2021-03-04, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Nej. Han ville döda. Men lyckligtvis för offren valde han en trubbig kniv som en köttyxa som inte dödar men som lämnar offren lemlästade.

Så du tror inte att en köttyxa oftast är dödande beroende var man slår med den?
Citera
2021-03-04, 02:35
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Jag hoppas att afghanen får professionell hjälp med att prata om vad han har gått igenom. Det måste ha varit helt traumatiska händelser som lämnar ärr efter sig.
Kan ju vara så att han tvingats knulla med gamla sossekärringar för att få stanna? Sånt kan sätta sina spår. Man såg ju hur det gick för 70-åriga lärarinnan Ingrid som blev strypt efter sexakten med barnet. Dom är också ovanligt fula vilket kunnat förvärra tillståndet hos yxmannen.
Citera
Medlem
Om en ensamkommande asylsökare från Afghanistan kommer in och vill köpa en yxa...
Vad gör man en i sådan situation?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Så du hade varit mer nöjd med dödsoffer och än fler döda och/eller skadade? Det var hans val av vapen du stör dig på, ditt äckliga helvete?!

Jag är lika äcklad med vad som hände med de oskyldiga. Men ändå försöker jag föreställa mig från hans situation.
Citera
2021-03-04, 02:37
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Så du hade varit mer nöjd med dödsoffer och än fler döda och/eller skadade? Det var hans val av vapen du stör dig på, ditt äckliga helvete?!
Jag uppfattar det som att skribenten mer undrade varför afghanen inte valde ett svärd och inte att han själv önskade att det skulle gått till så. Lär dig svenska om du har svårt att förstå språket.
Citera
2021-03-04, 02:39
Medlem
Citat:
Stress är bra. Men gör mycket kan ge hjärnsläpp, som i fallet i Vetlanda.

Det gick kanske inte fram men med psykologhjälp menar jag tänderna utslagna och med spa menar jag mörk källarhåla där råttor och luftvägsinfektion är vanligare än dagsljus.

Stefan och Annie får också vara med så kan dom komma överens om hur pensionerna ska räddas. Ett rejält långt samtal kan dom ha. Såpass långt att vi glömt att dom är där.
Citera
2021-03-04, 02:40
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Jag är lika äcklad med vad som hände med de oskyldiga. Men ändå försöker jag föreställa mig från hans situation.
Alla vi andra fattade. Du behöver inte förklara och försvara dig för idioten.
Citera
2021-03-04, 02:40
Bannlyst
Som sagt hade det varit ett svärd som han hade svängt vilt med, så hade polisen öppnat verkanseld för att oskadliggöra honom och det hade gett en god nyhet.
Citera
2021-03-04, 02:41
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Så ingen dog. Våra terrorister är rätt kassa.
Citera
2021-03-04, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Hur Annie Lööf av alla människor har mage att skriva detta är vulgärt. Skulle inte ens ramla av stolen om gärningsmannen ingår i den särskilda grupp som hon kämpat för att hålla kvar i Sverige trots avsaknad av asylskäl.

https://twitter.com/annieloof/status/1367179036510855170?s=21

Har man fruktansvärd människosyn där det utan att blinka kan offra ett helt land för att få makten, ja då heter man Annie.
Citera
2021-03-04, 02:46
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Så du tror inte att en köttyxa oftast är dödande beroende var man slår med den?

Köttyxa ger ytliga skärsår medan en kniv kan man sticka djupt och döda, dessutom är en köttyxa och vanlig yxa svårare att hantera, svinga. man måste ta sats medan en kniv kan man med större precision och mindre kraft hugga i magen eller i halsen. Så jag skulle föredra att bli attackerad med en yxa än en kniv.
e
Citera
2021-03-04, 02:49
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12108022
Ja, du har postat om den artikeln redan. Enligt vän i Vetlanda som hört om händelsen från folk som var där var det en kniv.

Det finns nog alla möjligheter till "lost in translation" när kling och klang pratar med utländska journalister.

En köttyxa på svenska kan vara två helt olika saker. Dels ett slags liten "slägga" med piggar för att möra kött och dels en kniv med stt stort "fyrkantigt" blad

Den första sorten kallas på engelska meat tenderizer, meat mallet eller meat pounder. Den andra sorten kallas vanligen meat cleaver.

"Söm vittnässäs say it was a meet knajf or maybe more like ä köttyxa... a meet äx"

"Sorry, did you say axe?"

"Yes"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in