Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Du har inte följt med i media och tråden märker jag; Binniges strategi från start var/är att E*björn är lika vaken i skallen som en grönsak, kort sagt rådement.
Otur för honom (Binninge) fick han inget stöd för sina påståenden.
Jag besvarade ditt inlägg. Om du ska uttala dig om psykologutredningen så föreslår jag att du läser den i stället för att läsa
om den.
Den neuropsykologiska utredningen visar att Esbjörn har en lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Hans tillstånd har försämrats sedan tidigare testtillfällen. Utredningen ger visst stöd för att avtalet kan ogiltigförklaras, men det är osannolikt att avtalet verkligen blir ogiltigförklaras av tingsrätten av detta skäl. Funktionsnedsättningen är inte tillräckligt allvarlig.
Esbjörns ombud har uppnått en viktig sak med utredningen: han har visat att Esbjörn är snurrig och sedan många år inte fungerar normalt. Ebba borde ha insett detta och varit mer aktsam, dvs ha ett neutralt vittne med vid kontraktskrivningen. Även om det visar sig att hon gjort juridiskt rätt så kvarstår den moraliska kritiken mot henne. Det vill hon inte förstå och det kommer att kosta henne partiledarposten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Och de sakkunniga som Ebba konsulterade bedömde ju saken som annorlunda, Barrys genmäle är ju ett svar på deras "sågning" av slutsatserna från Barry.
De ansåg ju bland annat att undersökningen var gjord för juridiska ändamål inte för att utreda om E*björn var dement.