2021-03-04, 02:18
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Jag hoppas afghanen får professionell hjälp med att prata om det han har varit med om. Det måste ha varit helt traumatiska händelser som ger ärr efter.
Ja, självklart får han professionell hjälp. Ett par år på rättspsyk så är han good to go.

Snart ute och i ett bostadsområde nära dig.
Citera
2021-03-04, 02:19
Medlem
Spoke_islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
De länder i Europa som vägrat att ta emot muslimer har också klarat sig från islamistiska terrorattacker.

Lite kul att just dessa länder ofta kritiseras av EU för att inte vilja ta emot muslimer.
Stämmer bra det. jag var i Krakow, Polen, för ett tag sedan. På en hel vecka såg man inte röken av en muslim. Icke ett gäng av dessa Adidasriddare som var ute och strök runt. Man kunde gå ute på natten utan att ständigt se sig om över axeln. Totalt muslimfritt! Man såg inga tiggare heller.
Citera
2021-03-04, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 12108022
Allt jag har hört talar för att det var en kniv men du verkar ointresserad av att lyssna så lägger ner nu. Du får dock gärna sluta tjata om den där jävla köttyxan och ”Bacha bazi” snart, du nämner ju dem i varenda inlägg du gör.

Kanten på en kniv går sönder snabbt när den tränger in i kroppsdel med skelett, till skillnad från köttyxa.
Jag förstår inte varför han inte använde ett svärd.
Citera
2021-03-04, 02:23
Medlem
Citat:
Jag hoppas att afghanen får professionell hjälp med att prata om vad han har gått igenom. Det måste ha varit helt traumatiska händelser som lämnar ärr efter sig.

Ja det måste varit en stressig dag och rasistpolisen sköt han också!

Psykologhjälp och något år på ett spa. Minst!
Citera
2021-03-04, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Polisen lägger ett välplacerat snällt skott rakt i benet för att sedan springa fram för kung och fosterland för att placera tryckförband på någon galning som knivhuggit 8 personer... Annat var det när en unge med downsyndrom blev skjuten till döds för att hålla i en leksakspistol? Nån som känner samma?

Kan det vara värdegrunden som avgör?
En svensk skjuten = polisen sköt i självförsvar.
En utländsk terrorist skjuten = Polisen är rasister.
Citera
2021-03-04, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kneppsomfaen
Ja det måste varit en stressig dag och rasistpolisen sköt han också!

Psykologhjälp och något år på ett spa. Minst!

Stress är bra. Men gör mycket kan ge hjärnsläpp, som i fallet i Vetlanda.
Citera
2021-03-04, 02:26
Avslutad
Citat:
Kanten på en kniv går sönder snabbt när den tränger in i kroppsdel med skelett, till skillnad från köttyxa.
Kanske för att en yxa/kniv är något mindre och lättare att gömma än ett jävla svärd?
Citera
2021-03-04, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av philophobia
Kanske för att en yxa/kniv är något mindre och lättare att gömma än ett jävla svärd?

Nej. Han ville döda. Men lyckligtvis för offren valde han en trubbig kniv som en köttyxa som inte dödar men som lämnar offren lemlästade.
Citera
2021-03-04, 02:30
Avslutad
Citat:
Nej. Han var ute efter att döda. Men tur offren så valde han en trubbig kniv som köttyxa som inte dödar utan lemlästar.
Du kan ju döda någon med kniv och yxa också. Vi får hoppas att offren som är allvarligt skadade överlever.
Citera
2021-03-04, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av philophobia
Du kan ju döda någon med kniv och yxa också. Vi får hoppas att offren som är allvarligt skadade överlever.

De överlever. Om sjukvården inte prutar på blodplasma.
Citera
2021-03-04, 02:33
Bannlyst
Kan hans motiv var att hämnas för Sveriges del i invasionen av Afghanistan?
Citera
2021-03-04, 02:33
Medlem
Citat:

Så du hade varit mer nöjd med dödsoffer och än fler döda och/eller skadade? Det var hans val av vapen du stör dig på, ditt äckliga helvete?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in