2021-03-03, 11:37
Medlem
Jag funderar ibland på vad det är som faktiskt stör mig med utlänningar. Personligen avskyr jag folk som inte vill assimilera sig men jag förstår deras ovilja på samma gång. Att jag inte får tala fritt längre är något jag inte förstår. Att politiken gör det omöjligt för oss att stoppa det vi anser vara problematiskt gör mig vansinnig.

För mig är utlänningarna det minsta av problemen egentligen, trots att det är dom som skapar problem i vardagen så är det inte dom som bestämt det här. Dom kunde lika gärna varit någon annanstans och gått någon annan på nerverna.

Frågeställningen är alltså vad ni anser vara det största problemet.
Citera
2021-03-03, 11:51
Medlem
321js avatar
Självklart så är det svenska politiker som är problemet, inget annat.
Citera
2021-03-03, 11:51
Medlem
Mjälls avatar
Om inbjudna utlänningar utgör ett problem så är det ett grundproblem att de bjudits in. Grundproblem är alltid större.

Nästan alla svenskar är medskyldiga. Skuldfrågan är diffus.
Citera
2021-03-03, 11:54
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j

Okej men nästan alla vuxna svenskar har frivilligt och mot bättre vetande röstat på dessa inkompetenta psykopater och därmed gjort sig medskyldiga till alla våldtäkter begångna av utländska gärningsmän m.m.

Eller ska vi anta att storskaligt valfusk pågår och gör hela valresultatet otillförlitligt? En inte helt orimlig försiktighetsåtgärd, kanske.
Citera
2021-03-03, 11:58
Medlem
Skrattlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarpyarp
Jag funderar ibland på vad det är som faktiskt stör mig med utlänningar. Personligen avskyr jag folk som inte vill assimilera sig men jag förstår deras ovilja på samma gång. Att jag inte får tala fritt längre är något jag inte förstår. Att politiken gör det omöjligt för oss att stoppa det vi anser vara problematiskt gör mig vansinnig.

För mig är utlänningarna det minsta av problemen egentligen, trots att det är dom som skapar problem i vardagen så är det inte dom som bestämt det här. Dom kunde lika gärna varit någon annanstans och gått någon annan på nerverna.

Frågeställningen är alltså vad ni anser vara det största problemet.
Politikerna är inte problemet. Hade det varit så hade de kunnat avrättas med lätthet.

Problemet är att vi har en hel befolkning som tror på och röstar för demokratur. Och som varje år förstärks med ny invandrad valboskap.
Citera
2021-03-03, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j

Hur menar du då? Jag känner mig tvungen att tala på ett visst sätt bland vissa människor, jag gör det dock inte och får betala priset. Det är som att mina ord är problemet. Är dessa 12 år gammal i sinnet?

Utlänningar har och kommer förmodligen skapa mig problem så hur är inte det ett problem?

Jag söker svar med substans och du svarar inte ens på frågan jag ställer.
Citera
2021-03-03, 12:13
Medlem
Opaques avatar
[quote=Yarpyarp|74890974

.[/QUOTE]
Är själv invandrat från ett nordeuropeisk land, och integrationen gick väl smärtfritt, främst för att mitt gamla hemland är ungefär lika vaniljglass som Sverige. När man diskuterar om nationsflaggan är en förtryckande symbol, eller då politiker blir gränslöst positiva för den massiva invandringen (Och folk röstar för det) Då ska man vara klar över att sådana länder skaffar sig automatisk en befolkning som så småningom får en obefintlig anknytning till landets traditioner eller funderar två gånger över om de ska hissa den blågula fanan på stången eller inte (Någon kan ta illa upp)

Som du säger,så är det svenska politikers enträgna jobb att göra Sverige till något som man inte behöver vara stolt över och där PK har totalt slagit igenom på alla fronter, att landet hotar att bli någon slags ängslig ofri orwellsk framtid. Det är ingen fart på människorna i Sverige, tysta och fogsamma och lite smått rädda att skylta med sin uppriktiga mening, präktiga och uttalat feminin - Fast så var det ju innan invandringen också.

Men det är ju inte lag på att man måste stanna i Sverige.
Senast redigerad av Opaque 2021-03-03 kl. 12:15.
Citera
2021-03-03, 13:20
Medlem
Integrationen är problemet. Det är en otrolig mängd människor som hade mått bättre om de hade lyckats bättre i livet. Att det är högre brottslighet bland invandrare är ju ett symptom på utanförskap snarare än att det är något fel på invandrarna i sig.
Citera
2021-03-03, 13:29
Medlem
Knifs avatar
Jag tror mer på Rothschilds, Rockefeller eller något i stil med frimurarordern som är orsaken till politikernas agerande som i sin tur föser in babbarna hit. Det är som en kedja varav politiker inte är den högsta punkten på triangeln iallafall.
Citera
2021-03-03, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Integrationen är problemet. Det är en otrolig mängd människor som hade mått bättre om de hade lyckats bättre i livet. Att det är högre brottslighet bland invandrare är ju ett symptom på utanförskap snarare än att det är något fel på invandrarna i sig.

Hur vet du det? I vilket fall som helst så blir det ju uppenbarligen ett utanförskap av massiva folkvandringar av folkgrupper in i andra folkgruppers samhällen. Uppskattningsvis är det enbart människor med en eller två standardavvikelser i intelligens över europeiskt snitt som kan vara så pass abstrakt verksamma att de kan samarbeta över nästan alla kultur- och språkgränser utan att det uppstår tribalistisk konflikt. Ni må förstå att jag spekulerar fritt nu. I avancerade forskarsammanhang kan nästan alla folkgrupper samarbeta helt utan någon större problematik och det kan vara ytterst givande.

Annars är problematiken just den att ingen grupp tar sig ur brottslighet och slösinne som inte får stryk till dess att de tvingas anpassa sig till högre och samarbetsbunden strävan. Brottslighet är per sin definition att välja eget våldskapital framför samhällsnormer och den mentaliteten ser ingen auktoritet i ett samhälle som försöker "förbättra" levernet för dem. Det är bara underkastelse ur ett kriminellt dominansperspektiv.
Citera
2021-03-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Som du säger,så är det svenska politikers enträgna jobb att göra Sverige till något som man inte behöver vara stolt över och där PK har totalt slagit igenom på alla fronter, att landet hotar att bli någon slags ängslig ofri orwellsk framtid. Det är ingen fart på människorna i Sverige, tysta och fogsamma och lite smått rädda att skylta med sin uppriktiga mening, präktiga och uttalat feminin - Fast så var det ju innan invandringen också.

Men det är ju inte lag på att man måste stanna i Sverige
.

För det första byggde folk med stake detta land. För det andra vill jag inte lämna skiten, går ner med skutan. Jag vill inte bli något jag inte är och bo i ett hippt område någon annanstans. Jag är inte ute efter stålar.

Stanna hemma förhelvete. Vi behöver inte Europeisk invandring heller om ni inte fyller en absolut viktig funktion.
Citera
2021-03-03, 14:18
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarpyarp
För det första byggde folk med stake detta land. För det andra vill jag inte lämna skiten, går ner med skutan. Jag vill inte bli något jag inte är och bo i ett hippt område någon annanstans. Jag är inte ute efter stålar.

Stanna hemma förhelvete. Vi behöver inte Europeisk invandring heller om ni inte fyller en absolut viktig funktion.

Stanna hemma för helvete

Roligt att kunna reta en riktig sur gammal röv som dig.

Tiden har helt sprungit från er, och där står ni, övergivna,rädda och bittra. Ha det så trevligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in