2021-03-04, 12:17
Bannlyst
Haha! Tack för era svar. Katti är grym, vore illa att behöva åka ut för en sån petitess.
2021-03-04, 12:17
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ortiz
Hon sa samejävel. Inte det smartaste med tanke på att det är vår ursprungsbefolkning som vi svenskar trakasserat genom tiderna.

Katti blev autonominerad, känns som ett rimligt straff.
Jättetråkigt att höra. Jag vet vad ni gått igenom. Men eftersom hon säger ordet jävel efter varje ord så kanske jag kan trösta dig med att hon inte menar något illa med det hon sa.
2021-03-04, 12:18
Medlem
Armwrestlers avatar
Jag känner "samer" som kallar sig för "lappar", det verkar vara något de får kalla varandra om de vill, men de som inte är samer ska hålla sig ifrån att kalla samer för lappar, då det förmodligen är finnar som gett dem det namnet, alltså inget de själva valt.

Lite som att svarta i USA säger "N*igg* till varandra men knockar dig om du säger det, nedsättande ord som gått i generationer och blivit normaliserat bland den låga/medelklassgenerationen av svarta.
2021-03-04, 12:19
Medlem
ortizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsobehaglig
Då är du ganska unik, du ogillas nog skarpt av Nardos vänner och anhängare.
Ja, jag tror inte hon vill va polare med mig direkt 😉 Tycker om att följa henne på TV.

Någon påstod att endast invandrare gillar henne - vilket inte stämmer. Har andra svenska vänner som tycker om henne också.
2021-03-04, 12:19
Medlem
Mrsobehagligs avatar
Citat:
Hon sa samejävel. Inte det smartaste med tanke på att det är vår ursprungsbefolkning som vi svenskar trakasserat genom tiderna.

Katti blev autonominerad, känns som ett rimligt straff.
Gubbjävel, kärringjävel, ungjävel, hundjävel osv herregud straff för man lägger till jävel bakom ett ord.
2021-03-04, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Är ju som sagt lappjävel som är ett hårdare ord, som att säga negerjävel till en afrikanjävel.

Svarar man cowboyjävel och samejävel på frågor är det ju ungefär som att säga "ge mig en gaffeljävel" när man äter. Inte så ovanligt häromkring och är ju inte direkt för att man hatar eller ser ner på nån

100% att hon borde rykt om hon sa lappjävel. Nu tror jag snarare att det blev en olycklig kombination av ord i alkoholens och stridens hetta. Ser inget hatiskt ö.h.t. i det hon sa. Så jag håller med dig
2021-03-04, 12:20
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:
Stämmer inte. Sånt där skitsnack kan du ta i en annan tråd. Här har du en vit svensk man som gillar Nardos!

Kan vi inte skippa rasismen i denna tråd? Kom igen ni har 45000 andra trådar att skriva i.
Jag har inte mycket till övers för Nardos, även om hon har vuxit lite i mina ögon. Men onödigt att slänga ur sig massa rasistisk dynga.
2021-03-04, 12:23
Medlem
ortizs avatar
Ja ja skitsamma det är överspelat nu. Vad händer nu i huset? Har Judith och Joel snackat?
2021-03-04, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Är ju som sagt lappjävel som är ett hårdare ord, som att säga negerjävel till en afrikanjävel.

Svarar man cowboyjävel och samejävel på frågor är det ju ungefär som att säga "ge mig en gaffeljävel" när man äter. Inte så ovanligt häromkring och är ju inte direkt för att man hatar eller ser ner på nån

Tvärtom, Samejävel är värre dom är en minoritet
2021-03-04, 12:27
Medlem
Maler Tess om Emelie igen?

Ja
Medlem
here we go again
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88