2021-03-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Melllinnn verkar inte gilla Ebba.
Om jag arbetat på en tidning och varit murvel så hade jag sat som ribba att skriva neutralt och enbart rapportera.

Totally out of topic.

Jag tycker inte om Melllinn.
Kommer speciellt ihåg när hon påkoms med att peta näsan
och i en annan tidining så visades den bilen på weblöpet och med en rubrik som tillhörde en annan artikel där det stod: SD snor väljare.
Jag missade att göra ett screen shot,,sablars
Bara för att man anser att någon handlar fel är det inte likställt med att man inte tycker om personen. Jag har eg inget emot EB men alltså hur hon skött detta, husaffären, utan opartisk mäklare som rett ut hela överlåtelsen så det gått rätt till, hennes beskyllningar på alla andra på facebook, hur hon drar in sina barn i det etc är under ALL kritik.

Men något som var roligt i Mellins krönika var Krisdemokraterna
2021-03-03, 19:08
Medlem
Kan man som utomstående åtala ett antal personer för att verka vara i "kompott" mot en äldre man som gjort sitt livs affär?

Person mA-z vill ha gården när Esbjörn dör. Inte brytt sig ett skit om den innan.
Person Binnike en dömd barnaknullare med skulder till brottsofferfonden som med stor sannolikhet kommer fakturera multum.
Person majCg-rd som har en historik av att "hjälpa" äldre gubbar och sen få ärva rubb och stubb.
Person Delulirium som ihop med person E (som jag inte kan namn på) vill ha fullmakt och total kontroll över Esb--rns ekonomi.
2021-03-03, 19:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ebba och hennes fd man betalade 7,2 miljoner för det huset de köpte tillsamman i området och som hennes man nu är ensam ägare till. Man får ganska mycket renovering för de 3,3 miljoner hon planerar att betala mindre för denna fastighet.

Det är sant att ont förgås bäst med gott. Tyvärr tror jag framtiden för ett rättvist och bra samhälle för alla är bortom räddning. Dock hoppas jag att jag har fel.

Människor som stödjer Ebba här eller i andra medier är en minoritet. KDs huvudsakliga väljarkrets är pensionärer i hjärtat av bibelbältet. Dvs runt Jönköping, om de överger är det kört för KD. Och som sagt de är gamla, och när fan blir gammal blir han religös sägs det ju. Om det ligger något i det så ligger det ju inte långt bort att tänka att när religösa blir gamla får de moral.

Vetefan.

https://kristdemokraterna.se/wp-content/uploads/2019/04/Valutv%C3%A4rderingsgruppens-rapport-2018.pdf
2021-03-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ebba skriver numera "Uppsalamäklare"

Hon undviker att benämna om det är en eller två!

Att förtiga sanningen är också att ljuga, bara lite mer sofistikerat.
Japp det har förekommit förr i Ebba Busch retorik i den här affären.
När hon fick frågan om hon hotat Esbjörn med tinget så sa hon att hon hade informerat han om att hon går till tinget. Osv osv.
2021-03-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Bra inputt 😀om du kollar så är dom gula ej verifierade, så jag har endast lagt in dom för vi vet att det har hänt men ej när. Jag uppskattade det till där någonstans.
Lika med avtal och värdering
Avtalet är ej möjligt att göra innan ev besiktning mm. För vissa saker är med på avtalet,vilket gör att det blir ologiskt👍
Alla tips och ideer för jag gärna in och uppdaterar om det är ok?
Absolut, är det något jag har efterfrågat så är det en mer tydlig kronologisk tidslinje att följa.
Försökte få till det med alla inlagor i media för ett tag sedan men det blev för mycket, långt mer än mitt intresse och jäkligt trist när 50% av alla artiklar nu är belagda med plusmedlemskap.
2021-03-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
ahh well det är lätt att säga, vet inte om 15% underpris är rimligt. Det är mycket pengar, mer än handpenningen! Normalt när man köper utan visning och utan andra budgivare så brukar man få ge lite extra, 5-10%.
Minst 10% extra är kutym när man köper innan visning eller innan det kommer ut på marknaden!
2021-03-03, 19:17
Medlem
ReedMes avatar
.
2021-03-03, 19:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Nej, det kan ju inte vara så att man måste avgå om man blir åtalad. Inte heller måste man väl avgå om man döms.

