Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Nej, men jag vänder mig emot att lägga över all skuld på en enskild person när detta problem är hela världens problem. Oerhört tröttsamt att läsa detta om och om igen.
För Sveriges problem med Corona-epidemin, så lägger jag gärna skulden på en enskild person, eller kanske 2 personer. Läs gärna
den här artikeln om hur Sveriges Corona-hantering gick så enormt fel. Det var 2 personer som stod vi rodret, och valde kurs. Jag anser att vi i Sverige behöver börja lägga skulden där den hör hemma.
Men svenska Folkhälsomyndigheten bär naturligtvis inte skuld till epidemins härjningar i resten av Världen. Där ligger ett stort ansvar på Kina. Många länder har begått fel, i synnerhet i Europa. Det är genant hur enkelt viruset spreds från Kina till Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
2,5 miljoner människor världen över beräknas ha dött pga restriktionerna enligt FN. Lika många som påstås ha dött av Covid. I själva verket har de flesta som påstås dött av covid inte alls dött av covid och i många fall inte ens haft covid.
Jag tror du narrar oss när du säger att många av dödsoffren inte ens har haft Covid. Kan du presentera något underlag till ditt påstående?
Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Dessutom kommer många människor dö det närmaste åren pga restriktionerna som pågått de senaste året.
Lockdown dödar. Men det gör väl ingenting, huvudsaken är att ingen dör av covid.
Naturligtvis har restriktionerna enorma konsekvenser. Men ur ett svenskt perspektiv så har restriktionerna inte skördat lika många offer som epidemin.
Offren för restriktionerna finns mest i länder som var fattiga redan innan. Och många av dessa länder hade inte behövt vara fattiga. Dom har skapat sin fattigdom helt själva, genom sina egna dåliga beslut. Fattigdomen är tragisk, men tyvärr ingenting som vi européer kan rå på. Vi har redan, sedan länge, försökt att hjälpa dom fattiga länderna.