2021-03-04, 11:10
Medlem
Lokhacks avatar
Kan dom bara sluta försöka rättfärdiga det katti sagt och hålla tyst. Det är samma som att säga ”negerjävel” ”indianjävel” osv men många i Sverige förstår inte det. Tror inte heller katti menade något illa med vad hon sa MEN hon borde ta åt sig och säga hon förstår att hon gjort fel och äga det istället för att börja säga det inte hade hänt om hon inte varit norrlänning osv. Det hade gett mer respekt för henne.
2021-03-04, 11:11
Medlem
Blavys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Du missförstod mig. Menade att Steffi borde bli minst lika upprörd som när Emelie sa någonting i stil med "alkis", om det inte bara är så att det gäller när HON råkar ut för något.

Aaah - ja det håller jag helt med dig om.
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokhack
Kan dom bara sluta försöka rättfärdiga det katti sagt och hålla tyst. Det är samma som att säga ”negerjävel” ”indianjävel” osv men många i Sverige förstår inte det. Tror inte heller katti menade något illa med vad hon sa MEN hon borde ta åt sig och säga hon förstår att hon gjort fel och äga det istället för att börja säga det inte hade hänt om hon inte varit norrlänning osv. Det hade gett mer respekt för henne.

Det kan jag hålla med om. Bara att be om ursäkt för klumpigt ordval och hålla käft. Inte dra in massa om norrländska seder(?) och skit.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Tror någon att samerna tittar på BB och tar illa upp

Men du förstår att det var onödig sagt av Katti oavsett om det nu är så att samerna ser programmet eller inte
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Jaha, jag trodde alla sa "jävel" efter många saker.

Haha, ja så är det! Men blir känsligt när det handlar om ett folkslag eller så. Kattjävel hade ju inte genererat rubriker hehe.
2021-03-04, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sar00
Fast jag tycker inte det är samma sak, Joel sa det direkt framför Simon och därmed hade Simon chansen att försvara sig. Sen verkade ju inte det som att Simon tog illa upp så.
Kattis kommentarer och andra sidan handlade om personer som inte finns i huset, hennes kommentar var inte relevant i sammanhanget och hon sa ned på ett nedvärderande sätt.
Hur var det inte relevant?? Om det handlade om charader och samer. Hon var uppe i varv och sa innan dessutom clownjävel. Svär man mkt blir det så utan att alla jävlar ska se det som rasism.
2021-03-04, 11:13
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Katti sa i sin ursäkt "jag är inte ens själv vit"

Mi scuuuzi men u look pretty white. Någon som vet vad hon har för ursprung?
2021-03-04, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Ja. Känns om ett generellt tillägg vid många situationer. Även för oss icke-norrländska. Idag har jag tillexempel sagt hundjävel och biljävel.

Nämen precis. Det där öppnade bara upp för missförstånd.
Ponne vet väl vad hon sa för det var väl han som skrattade mest åt det.
2021-03-04, 11:14
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON

Pappa Jamaican hon adopterad från dominikanska.
2021-03-04, 11:14
Medlem
Hade det inte varit för sociala medier tror jag inte det hade blivit någonting alls av det Katti slängde ur sig. Nu vågar tv4/produktionen inte riskera någonting och väljer därför att göra så här. I och med att det är taget ur kontext och skapar rubriker som upprör folk utav bara helvete.
2021-03-04, 11:15
Medlem
Härlig cancel cultute vi har idag, blir mörkrädd av alla kommentarer på IG.
2021-03-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON

Hon har rötter från Malaysia vad jag förstått. I mina ögon ser hon inte särskilt vit ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in