Däremot tror jag det vore en belastning för KD om hon blir fälld för förtal och sitter kvar. Men det finns väl en hel del politiker med gamla domar mot sig?

Vilken tur att den här fadäsen begravdes. Annars hade Stefan behövt avgå.

https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/a/Ql3ggR/ku-skjuter-pa-fragan-om-atal-mot-lofven
2021-03-03, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Varför då, hon har inte gjort något fel, och sannolikt är det i dagens mediaklimat faktiskt viktigare att vinna över lögnpressen än att vika ner sig för den. Det kommer att ge fler röster över tid än om hon också ängsligt kröker rygg för de som förstör samhället.

Gäller att välja sina strider (inte sila mygg och svälja kameler som man sa förr). Denna strid är low level för en partiledare.
2021-03-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag vet inte hur han blev Esbjörns ombud, men läser man det som skrevs i facebookgruppen ser det ut som han mer eller mindre antog sig uppdraget själv då han tyckte att någon duktig person skulle ta sig an och företräda Esbjörn.
Förmodligen en lismande person som kan snacka ner andra och framstå som kunnig.

Något som inte nämnts är ju att de kanske försökte få ett riktigt ombud men ingen (annan på Hurtig och Partners) ville ens ta i fallet med tång.
Dels för att den strategi som valts på förhand av de nära till Esbjörn hade fått en advokat att bli utesluten ur advokatsamfundet samt att fallet i princip utsiktslöst att vinna.

De kan absolut ha hört med andra advokater som mycket riktigt gav dem rådet att bita i det sura äpplet för sålt är sålt. Nu ville man ju inte gå med på det och blev tvingad att plocka in det bottenskrap som fanns tilhands som skulle kunna driva saken utan att ha några skrupler ivägen.
2021-03-03, 19:27
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du har inte följt med i media och tråden märker jag; Binniges strategi från start var/är att E*björn är lika vaken i skallen som en grönsak, kort sagt rådement.

Otur för honom (Binninge) fick han inget stöd för sina påståenden.
Jag besvarade ditt inlägg. Om du ska uttala dig om psykologutredningen så föreslår jag att du läser den i stället för att läsa om den.

Den neuropsykologiska utredningen visar att Esbjörn har en lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Hans tillstånd har försämrats sedan tidigare testtillfällen. Utredningen ger visst stöd för att avtalet kan ogiltigförklaras, men det är osannolikt att avtalet verkligen blir ogiltigförklaras av tingsrätten av detta skäl. Funktionsnedsättningen är inte tillräckligt allvarlig.

Esbjörns ombud har uppnått en viktig sak med utredningen: han har visat att Esbjörn är snurrig och sedan många år inte fungerar normalt. Ebba borde ha insett detta och varit mer aktsam, dvs ha ett neutralt vittne med vid kontraktskrivningen. Även om det visar sig att hon gjort juridiskt rätt så kvarstår den moraliska kritiken mot henne. Det vill hon inte förstå och det kommer att kosta henne partiledarposten.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och de sakkunniga som Ebba konsulterade bedömde ju saken som annorlunda, Barrys genmäle är ju ett svar på deras "sågning" av slutsatserna från Barry.

De ansåg ju bland annat att undersökningen var gjord för juridiska ändamål inte för att utreda om E*björn var dement.
2021-03-03, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detanvändarnam
Ingen i EBT sekten har att göra med Esbjörns privata affärer absolut ingen!
Han ångrade affären och självklart så skulle EBT agerat som vilken klok människa som helst i en liknande situation skulle gjort och backat ur.
Man tvingar helt enkelt inte till sig egendom mot någons vilja även det att hon kanske har rätt juridiskt.
Att sedan blanda in sina privata affärer med sina politiska uppdrag tyder på ett otroligt dåligt omdöme.

Håller med! Hur hela affären gått till är minst sagt suspekt, men sedan fattar jag inte heller hur den där gubbens ruckel skulle anses ha ett värde på 4 mille. eller att någon vill ge det. Hon kommer behöva betala säkert någon mille. för att få det i ett vettigt beboeligt skick.
Senast redigerad av Kammadaj 2021-03-03 kl. 19:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in