2021-03-04, 09:53
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Det här är inget terrordåd... Det var en snubbe som gav upp livet och tänkte att han kunde plocka med sig några innan han dör.

Ett terrordåd utför man inte i Vetlanda. Akilov som körde ihjäl folk mitt på ljusa dagen i Stockholm City är ett praktexempel på terrordåd.

Ett terrordåd behöver inte innebära att man ska ta så många liv som möjligt utan att man ska använda vilka verktyg som helst på plats som helst. Iaf vad terrortomtarna från IS säger enligt deras tolkning av koranen. Annars skulle terrordåd ske enbart på konserter eller stora idrottsevenemang vilket de sällan gör
Citera
2021-03-04, 09:54
Medlem
Har inte kollat tråden sedan igår - vem är MGM? Ser att T*mim Sult*ni nämnts och det är han som vi ”vetlänningar” trodde att det var från första början men jag ville inte råka hänga ut någon av misstag. Bilder från Vetlandaposten visar foton på gatan han är skriven på, oklart om det är ett sammanträffande eller för att det är han som är MGM. Alla andra kriterier stämmer också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Tycker faktiskt att denna tråd just nu tillåter mer off topic än vanligt. Antingen pga att även moderatorerna avskyr detta importerade blattevåld eller bara inser svenska folkets frustration och behov av att ventilera.

För detta är en exceptionell händelse, hur mycket media än försöker tysta ner.

Nu måste alla kort upp på bordet och det börjar med dig och mig, alla som läser här har ett samhällsansvar att prata med vänner och bekanta och lyfta tabun kring dessa knivvåldsälskande afghaner som inte hör hemma i Sverige.

Jag skulle säga att det är viktigt att se attackerna i Vetlanda ur ett större perspektiv (vilket i mångt och mycket ju kan sägas vara precis motsatsen till det regimmedia och deras troll vill att vi ska göra):

Mig veteligen finns det ännu inte info om offren (rätta mig om jag har fel!). Men med tanke på att svenskar attackerats tidigare just därför att vi är svenskar måste ju denna aspekt upp på bordet!

Att vi attackeras, terroriseras och mördas i vårt eget land just därför att vi är svenskar är en direkt konsekvens av den folkförrädiska politik som regimen de senaste decennierna tvingat på Sverige och svenska folket.

Detta är en bra utgångspunkt både för att försöka nysta i och förstå vad som nu hänt i Vetlanda, men också för att förstå hur detta hänger samman men förrädarnas brott mot oss och Sverige som land.
Citera
Bannlyst
Polisen har flyttat sin preliminära tid på sin presskonferens från 14.00 till 15.00.. och då kommer det att bekräftas officiellt att det var ett terrorattentat.
Citera
2021-03-04, 09:55
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Är det bekräftat att det är en Afghan med utvisningsbeslut?
Enligt Expressen afghan, ej sett ngt om utvisningsbeslut.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Polisen har flyttat sin preliminära tid på sin presskonferens från 14.00 till 15.00.. och då kommer det att bekräftats officiellt att det var ett terrorattentat.
Hur vet du det sistnämnda?
Citera
Medlem
Muslim eller kristen är inte elefanten i rummet. Han har inget här att göra. Han bidrar inte med något till vårt samhälle. Kostar bara pengar och nu ställt till med lidande och eventuell död. Mördare och våldtäktsmän har vi nog av.

Ut.
Citera
2021-03-04, 09:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Polisen säger att: "vissa detaljer pekar på det", om att det skulle vara ett terrordåd, undrar vad det är för detaljer, kanske skrek han något eller sa något när han gripits...?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Uppdatering 09:20

Polisens pressträff har fått en ny tid. Den kommer att hållas 15.00 digitalt.
Från polisens sida.
Citera
Medlem
Svenskar är idioter, visar för stor tolerans mot muslimer. Alla som kom hit efter 2010 ska ut igen. Inga fler muslimer ska släppas in. Det här har polariserat och slitit isär Sverige och hela västvärlden. Motsättningarna kommer att fortsätta öka ju mer ”minoriteterna” växer. Det finns inga undantag. Det kommer att ske.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Undrar om sjukhuset i Vetlanda har halalblod i sina lager? Eller duger grisätarblod till vår lille terrorist? Vad säger hans kristofobkompisar om det? Är han oren för alltid nu eller överseglar hans dåd det hela?

Vore faktiskt kul om sjukvårdspersonal skojade lite med svinet och berättade att han fått grisblod.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
Har inte kollat tråden sedan igår - vem är MGM? Ser att T*mim Sult*ni nämnts och det är han som vi ”vetlänningar” trodde att det var från första början men jag ville inte råka hänga ut någon av misstag. Bilder från Vetlandaposten visar foton på gatan han är skriven på, oklart om det är ett sammanträffande eller för att det är han som är MGM. Alla andra kriterier stämmer också.
Intressant, en lokal Vetlandabo, då kanske du kan bekräfta.

Här har du en bild:
https://twitter.com/Based_Finland/status/1367190396753883140

Ser det ut som honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in