2021-03-03, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makuhira
Nu är jag ingen expert på Björnar, men att dem går i ide inför vintern borde ju vara allmänt känt. Så om det är D.A så borde vi alla kunna utesluta Björn.
Jag tillåter mig att hålla mig käften om Björn spåret om inte något annat förefaller, jag tycker dock det är intressanta omständigheter kring hur kroppen hittades och att den just hittades i en skreva långt avlägset. Parametrarna vi har med att göra med är alltså kroppens plats som är ogästvänliga för en människa men mer tillgängligt för djur med det som sagt behöver det inte vara just en björn.
Citera
2021-03-03, 14:20
Medlem
Frontlinjens avatar
Om det är DA tror jag sannolikheten för olycka är låg. Han hade lämnat mobilen hemma, vilket en officer inte skulle gjort vid en löprunda på 5+ mil. Rutinen att göra en riskbedömning sitter för djupt. Och som flera skrivit kan även om en fysiskt stark person skada sig så illa att de inte kan ta sig därifrån utan hjälp.

Att han valt att avsluta sitt liv på denna plats är i så fall dessvärre mer sannolikt.
Citera
2021-03-03, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Som sagt, människor finns inte på en björns meny och att spekulera i att en björn tagit en människa som byte och dragit in i en skreva är på dagisnivå.

Jag vet inte om ni minns ett ca 10-15 år gmmalt fall från Norrland någonstans? En tjej som hette Carolin Stenvall blev bortförd, mördad och dumpad i skogen. Det fanns mycket att läsa på flashback om det fallet och det fanns även bilder som cirkulerade på nätet från fyndplatsen. Hur som helst, hon hade varit borta någon månad och när hon hittades var det i princip revbenen man hittade och även kunde se att det var en människa. Övriga kroppsdelar haed djur släpat runt på, så jag vet inte varför så många tycker det är konstigt att en kropp/delar av en kropp skulle kunnat flyttas av djur? Rovdjur äter väl det mesta de kommer över, inte fan låter de en död människokropp ligga bara för att ed i vanliga fall inte har det på menyn?
Citera
2021-03-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Jag tillåter mig att hålla mig käften om Björn spåret om inte något annat förefaller, jag tycker dock det är intressanta omständigheter kring hur kroppen hittades och att den just hittades i en skreva långt avlägset. Parametrarna vi har med att göra med är alltså kroppens plats som är ogästvänliga för en människa men mer tillgängligt för djur med det som sagt behöver det inte vara just en björn.

Troligaste djuret är nog älg. De är vanliga och sparkar ihjäl en människa utan problem.
Citera
2021-03-03, 14:25
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Hej, jo jag bor själv i närheten. Och det finns mycket vilda djur såklart men det var inte riktigt det jag syftade på om du läser en gång till. Rävar är ganska små och björn finns inte där i nån grotta.

Håller helt med om det där med Björn. Fick uppfattningen om att du raljerande om att det inte finns djur i stockholmsområdet som kan äta på en kropp. Ber om ursäkt om jag misstog mig!
Citera
2021-03-03, 14:26
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Jag vet inte om ni minns ett ca 10-15 år gmmalt fall från Norrland någonstans? En tjej som hette Carolin Stenvall blev bortförd, mördad och dumpad i skogen. Det fanns mycket att läsa på flashback om det fallet och det fanns även bilder som cirkulerade på nätet från fyndplatsen. Hur som helst, hon hade varit borta någon månad och när hon hittades var det i princip revbenen man hittade och även kunde se att det var en människa. Övriga kroppsdelar haed djur släpat runt på, så jag vet inte varför så många tycker det är konstigt att en kropp/delar av en kropp skulle kunnat flyttas av djur? Rovdjur äter väl det mesta de kommer över, inte fan låter de en död människokropp ligga bara för att ed i vanliga fall inte har det på menyn?

Ja det är ett utmärkt sätt att "bli av med en kropp" lägg den naken i skogen och på några veckor är den borta.
Finns det gris går det på ett par dagar.
Citera
2021-03-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Troligaste djuret är nog älg. De är vanliga och sparkar ihjäl en människa utan problem.
Japp en älg som kan väga mellan 300-700 kg är inte att leka med speciellt om det är en hanne eller en hona med kalvar.
Citera
2021-03-03, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Bredängsmaffian haft vanan att ta ut sina kompisar i skogen för avrättning.
Det kan alltså även vara A,s kvarlevor,
kanske täckt över kroppen med tex kvistar/ris han legat dold sedan 2017.

Nja, allvarligt, tvivlar på att bredängsmaffian skulle hitta ens till parkeringen här.
D.v.s så långt man en timmes vandringsväg därifrån, kan ta sig med bil.
Citera
2021-03-03, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Om det är DA tror jag sannolikheten för olycka är låg. Han hade lämnat mobilen hemma, vilket en officer inte skulle gjort vid en löprunda på 5+ mil. Rutinen att göra en riskbedömning sitter för djupt. Och som flera skrivit kan även om en fysiskt stark person skada sig så illa att de inte kan ta sig därifrån utan hjälp.

Att han valt att avsluta sitt liv på denna plats är i så fall dessvärre mer sannolikt.

Håller med dig. Antar att en officer oftast behöver(vill) vara kontaktbar.
Citera
2021-03-03, 14:37
Medlem
Branogbitters avatar
Okej. Jag vet att detta är FB, men kan ni snälla lägga ner allt dravel om björnar och älgar. Jag fattar att ni är typ 15 år och aldrig har varit i skogen, men det börjar bli tröttsamt på riktigt. NEJ det är ingen jäkla björn eller galen älg som haft ihjäl personen ifråga.
Och sen alla dessa hobbyosteologer, ”elitsoldater” och annat löst folk med svår inbillningssjuka....😑
Citera
2021-03-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Okej. Jag vet att detta är FB, men kan ni snälla lägga ner allt dravel om björnar och älgar. Jag fattar att ni är typ 15 år och aldrig har varit i skogen, men det börjar bli tröttsamt på riktigt. NEJ det är ingen jäkla björn eller galen älg som haft ihjäl personen ifråga.
Och sen alla dessa hobbyosteologer, ”elitsoldater” och annat löst folk med svår inbillningssjuka....😑
Den sistnämnda meningen kan jag hålla med dig men det är inte relevant att inte utesluta att något djur är inblandad med just tanke på omständigheterna. Det är skog, djur. Djur drar sig dit+djur trivs där= Djur finns där. Den kopplingen ska du väl kunna ta i åtanke ändå bland alla teorier som presenteras.
Citera
2021-03-03, 14:45
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Någon som vet hur det fungerar med försvunna personer, hur matchar polisen DNA?
Mot släkingar eller kan de ta DNA från tillhörigheter en försvunnen lämnat efter sig och sedan lägga in detta i deras system. Gör det i så fall alltid vid utredning eller först när en kropp hittas?

DNA från hårborste, kam, tandborste eller liknande. Tandkort i vissa fall.

https://www.rmv.se/verksamheter/rattsmedicin/identifiering-av-avliden/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in