2021-03-03, 20:53
Medlem
Tycker genuint synd om folk i Vetlanda. Vilket jävla trauma. Kommunalrådet var rejält skakad.
Gissar att det är sjukt jobbigt att få ansvar för en sån här lokal kris som i allt väsentligt beror på rikspolitikens oförmåga att ta minsta lilla ansvar.

SVT tycker det viktiga är att reda ut om detta påverkar barnens skolgång. Seriöst, det är på den nivån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Ja inte fan är det Nisse Andersson man ser på bilden där, bryt nacken på helvetet
Jag kan inte avgöra personens härkomst av bilden. Någon person med namnet som publicerats i tråden är inte folkbokförd i Sverige. Asylsökande är inte folkbokförda men att MGM skulle vara en asylsökande är inte troligt med tanke på hans ålder och att han attackerat en skola tyder på att han varit elev där.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maajkie
Ett av offrerna va tydligen en man som bar på sin 4 åriga dotter i famnen. Han blev huggen i magen, dottern klarade sig utan skador som tur var.

Vilken äcklig, vidrig jävla varelse, hur fan kan man göra nått sånt här. Tortera skitet till döds tack!!!!
Var har du fått den uppgiften ifrån?
Citera
2021-03-03, 20:54
Medlem
I Vetlanda-gruppen på Facebook är det några vänstertjejer som redan nu skriker om att anordna manifestation mot rasism

Utländsk gärningsman som hugger ner oskyldiga svenskar. Men ändå ska de manifestera mot rasismen mot utlänningar. Vänsterlogik
Citera
2021-03-03, 20:54
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrimusPilus
Terrorattack i Vetlanda, polisen vill inte kommentera gärningsmannens nationalitet, inga kravaller pågår på akutmottagningen

slutsats?
Iaf att om GM varit svensk, hade han varit på bårhuset
Citera
2021-03-03, 20:55
Avslutad
Helt fantastistkt vad många användare lider av stockholmssyndromet här, kör hela registret av förminskning,förnekelse och relativiseringar.
Detta är ett konstaterat terroristbrott och jag undrar om vissa användare är knutna till ibn- rushd, msb och liknande mörkläggare av det svenska tillståndet!
Det här är ett terrorattentat som måste hanteras som det.
Vad säger online allways och ni andra som förnekar magnituden av detta? Hur många terrordåd pallar Sverige med? Har ni någon lösning på de problem som finns i mitt land?
Ontopic: har vi något nytt i dettta fall?
Citera
2021-03-03, 20:55
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Vad är det som gör att det klassas som terrorism?

SVT avbröt ett underbart program om schimpanser för att informera om denna händelse.

Ta det lugnt! Om några år kommer även terrorbrott vara normaliserade i Sverige precis som mord, sprängningar, gruppvåldtäkter, förnedringsrån,,,etc, etc, osv, osv, m.m, m.m
Citera
2021-03-03, 20:56
Medlem
ddf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Tycker genuint synd om folk i Vetlanda. Vilket jävla trauma. Kommunalrådet var rejält skakad.
Gissar att det är sjukt jobbigt att få ansvar för en sån här lokal kris som i allt väsentligt beror på rikspolitikens oförmåga att ta minsta lilla ansvar.

SVT tycker det viktiga är att reda ut om detta påverkar barnens skolgång. Seriöst, det är på den nivån.

Sossar, moderater och Centern styr kommunen.
Kan inte bara skylla på rikspolitiken.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Vilken bisarr fråga. Varför vill hon veta det? Är det allvarligare om det skulle vara blattar bland de drabbade än ”bara svenskar”? Jag vill veta nationalitet på GÄRNINGSMANNEN. Att det är vanliga oskyldiga svenssons som skadats är en lågoddsare

Hon försöker fiska om det är nazister som attackerat invandrare. Otroligt osannolikt men hoppet finns alltid där för vänstern
Citera
Medlem
https://twitter.com/Troll60056026/status/1367198784996917251

???
Citera
Medlem
R33GTRs avatar
Mötte 2st piké-bilar från Norrgående på E4’an i Norrköping.

Nationella Insatsstyrkan förmodar jag, någon som har bilder på NI på plats?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjuLyktor
Ge dig.

Ransgård sa att det mycket väl kan vara ett högerextremt dåd.

Ja, det är sant.

Men ha sa det väl för att vara SVT till lags antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in