2021-03-03, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Kvarleva hit och kvarleva dit, kvarleva är det som är kvar av en död människa, oavsett om den är hackad eller hel, mao återstoden av något som varit levande.

Sen att ordagrant följa aftonbladets formuleringar samtidigt som man ser en sexhjuling på bild benämnas som en fyrhjuling blir bara märkligt. Dom har sällan rätt i alla detaljer.

Sen, rävar och björnar som släpar in människor i grottor i Stockholm och ligger där och gnager på tårna som små ribs haha, vad är det för fel på face down generationen? Har man tagit bort naturlära, biologi och geografilektionerna helt från skolan?

Usch vilken sur gubbe man blivit men så är det bara. Får man själv gissa så är det självmord ala facedown generationen. 40% av dom som tar livet av sig försöker försvinna för gott, tyvärr missades geografin i skolan så man var inte så bra gömd som man trodde.

En räv drar inte in en människa i en grotta haha. En del kanske, men inte en stor kropp
Citera
2021-03-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det är ingen åsikt från min sida utan fakta, människan är inget byte för något djur i Sverige och i synnerhet inte i Stockholmsområdet. Det är dagisnivå på spekulationerna här i tråden.
Björn går inte till attack på människa.DE ränner el lufsar iväg när de känner vittring av mänska.
Endast björnhonor med ungar försvara ungarna -men någon björnhona med ungar har inte varit aktuell i området?
Att väcka en björn som gått i ide kan också reta upp björnen, men han är sömnig och kommer nog ändå inte att orka ge sig på en människa.Ryter möjligtvis till..
Citera
2021-03-03, 13:16
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Jag gissar att du inte varit i Sthlms ytterområden? Är själv norrlänning boende söder om Sthlm och har gård och skogsmark kvar däruppe. Kan säga att jag träffar på betydligt mer djur här nere utanför storstan än uppe i norrländska urskogen.
Ser relativt ofta vildsvin, räv, älg, rådjur, mink och har även träffat på lodjur. Björn har jag däremot inte sett skymten av.

Det är förvånansvärt lantligt en liten bit utanför stan.

Hej, jo jag bor själv i närheten. Och det finns mycket vilda djur såklart men det var inte riktigt det jag syftade på om du läser en gång till. Rävar är ganska små och björn finns inte där i nån grotta.
Citera
2021-03-03, 13:17
Medlem
Jag tolkar det som att mjukdelar finns kvar vilket utesluter gammalt lik. I öppen luft bevaras en mänsklig kropp inte så bra. Syre, regn och annat gör att kroppen förstörs ganska fort. Så jag tror att liket är max 1-2 år gammalt.
Citera
2021-03-03, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det är ingen åsikt från min sida utan fakta, människan är inget byte för något djur i Sverige och i synnerhet inte i Stockholmsområdet. Det är dagisnivå på spekulationerna här i tråden.

Är det bevisat att kvarlevan är en hel kropp? Fattar själv att inget djur drar en hel kropp..
Citera
2021-03-03, 13:19
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Björn

Svartbjörn och Grizzly attackerar människor. Brunbjörn gör inte det. Grizzly och svartbjörn har vi ej i Sverige.
Citera
2021-03-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Björn går inte till attack på människa.DE ränner el lufsar iväg när de känner vittring av mänska.
Endast björnhonor med ungar försvara ungarna -men någon björnhona med ungar har inte varit aktuell i området?
Att väcka en björn som gått i ide kan också reta upp björnen, men han är sömnig och kommer nog ändå inte att orka ge sig på en människa.Ryter möjligtvis till..
Ensamma unga björnar som har vandrat ner till södra regionerna från norra och oerfarna kan också vara fall där dom stöter på människor eller attackerar med bristande jaktinstinkter men helt riktigt att björnhonor brukar vara dom som är mest öppna för att attackera en med dödlig utgång.
Citera
2021-03-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Varför skulle det vara dagisnivå? Om man redan 2019 såg en björn i Upplands-Bro (vilket är inte så långt faktiskt från Tyresta) tycker jag inte det är dagisnivå att gå på det här spåret i nuläget. Björn har dödat människor sedan tidigare i Sverige.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/bjorn-100-meter-fran-bostadsomrade-i-upplands-bro

Mellan 1902 till 2004 dog INGEN av björn i Sverige.

Sedan 70-talet har 42 personer skadats av björn. Nästan uteslutande var de som skadats jägare som jagat älg eller björn.

Detta hade du kunnat ta reda på själv.

Detta är inga björntäta skogar.
Chansen är större att personen fått en allergisk reaktion, trampat snett, fått en stroke, fått en hjärtattack, tagit livet av sig, trillat, huggorm, geting yada yada.

Chansen är alltså större att han stött på en person som mördat honom och dumpat honom där än en björn som dödat honom.

Ingen av oss vet vad som hänt, men sluta ta upp saker med sån skrämmande låg chans att det skulle kunna hända.

Slutsats: Du är dum i huvudet.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2021-03-03 kl. 13:27.
Citera
2021-03-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Svartbjörn och Grizzly attackerar människor. Brunbjörn gör inte det. Grizzly och svartbjörn har vi ej i Sverige.
du glömde isbjörnen..
skribenterna i tråden verkar fått björnfrossa..
Citera
2021-03-03, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Mellan 1902 till 2004 dog INGEN av björn i Sverige.

Sedan 70-talet har 42 personer skadats av björn. Nästan uteslutande var de som skadats jägare som jagat älg eller björn.

Detta hade du kunnat ta reda på själv.

Detta är inga björntäta skogar.
Chansen är större att personen fått en allergisk reaktion, trampat snett, fått en stroke, fått en hjärtattack, tagit livet av sig, trillat.

Chansen är alltså större att han stött på en person som mördat honom och dumpat honom där än en björn som dödat honom.

Ingen av oss vet vad som hänt, men sluta ta upp saker med sån skrämmande låg chans att det skulle kunna hända.

Slutsats: Du är dum i huvudet.
Om du ska hänvisa källor med korrekt statistik, (vilket du nästan gjorde) så kan du åtminstone ta med fallet där en man dödades av en björn 2007. Snacka om att inte kunna inledningsvis presentera sig som den källkritiska.
Slutsats: Du kommer aldrig kunna jobba med statistik, bara på fb
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/60-aring-dodad-av-bjorn-i-jamtland
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-03-03 kl. 13:32.
Citera
2021-03-03, 13:30
Avslutad
Läste tidigare om att DA's skor skulle ev hittats på plats att döma av bilder via AB.
Efter att ha jämför skorna han tydligen skulle haft på sig så tycker jag nog inte dom matchar.
Även om man tar en annan färg på dom dojorna så har dom en tydligen rand längs hälen som verkar vara helt obefintlig på bilden.

Oavsett är det hemskt mina tankar går till familjen.

http://www.bilddump.se/bilder/20210303131452-79.102.169.122.jpg
Citera
2021-03-03, 13:30
Medlem
70-talistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Det finns flera fall i Sverige där brunbjörn gett sig på människor, men det föregås väl uteslutande av det omnämnda; att människor gett sig på dem genom att klampa in i deras ide, störa deras ungar, jaga dem eller liknande.

Därmed inte sagt att jag överhuvudtaget tror på någon slags djurattack i detta fall. Ville bara förmedla att brunbjörnar ska bemötas med respekt för att de visst kan vara farliga för människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in