Citat:
Ursprungligen postat av
Mr1931
Tycker faktiskt att denna tråd just nu tillåter mer off topic än vanligt. Antingen pga att även moderatorerna avskyr detta importerade blattevåld eller bara inser svenska folkets frustration och behov av att ventilera.
För detta är en exceptionell händelse, hur mycket media än försöker tysta ner.
Nu måste alla kort upp på bordet och det börjar med dig och mig, alla som läser här har ett samhällsansvar att prata med vänner och bekanta och lyfta tabun kring dessa knivvåldsälskande afghaner som inte hör hemma i Sverige.
Jag skulle säga att det är viktigt att se attackerna i Vetlanda ur ett större perspektiv (vilket i mångt och mycket ju kan sägas vara precis motsatsen till det regimmedia och deras troll vill att vi ska göra):
Mig veteligen finns det ännu inte info om offren (rätta mig om jag har fel!). Men med tanke på att svenskar attackerats tidigare just därför att vi är svenskar måste ju denna aspekt upp på bordet!
Att vi attackeras, terroriseras och mördas i vårt eget land just därför att vi är svenskar är en direkt konsekvens av den folkförrädiska politik som regimen de senaste decennierna tvingat på Sverige och svenska folket.
Detta är en bra utgångspunkt både för att försöka nysta i och förstå vad som nu hänt i Vetlanda, men också för att förstå hur detta hänger samman men förrädarnas brott mot oss och Sverige som land.