2021-03-04, 10:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Självklart finns det med i utredningen. Tror du de lämnar det åt sidan?
Det vore tjänstefel att inte utreda det.

Nej, det går han i hand. Att kartlägga kontakter finns med i utredningen när man söker motiv.

I inlägget jag besvarade så presenterades två alternativ

Citat:
Vad polisen gör nu är att arbeta med underrättelsearbete för att ta reda på om det var en ensam cell eller om denna cell var ansluten till större ett nätverk.

Det är en lika vilseledande beskrivning som att påstå att ”Nu undersöks om mannen tagit legala och utskrivna substanser, eller om mannen illegalt kommit över dessa substanser.”
Citera
2021-03-04, 10:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
lite info som kommit fram.

Detta var en skapligt välkänd afghan i området som fick stanna pga gymnasielagen.

Han ska ha gjort detta efter han förstått att han nog inte kommer få stanna. Han var låååångt ifrån godkända betyg.

Begriper inte varför vi inte gör som i Danmark, att när man får besked om utvisning att man låses in tills det sker. Inte släpps fri, då har man "inget att förlora"

Var det inte likadant i IKEA-morden i Västerås?
Citera
2021-03-04, 10:55
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti

Hen har aldrig varit våldsam före hen komm till i Sverige. Vad kan hen ha utsatts för här som har orsakat att göra detta onödiga våld?

Svenska män bär det moraliska ansvaret för detta och bör stå till svars till detta!

Det är sådana som tänker som du som tyvärr har haft makten i vårt land alldeles för länge.
Skiten kom hit och sökte asyl och fick det. Han har fått alla möjligheter som man kan begära.
Han betalar med att syssla med knark och försöker döda anda medborgare.

Jag kan ju bara tala för mig själv men jag hoppas att fler börjar tänka som mig.
Jag skiter fullständigt i vart han kommer från. Jag skiter fullständigt i hans barndom. Jag skiter fullständigt om han mår dåligt. Jag önskar att vi helt enkelt bara satt honom och alla dom andra afghanerna på ett tåg/flyg till afghanistan. Vad som händer med dom där skiter jag i. Inte vårt problem. Dom skulle aldrig kommit hit från början.
Tycker för övrigt att det är synd att polisen inte sköt ihjäl honom. Dom kunde åtminstone skjutit sönder magen eller ryggraden eller nåt så att han får men och kommer att lida resten av livet. Förhoppningsvis ( men inte troligt) i det land som han föddes i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var det inte likadant i IKEA-morden i Västerås?

exakt samma, där sa han även öppet at han skulle döda svenskar, och de lät han gå.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaraxacumVulgare
Nu skrev jag brott/terrordåd och du valde, vilket var väntat, att bortse från ”terrordåd”.

Ja för det utreds fortfarande, likt kronan eller ikea. Bara ni här som bestämt er för terrordåd.
Citera
2021-03-04, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Fick han en hach psykos?
Och begick dådet,

Långdragen handling från MGM. Då kan man konstatera att hasch och muslimer är en riktigt dålig kombo😅

Hur mycket ligger det i ryktet om att MGM gav sig på en förälder med ett litet barn?
Citera
2021-03-04, 10:57
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I inlägget jag besvarade så presenterades två alternativ

Det är en lika vilseledande beskrivning som att påstå att ”Nu undersöks om mannen tagit legala och utskrivna substanser, eller om mannen illegalt kommit över dessa substanser.”
Det senare är ju knappast vilseledande utan vad som sker om man utreder substansintag.

Jag blir rätt förvånad över att du inte förstår att informationssamlandet sker på bred front initialt.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Aftonbladet försöker skademinimera nu med huvudrubriken: "22-åringen var välkänd i stan - i "dåligt skick". Man ska väl tycka synd om honom kan tänka. Att han på något sätt inte är ansvarig för sina handlingar. Jag har aldrig begripit varför landet Sverige tar in så många trasiga människor från Afrika och mellanöstern till landet. Det är ingen ursäkt.
Ingen reflektion heller över att det behöver inte vara som det ser ut. Vi har otaliga afghaner som inte klarar skolan och/eller får jobb. Vad händer? Det konverteras till kristendomen, det anspelas på HBTQ eller ”så mår man dåligt”.

Det kanske är allvarligare och på riktigt i det här fallet men att svälja något som kan vara ett skådespel i syfte att få stanna är dålig journalistik.
Citera
Medlem
Hur kan mongolen hunnit bygga upp sånt hat på bara två år här att han vill mörda åtta pers? Han har även under den tiden hunnit ta del av välståndet,fått bostad mat och uppehälle. Han måste ha en kulturell och religiös störning i grunden och trodde han att Sverige var muslimskt den jävla analfabeten.
Citera
2021-03-04, 10:58
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Långdragen handling från MGM. Då kan man konstatera att hasch och muslimer är en riktigt dålig kombo😅

Hur mycket ligger det i ryktet om att MGM gav sig på en förälder med ett litet barn?
Mycket skulle jag säga då Sveriges Radio t om släppte igenom ett vittne till just den händelsen.

Den och att en man höggs i halsen får ses som säkra.

GM var ute efter att döda.
Citera
2021-03-04, 10:58
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Fick han en hach psykos?
Och begick dådet,

Batiktanterna brukar ju rätt hårt gnugga klittan mot dessa ensamkommande. Kanske fick han psykbryt när han en gång för mycket tvingades ned på en av dessa 60-åriga tanter och ville hämnas allmänt på alla svenskar? Vi har ju i alla fall senaste åren haft fall där en har dödat batiktanten, en har pressats att mörda av batiktanten o.s.v.
Senast redigerad av Europe 2021-03-04 kl. 11:07.
Citera
2021-03-04, 10:59
Medlem
K-Glitchens avatar
Har Annie Lööf uttalat sig något om vad en av hennes älsklingar hittat på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in