2021-03-04, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det här verkar vara en konstig pys, som utger sig för att vara en jurist. Vem som helst kan ju kalla för sig för en jurist. Det är ingen skyddad titel.

Vad ska han kalla sig då om han har juristexamen? Det är ju ganska få titlar som är skyddade i Sverige. Av alla som är utbildade jurister är det väldigt få som är advokater. Vissa juristarbeten får advokater inte ens utföra.
Citera
2021-03-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Vad ska han kalla sig då om han har juristexamen? Det är ju ganska få titlar som är skyddade i Sverige. Av alla som är utbildade jurister är det väldigt få som är advokater. Vissa juristarbeten får advokater inte ens utföra.

Får man ens kalla sig jurist utan juristexamen?
Vilken ingen har hittat uppgifter om att han har.
För att sitta i fängelse 2 år ger väl inte någon som gillar övergrepp på barn en examen?
Citera
2021-03-04, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kluren
Får man ens kalla sig jurist utan juristexamen?
Vilken ingen har hittat uppgifter om att han har.
För att sitta i fängelse 2 år ger väl inte någon som gillar övergrepp på barn en examen?
Jurist är ingen skyddad titel så det får man.
Citera
2021-03-04, 12:32
Medlem
Om jag länkar till den där domen på min facebook, gör jag mig skyldig till förtal då?
Citera
2021-03-04, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Om jag länkar till den där domen på min facebook, gör jag mig skyldig till förtal då?

Ja, det kan du. Du har inget utgivningsbevis heller som Lexbase, men inte heller de lägger ut domar offentligt, utan det krävs konto och inloggning. Att sprida domen här kan också utgöra förtal, därför tycker jag folk borde låta bli detta. Man ska inte bli dömd två gånger, det är det som är själva grejen.
Citera
2021-03-04, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossa-nova
Ja, det kan du. Du har inget utgivningsbevis heller som Lexbase, men inte heller de lägger ut domar offentligt, utan det krävs konto och inloggning. Att sprida domen här kan också utgöra förtal, därför tycker jag folk borde låta bli detta. Man ska inte bli dömd två gånger, det är det som är själva grejen.
Att människor vet om att man har varit tidigare dömd är inte att bli dömd en gång till. Binninges två år i fängelse var hans dom och den har han sonat. Däremot är han ännu skyldig Brottsofferfonden 111.000:-. Så han har inte gjort rätt för sig mot samhället. Han undanhåller dessutom skatt. En oärlig person fortfarande alltså.
Citera
2021-03-04, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att människor vet om att man har varit tidigare dömd är inte att bli dömd en gång till. Binninges två år i fängelse var hans dom och den har han sonat. Däremot är han ännu skyldig Brottsofferfonden 111.000:-. Så han har inte gjort rätt för sig mot samhället. Han undanhåller dessutom skatt. En oärlig person fortfarande alltså.

Att sprida uppgift om att en person är kriminell och att posta domar kan vara förtal, ja. Spelar ingen roll om personen fortfarande begår brottsliga handlingar eller inte.
Citera
2021-03-05, 14:39
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
jag försvarar inte på ngt sätt handlingen, för har det hänt är det inte ok, men flickans historia är ju olika vad hon säger till sina kompisar och vad hon säger till polisen. Till sina kompisar säger hon hon blivit våldtagen och att det var ett oskyddat sex och var rädd för att kunnat bli gravid, men till polisen var det inte alls den historien då var det inte sex i den meningen som i ett samlag och kalsongerna var på,

vem vet kanske blev han oskyldigt dömd? det var ändå inga bevis utan enbart ord som han blev dömd för.
Jag har inte läst domen men nog var det väl så att han skötte sitt eget försvar? Att sköta sitt eget försvar mot hela rättsapparaten är dömt att misslyckas. Det går bara inte.
Förmodligen tyckte han att han inte behövde en advokat vid sin sida om han upplevde att allt flickan sa bara var lögner.
Citera
2021-03-06, 14:26
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kluren
Håll till godo

https://docdro.id/c6UY1Vf
Nu har den blivit raderad igen. Pedofilen lär ha kontaktat Docdroid och åberopat deras regel mot "Harassment or publishing of personal data of 3rd parties".

Har du någon annan plats att ladda upp den på?
Citera
2021-03-06, 14:44
Medlem
Ograsts avatar
Han försöker dölja sitt smutsiga förflutna, men han kommer inte att lyckas!
Citera
2021-03-06, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Nu har den blivit raderad igen. Pedofilen lär ha kontaktat Docdroid och åberopat deras regel mot "Harassment or publishing of personal data of 3rd parties".

Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Han försöker dölja sitt smutsiga förflutna, men han kommer inte att lyckas!

Han är oskyldig i detta.
Citera
2021-03-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion

Är intressant att det försvinner så många inlägg här plötsligt och offentliga dokument.
Då får man förutsätta att det finns individer som stödjer sexuella övergrepp på barn och misshandel av barn genom att skydda förövare.
Vilket det klart finns många i hans bekantskapskrets.

Har inte hittat filen igen, men här finns info om den

https://twitter.com/TonySjoberg1/status/1365429536289157121
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in