Citat:
Ursprungligen postat av
Straal
När ska folk förstå att man inte ska stödja såna här typer av företag undrar jag. Man stödjer en bransch som utnyttjar människors dåliga livssituation som gör att de måste ta jobb med dåliga vilkor för att man är en lat jävel som billigt vill få sin mat till dörren.
Jag kan fortfarande inte förstå hur det fortfarande finns kompletta jubelidioter som dig som tror att det gör någonting bättre. Vad skulle de annars göra, menar du?
För hade man i vissa länder folk som kunde anställas för att plocka ihop kundernas varor i mataffärer men det togs bort eftersom svagbegåvade vänsternollor klagade. Som företagare finns det ju ingen anledning att anställa någon sån för 20k i månaden då man går back på det men en mindre penning.
Så man kan ju undra vem det blev bättre för istället? Blev det bättre kunden som nu blev tvungen att packa i varorna själv? För företagaren som ev. fick mindre intäkter på det eller blev det bättre för arbetstagaren som nu hade ett alternativ mindre till att tjäna pengar på?
Och när jag stannade en natt på ett vandrarhem för nåt år sen träffade jag ett par negrer som jobbade på Foodora och var nöjda med det då de inte visste vad de skulle göra annars då de inte hade utbildning men på Foodora behöver du bara kunna cykla och ha en mobiltelefon. Hellre det än att de vänder sig åt att sälja droger och kriminalitet.