2021-03-04, 17:07
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Varför är det synd om en afghan, som fått chansen att studera, skaffa ett liv i Sverige men sumpat den, och som hugger ner sju pers? VARFÖR ÄR DET SYND OM HONOM. Snälla hjälp mig förstå. 🤯🤯🤯🤯🤯
Citera
Medlem
Soterns avatar
Om dåden inte har med invandring att göra, undrar man ju varför Löfven nämner invandring?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Ja eller så är det väldigt glest mellan personer. Tänk järnspettsmannen 2003. Han såg troll.

Du vill till varje pris inte få detta till ett rasistiskt dåd förstår jag.
Citera
2021-03-04, 17:08
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Den psykiska döden?

Finns gott om banala ursäkter för att relativisera terrordåd. Men få går på dem.

Som jag skrev så tvivlar jag på att det är ett renodlat terrordåd. Mer troligt är att någon som drivits till vansinne och som vill hämnas det svenska samhället,
Citera
Medlem
Vad tror Ni oddsen är på att vänster blirvutvisad eler skall han som dom i Kiruna konvertera till kristendomen i finkan så att MP & Migrationsveket kan stoppa utvisning här också?

Nu ber Polisen via TV4 smålänninarna i att hålla igen och inte späda på rykten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Snyftreportage deluxe. Sveriges Radio bölar för gärningsmannen.
Offren skiter man i fullständigt.
Tidigare idag ska tydligen P4 Jönköping ha snackat med hans vänner som framställer honom som en bra kille
Citera
2021-03-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vem sitter på livstid för försök till mord?

https://www.expressen.se/nyheter/livstids-fangelse-for-mordforsok-pa-imam/

Bl a. Vi har ju dock ej tillgång till Kriminalvårdsregistret, men det finns ett flertal.
Citera
Medlem
death-and-taxess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Jasså? Vilka exempel har du?
Tja, du kan ju ta en titt här: (FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.
Citera
Medlem
Maulcas avatar
Polisen borde ha siktat högre. Med tanke på kommande utgifter för såväl sjukhusvård, rättegång, och anstaltsvistelse.
Gärningen som sådan är fruktansvärd. Fattar inte hur länge det ska accepteras att Sverige ska utmana ödet gång efter gång och låta "tickande bomber" få tillåtas hålla på och sätta skräck i andra människor.
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Som jag skrev så tvivlar jag på att det är ett renodlat terrordåd. Mer troligt är att någon som drivits till vansinne och som vill hämnas det svenska samhället,

Akiloväcklet ville också hämnas på det svenska samhället, det svenska icke-muslimska samhället. Jag ser tydliga paralleller
Citera
2021-03-04, 17:10
Medlem
Caasimolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Polisen borde ha siktat högre. Med tanke på kommande utgifter för såväl sjukhusvård, rättegång, och anstaltsvistelse.
Gärningen som sådan är fruktansvärd. Fattar inte hur länge det ska accepteras att Sverige ska utmana ödet gång efter gång och låta "tickande bomber" få tillåtas hålla på och sätta skräck i andra människor.
När det är invandrare då har varenda jävle bara hjälpt gammla blinda kärringar över Skanstullsbron och gipsat överkörda katter och fan Men när det gäller svenskar så blir de skjutna till döden av polisen som anton men blattar verkar få leva efter ha skadat 7 svenskar, Anton dödade 3 personer med utländsk bakgrund Denna blatte har dödat fler med svensk bakgrund vafan händer med sverige
Citera
2021-03-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fast man kan ju rimligtvis inte koppla ett enskilt brott till ett politiskt beslut.

Det känns aningen selektivt....

Jodå, det både kan man och bör man göra i detta fall eftersom denna terrorhandling sett ur ett större perspektiv tyvärr är blott en av alltför många vedervärdiga handlingar denna grupp människor är ansvarig för.

Dessa arma ensamkommande 25-åriga afghanska barn har sedan första början utgjort en både social och ekonomisk belastning för landet och svenska folket. Medlemmar ur denna grupp har vid flera tillfällen gjort sig skyldiga till mängder av absolut vedervärdiga brott; alltifrån gruppvåldtäkter till mord. Trots att deras blotta existens i landet i många fall bygger på ett (iofs av regimen själv understött) systematiskt fuskande med alltfrån ålder till medborgarskap ordnade nu sittande regering med hjälp av C (och KD om jag inte missminner mig) särlagstiftning så att dessa stackars flyktingbarn fick stanna i Sverige och lära sig alfabetet (...).

Summa kardemumma är att denna grupp av bedragare aldrig skulle ha tillåtits stanna i landet om det inte vore för en särlagsftning ämnad att ge politiska "godhetspoäng" till nu sittande antisvenska regering med bihang. Sett ur ett större sammanhang är det alltså denna regims agerande som nu också resulterat i det absolut vedervärdiga som Vetlanda tvingats genomleva. Nu sittande regering med C (och KD?) har bokstavligen talat blod på sina händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in