2021-03-03, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Tror att de större uppdateringarna sker efter helgen - men ja, att 16.5k doser registrerats som givna sen igår slår man ju inte klackarna i taket av direkt.

På tisdag nästa vecka bör vi ligga runt 10% avseende personer som fått första dosen.
Citera
2021-03-03, 14:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nej då, de får jobba hårt och får betalt därefter men att ens börja spekulera om utegångsförbud är ren fascism med fruktansvärda följder i folkhälsan. Och framförallt lider barnen som naturligtvis skall och bör prioriteras!

Ja du har tur att det inte är jag som sitter vid rodret. Barn kan behöva lära sig att veta hut i det här pissliberala samhället. Det är inte bara jag jag och jag som gäller, speciellt inte i en pandemi. Vi får väl se vad regeringen hittar på för hyss om det skiter sig.
Citera
2021-03-03, 14:16
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Eventuellt har takten avtagit... men jag tror mer att det är något stokastiskt. Stockholm rapporterar i princip lika många nya fall som förra onsdagen.

Har det hänt något med covidsatistik.se?

Det ser ut som att sista datum är 25/2: https://covidstatistik.se/fall#rapportdatum
Gissar att det är någon bugg eftersom året gått runt. Vi har levt länge med denna pandemi nu...
Citera
2021-03-03, 14:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Vad syftar du på?
Vad jag ser har Stockholm ökat knappt 10% Mån-Ons jämfört med förra veckan. Rapporterade fall ska kanske tilläggas.

De sa det på presskonferensen idag att antalet smittade stigit med 25% i veckan de senaste tre veckorna. 100% upp på 3 veckor.
Citera
2021-03-03, 14:18
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Problemet tror jag är tyvärr att folk inte ser det.

Det som händer nu är att 200 pers åker till Ullared, en månad senare dör 2 äldre människor på IVA.

Hade det istället för en månad tagit 5 sekunder och en tant plötsligt hade trillat ihop och dött vid plastpåsarna på Ullared och sen en gubbe vid stekpannorna en gång om dagen så hade det varit panik och det hade sett väldigt annorlunda ut.

Det som stått överst i all media med gigantiska krigsrubriker i ett helt år tror du alltså att folk missar...
Jag tror att ca: 7000 i överdödlighet med en snittålder på 84, det tycker folk inte är så farligt.
Jag tror att dom flesta tror/tycker "långtidscovid" är kraftigt överdrivet.
Jag tror att folk tycker att naturen till viss del måste ha sin gång som vid alla andra pandemier.
Jag tror att folk tycker det är mindre "farligt" för det är mest äldre äldre som dör.

Syniskt kanske men så tror jag det är, hade det varit tusentals unga som dött då hade vi haft en frivillig lockdown.

Finns det något land i världen där befolkningen har krävt hårdare restriktioner?
Citera
2021-03-03, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Inrapporterade döda sedan fredags:

Sverige: 138
Norge: 3

Nya inrapporterade döda i Sverige senaste veckan: 223

Ca samma siffra som Finland och Norge haft under en period av över 6 månader - den har vi på en enda vecka
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
271 560

Så många doser fick Sverige den här veckan.

Vi ger 12.000 doser om dagen.

Det är således inte brist på doser utan slött tempo.

”Fick den här veckan”. Kommer alla leveranser måndag-tisdag? För veckan är ju inte slut än. Mycket kan man kritisera i Sveriges hantering, men vaccinationerna är vi långt ifrån sämst i klassen (EU) på. Att Dannmark redovisar någon promille mer än så länge är knappast något att höja på ögonbrynen för.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Inrapporterade döda sedan fredags:

Sverige: 138
Norge: 3
Man kan inte titta på en enskild dag.

Så låt oss titta på totalen.

Sverige: 1270 döda per miljon.
Norge: 114 döda per miljon.

Skillnad: 1014%

Ouch!

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2021-03-03, 14:20
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Gissar att det är någon bugg eftersom året gått runt. Vi har levt länge med denna pandemi nu...
Ja, det verkar rimligt. Jag ser nu att vecko-siffrorna rullat runt. Tråkigt. Jag hoppas buggen repareras och att ingen data försvinner.

Var hämtar du dina siffror ifrån nu? För du eget excel-ark?
Citera
2021-03-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
De sa det på presskonferensen idag att antalet smittade stigit med 25% i veckan de senaste tre veckorna. 100% upp på 3 veckor.

Oj, du har rätt. Fick kortslutning i hjärnan och kollade på helt fel siffror.
Då får vi hoppas på att det blir en positiv sportlovseffekt nu då.
Citera
2021-03-03, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Man kan inte titta på en enskild dag.

Så låt oss titta på totalen.

Sverige: 1270 döda per miljon.
Norge: 114 döda per miljon.

Skillnad: 1014%

Ouch!

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Fruktansvärda siffror. Sveriges massmord fortsätter! 84 nya döda inrapporterade som sagt. Trots vaccineringarna. Man tror inte att det är sant.
Citera
2021-03-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Haha

Du klagar som fan på Sverige men som tur är så tycker majoriteten av Sveriges invånare INTE att vi ska stänga ner i någon sorts lockdown.
Sen att 20-30st människor här inne tycker det är skandal det betyder inte så mycket.
Ni diskuterar precis som att hela Sverige tycker det är för jävligt men så är det inte utan tvärtom så är folk rätt nöjda att dom KAN åka till fjällen och andra saker.

Jag har inte sätt några stora demonstrationer utanför riksdagen som kräver lockdown och nedstängning, har du?
Och dom demonstrationer man sett utomlands brukar handla om att ta bort restriktioner.

Den stora majoriteten tycker att det är ok med våran strategi eller vad tror du?
Det visar sig mer och mer med överdödlighetsrapporter och annat att det är jävligt mycket bullshit med rapporteringen från många länder och verkligheten ser annorlunda ut.
Du får justera dina oneliners allt eftersom Sverige halkar ner på listan och du kommer alltid ha Norge, Finland och Taiwan.

Men du är underhållande och det finns alltid några som blir provocerade av dina små utrop och ilsket svarar tillbaka.

SÅ fortsätt med fet text och skrattande gubbar!

Apropå det varför har du alltid en skrattande gubbe med när du beskriver hur många döda vi har?

Du beskriver Flashback i ett fint och sant nötskal.
Prick på det.

På Flashback har man i tio års tid år ut och år in, siat om ”bostadsbubblan som snart spricker”. ”Nästa månad”, ”om ett halvår” osv.
Allt beskrivs år efter år som ett enda mörker, och ”då ska minsann jag fynda min lägenhet”.
Alla normalt levande individer lever dock som vanligt. Den där bubblan har inte spruckit än.
Svensson lever som normalt. Det är inget mörker. Alla är nöjda.
Förutom den lilla, lilla, lilla klick som sitter här och aldrig prickar rätt, såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in