Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastfeningen
Haha
Du klagar som fan på Sverige men som tur är så tycker majoriteten av Sveriges invånare INTE att vi ska stänga ner i någon sorts lockdown.
Sen att 20-30st människor här inne tycker det är skandal det betyder inte så mycket.
Ni diskuterar precis som att hela Sverige tycker det är för jävligt men så är det inte utan tvärtom så är folk rätt nöjda att dom KAN åka till fjällen och andra saker.
Jag har inte sätt några stora demonstrationer utanför riksdagen som kräver lockdown och nedstängning, har du?
Och dom demonstrationer man sett utomlands brukar handla om att ta bort restriktioner.
Den stora majoriteten tycker att det är ok med våran strategi eller vad tror du?
Det visar sig mer och mer med överdödlighetsrapporter och annat att det är jävligt mycket bullshit med rapporteringen från många länder och verkligheten ser annorlunda ut.
Du får justera dina oneliners allt eftersom Sverige halkar ner på listan och du kommer alltid ha Norge, Finland och Taiwan.
Men du är underhållande och det finns alltid några som blir provocerade av dina små utrop och ilsket svarar tillbaka.
SÅ fortsätt med fet text och skrattande gubbar!
Apropå det varför har du alltid en skrattande gubbe med när du beskriver hur många döda vi har?
Du beskriver Flashback i ett fint och sant nötskal.
Prick på det.
På Flashback har man i tio års tid år ut och år in, siat om ”bostadsbubblan som snart spricker”. ”Nästa månad”, ”om ett halvår” osv.
Allt beskrivs år efter år som ett enda mörker, och ”då ska minsann jag fynda min lägenhet”.
Alla normalt levande individer lever dock som vanligt. Den där bubblan har inte spruckit än.
Svensson lever som normalt. Det är inget mörker. Alla är nöjda.
Förutom den lilla, lilla, lilla klick som sitter här och aldrig prickar rätt, såklart.