2021-03-04, 14:20
Medlem
mishimas avatar
Kalla sågar vallan så där lite diplomatiskt som de brukar.
Citera
2021-03-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Kaxiga? Är ju norskorna som är så jävla kaxiga.
Sluta ljug. Innan start säger ju alla norskor att Sverige är favoriter. Fossesholm säger att Frida är bättre etc.
Sen får vi en intervju med Frida där hon tror sig komma in på upploppet själv med en flagga i handen.
Skönt att när det hypats så rejält och man är så självgod att det blir fiasko.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ett av dom största fiaskona i svensk idrottshistoria.
Sverige Vitryssland med Tommy Salo sen detta?
Citera
Medlem
Kalla inte så svart i ögonen. Eftersom hon vet att det är vallan.
Citera
Medlem
Kalla skyller enbart på skidorna
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Kalla inte så svart i ögonen. Eftersom hon vet att det är vallan.

Och Corona
Citera
Medlem
Kalla inte alltför ledsen. Inget glid. Ingenstans. ingen skjuts. Som i bil. Ingen pil. Taskig deal. ingen gräddfil. Varje rappare vill hjälpa til.
Citera
Medlem
MuscleSharks avatar
Då va det klart. Erkänner Kalla att skidorna inte va bra så kan man utgå från att dom va urusla.
Citera
Medlem
PyroPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Du svarar nästan på frågan själv... Hon åker skate den sträckan, alltså utan fästvalla som kan krångla med i beräkningarna!
Det är klart att glidvallning spelar in också, men det är inte lika känsligt som fästvalla. Jag lider med Jonna när jag ser hur det släpper, sen vet jag inte vad som hände med Kalla. Kanske som nån spekulerade att de försökte justera fästet i sista stund när de såg Jonnas skidor släppa, och det blev fel. Men det såg inte heller ut att finnas sån kraft i Kallas åkning som det brukar kunna finnas när hon varit i form. Jag tyckte inte det såg ut som endast vallabom...

Ja, men jag har svårt att tro att det bara är fästvallan som felade när det kommer till vallningen. Släpper ju uppför för både Jonna och Kalla samtidigt som det inte verkar glida för fem öre i stakpartierna, har man valt helt fel klister och bara lagt tjockare lager istället för att välja ett för varmare före? Eller valde man helt fel rillning + slip? Märkligt då andra länder verkar haft ganska jämna förutsättningar under fötterna.
Citera
2021-03-04, 14:22
Medlem
SadEyess avatar
Man kan ju undra varför det svenska vallateamet gjorde lite ändringar mot föregående dagar då man haft bra skidor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Sverige Vitryssland med Tommy Salo sen detta?

Tommy kan inte göra om bedriften på tusen försök.
Citera
Medlem
Smurfffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Om du vallan var så jävla kass varför byter man inte skidor med annan valla till resterande åkarna?!?
Det var ju det man gjorde. Märkte du inte att Kallas skidor var ännu sämre än tidigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in