det som är så svårt att förstå?? Varför tjafsar ni emot alla oss som inte gillar våldsbrott? Vad är det för fel med era hjärnor som gör att ni FÖRSVARAR våldsbrott?. Ni röstar på politiker som varje dag släpper in potentiella terrorister i landet. Utan kontroll. Politiker som vägrar att ha en folkräkning eftersom de fruktar vad som döljer sig i diverse förorter osv. Ni skuldbelägger oss som inte vill att våra barn, barnbarn och kommande generationer ska behöva växa upp i fruktan för skäggiga män i nattlinnen med en vidrig människosyn. Fördöm inte folk som fördömer våldsdåd! Fördöm de som släppt in dom i vårt land!!

Vem i tråden har försvarat dådet?

Alla är inte helt eniga om motiv, men skiljelinjen går inte där. Det vill säga, oavsett om man är inne på terrorbrott eller om man tror att motivet är något annat, så behöver man inte försvara dådet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Haha. DN:s reaktion var förutsägbar: "Vi är alla människor." "Vi får inte dras med i hatstormen." "Det spelar ingen roll varför han har gjort det."

Det är damage control över detta dådet.

Helt sanslöst att läsa!

"Det spelar ingen roll varför han gjort det"
"Han behöver kärlek, inte hat"

Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterules
Hur får du det till att ålder är binärt?
Kön, javisst. Men ålder?

Nej, det var fel. Ålder är inte binärt.
Citera
2021-03-04, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Haha. DN:s reaktion var förutsägbar: "Vi är alla människor." "Vi får inte dras med i hatstormen." "Det spelar ingen roll varför han har gjort det."

Det är damage control över detta dådet.

Inte svårt att dras med i hatstormen när nästan 60 % av de med längre fängelsestraff i SE är från människor med utländsk härkomst. Lägg därtill 50 miljarder i bistånd. Och våra stackars pensionärer, sjukvård och poliser blir lidande ekonomiskt och med resurser. Rättvist!?
Citera
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Då har du inte varit på valfritt resecentrum i Småland på länge. Horder med invandrare som hänger och drar runt.

Den afghanska muslimen ville med all sannolikhet ge sig på just vita svenskar.
Som tur är finns det folk som Göran Åhlander. Han verkar vara den som hållit huvudet kallt och agerat. Övriga personer på resecentrum verkar bara ha mobilfilmat och gömt sig.. sorgligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Hela Sverige har drabbats av Stockholmssyndromet

"Fortsätt tala gott om att Vetlandabon har ett gott hjärta" säger ordförande Daniel Berner.

Nä, Afghanens hjärta är lika kolsvart som Daniel Berners.

Ett av offren fick knivhugg i halsen. Men vi ska tydligen tycka afghanen har gott hjärta enligt vänstermupparna.

Sverige är verkligen berikat.

Det trygga landet lagom kommer aldrig tillbaka.
Citera
2021-03-04, 17:21
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
"Fortsätt tala gott om att Vetlandabon har ett gott hjärta" säger ordförande Daniel Berner.

Nä, Afghanens hjärta är lika kolsvart som Daniel Berners.

Ett av offren fick knivhugg i halsen. Men vi ska tydligen tycka afghanen har gott hjärta.

Sverige är verkligen berikat.

Antons hjärta och vetlandaafghanens hjärta är bägge lika kolsvarta.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Black.water
Agendan är uppenbar

Undra om alla hade varit "människor" och att man "inte ska dras med i hatstormen" hade predikats lika hårt om gärningsmannen hette Johan, och högg ihjäl ett par kebabtallrikar för att han hade fått nog?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caasimolar
faktist inte afghanen förtjänar att dö som anton det är inprincip precis samma brott men nä anton gjorde det i en skola sågs det som terror attack men dethär gö inde det av någon konstig anledning
Såvitt jag vet pågår det en utredning i nuläget och det är inte helt uteslutet att det var ett terrorbrott.

https://www.expressen.se/nyheter/garningsmannens-vag-attackerade-sju-personer/
Citera
2021-03-04, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Jag vill till varje pris inte låsa mig vid ett tankesätt, och lämna teorier öppna tills vi får ren fakta.
Rimmar ju ganska dåligt med den respons jag fick av dig tidigare då jag påpekade att det förmodligen var en "ickesvensk" gärningsman. Men nu är du plötsligt öppen för att komma med teorier?
Citera
2021-03-04, 17:22
Medlem
Om det inte var ett terrordåd, har vi inte desto större anledning då att skeppa iväg afghanerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in