2021-03-04, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Vore kul om de blev så.
Ja röstar ut henne direkt.

+1
2021-03-04, 15:35
Medlem
Pinkpad90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Okej, men mitt inlägg du citerade var från när Simon och Nardos skulle fatta instruktionerna i tävlingen..
Ja jag såg just det. Fel tryck på quote knappen. So sorry!
2021-03-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secretdesire
Simon berättade för steffi (och Pontus tror jag) att han ska förlora alla tävlingar med flit så de hänger löst och nardos som är ”minst omtyckt” ska åka ut

Om det är sant och han faktiskt förlorat med flit så är han jäkligt duktig på att vara sur trots planerad förlust lol. Men låter osannolikt att det skulle få passera..?
2021-03-04, 15:36
Medlem
Citat:
Simon berättade för steffi (och Pontus tror jag) att han ska förlora alla tävlingar med flit så de hänger löst och nardos som är ”minst omtyckt” ska åka ut

Nu snackar du skit. Om han ville förlora med flit så hade han "tappat" julklapparna.
2021-03-04, 15:36
Medlem
Det är inte konstigt att Simon mår dåligt, jätteont i visdomstanden och nu har det gått upp i örat, vad gör Nardos? Håller på och retar honom med att peta honom i örat när han försöker vila, så jävla taskigt. Vidrigt beteende.
2021-03-04, 15:37
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:

Låter för bra för att vara sant. när hände detta?
2021-03-04, 15:37
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Adrian har ju paktat med sin mössa ända sedan han kom in i huset. Det har BB minsann inte sagt något om.

Hon är ju norrländska. Jag känner massor av norrlänningar och större delen av dem avskyr lappar. Att säga "samejävel" är ju som en komplimang. De jag känner brukar uttrycka sig mycket grövre än så.

MVH/Gnomegirl.
Jag har två vänner som är samer. En av de lever på renskötsel och den andra har flyttat söder ut.
Ingen av dom skulle bli kränkt om någon sa vad dom var utan mer känna stolthet att folk förstår deras ursprung.
Att man sen lägger till en svordom bör ju inte göra någon skillnad.
Hur ofta nämns inte Stockholmsjävlar, danskjävlar, finnjävlar, osv men de är ok!?
2021-03-04, 15:38
Medlem
Lunatics avatar
Citat:
Hon ska ha sagt Samejävel vid nåt tillfälle vilket tydligen är kränkande.

Ställde frågan i Facebookgruppen om vad dom är fel att säga Same och hyr de kan vara ett skällsord när det är namnet på folket, som dom själva kallar sig. Hur kan de bli en kränkning bara för att man lägger till en svordom.
Mitt inlägg togs bort på mindre än 10 sekunder...
Åfan.

Någon som har koll på vad Katti pratade om när hon sa Samejävel?
Vart Katti auto nominerad.
2021-03-04, 15:38
Medlem
Stummakorianderss avatar
Citat:
Hade de varor samma om hon sagt stockholmsjävel?
Får dom inte svära längre så kan ja förstå det men så är de ju inte.
Same är ju vad de heter och ja kan omöjligt förstå hur de här kan få så fel.

Skillnaden är att samer är en folkgrupp som är en minoritet i Sverige. Tro det eller ej men stockholmare är inte en folkgrupp utan är en benämning på folk som bor i eller kommer ifrån Stockholm. Därför är ditt exempel inte jämförbart. Exempelvis så hade Katti säkert fått samma konsekvens om hon sa romj*vel.
2021-03-04, 15:39
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunatic
Åfan.

Någon som har koll på vad Katti pratade om när hon sa Samejävel?
Vart Katti auto nominerad.

De lekte tydligen charader och hon var uppspelt och skulle gissa på "same", men det blev "samejävel" ..

Jepp, hon är autonominerad.
2021-03-04, 15:39
Medlem
Någon som vet varför dom är instängda i sovrummet?
2021-03-04, 15:40
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Det är inte konstigt att Simon mår dåligt, jätteont i visdomstanden och nu har det gått upp i örat, vad gör Nardos? Håller på och retar honom med att peta honom i örat när han försöker vila, så jävla taskigt. Vidrigt beteende.
Vem hade inte fått ont i öronen bara av att tvingas höra henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in