Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Det kan nog stämma att föräldrarna är det största problemet för att barnen ska må bra i pandemin.
Det kan absolut vara så.
Självinsikt som förälder i detta avseende kan vara nyttigt.
Vi behöver få barnens förtroende före detta eventuellt utvecklas till spanska sjukan eller värre.
Hysteri & Förnekelse hjälper oss inte nu.
Om staten och dess rekommenderade informationskällor inte är omedelbart effektiva, proaktivt, så ser jag det som min plikt som förälder att vara insatt i riskläget bortom den nivå som kommuniceras av svensk media och som lätt bygger grupptänk hos ungdomen.
Fullt medveten om ungdomens i grunden hälsosamma tendens att ibland gå emot föräldrars önskan, Go Punk, så släpper jag aldrig min strävan att ge min erfarenhet och information till ungarna, så de har en chans mot vad som än är mainstream från tid till annan.
På 30-talet var det inte lika coolt för en dagens medborgare att vara mainstream, tex i Tyskland.
För våra barns hälsas skull är jag övertygad om att det är skadligt för dem vare sig vi är hysteriska scaremongers eller ignoranta förnekare.
Speciellt i ljuset av den reella risken att detta utvecklas till Spanska Sjukan 2.0
Om det händer, måtte vi ha våra barns fulla respekt och förtroende.