2021-03-02, 21:50
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Kan bombgruppen varit där pga av terrängen/grottan och de har mer utrustning/kunskap för att ta sig in i trånga utrymmen och andra utrymmen?
Nej. Det finns nämligen inga grottor i området.
Citera
2021-03-02, 21:51
Medlem
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
En tråd i ett forum säger inte så mycket va?

Tyvärr är det ett par idioter som tror på hel knäppa konspirationsteorier angående Deniz försvinnande. Ett självmord/olycka kullkastar deras sinnessjuka värld.
Citera
2021-03-02, 21:51
Medlem
Självmord eller mord? Med tanke på att byxor och skor hittats, var de liksom snyggt vikta på nån stubbe eller så, yrkesmilitär som han nu var? 🤔 eller tror ni han halkat och trillade ner i bergsskrevan såpass illa att han tappade byxorna i fallet och till och med skor
Varför lämnar vissa gangster mobilen hemma ibland? Menar hade DA stämt träff med någon som inte fick spåras? OM det nu ens är DA man hittat!
Citera
2021-03-02, 21:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Men herregud! Va fan skulle du där på nyårsdagen att göra? Det liknar självskadebeteende om du verkligen talar sanning vilket jag tvivlar på.

Prata inte upp Tyresö by till något farligt som det inte är. Det är en helt vanlig jävla skog.

Men! Olyckor händer på Sveavägen i stan, på Fulufjället och även i en vanlig skog som i Tyresö by.

Aha, du är i Tyresö by. Jag var vid Tyresta gård. Så fel det kan bli.
Citera
2021-03-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
brukar plocka svamp vid platsen. mycket populärt mål för många människor och ligger inte så jätte avsides egentligen. wierd

Jag har träffat kungen där två gånger. Det är hit till Tyresta skogarna kungen kommer med sina kompisar för att få vara i fred och prata hemligheter. Även Victoria ja Daniel brukar promenera där i lederna. Här kan man träffa mycket folk av alla det slag i sommarhalvåret.
Citera
2021-03-02, 22:02
Medlem
Skorpionmammas avatar
Jag är inte kunnig gällande bombgruppen och undrar om de tillkallas om det finns skjutvapen? Personen som hittats kan ju använt ett skjutvapen och skarp ammunition kanske är skäl till att deras närvaro?
Citera
2021-03-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Kanske halkade, slog i bakhuvudet och kvävdes till döds av uppkastningar och eller tungan.
Ett simpelt benbrott eller en kotfraktur kan ställa till det, men då borde han kunnat ropa på hjälp och hålla sig vid liv tillräckligt länge för att bli hittad?
Ropa på hjälp mitt inne i Tyrestaskogen? Det är en jätteskog och är han i oländig terräng långt från promenadstigarna lär ingen ha hört honom.
Citera
2021-03-02, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Mycket möjligt. Min första tanke ockspz

Just det området skulle han har inte gått. Ingen genomgång där. Bara en återvädstig, mycket svår terräng och ett stort område som brann upp ett par års sedan. Det är jag säker på. Någon måste ha i så fall fört honom dit, död eller levande.
Citera
2021-03-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionmamma
Jag är inte kunnig gällande bombgruppen och undrar om de tillkallas om det finns skjutvapen? Personen som hittats kan ju använt ett skjutvapen och skarp ammunition kanske är skäl till att deras närvaro?
Enligt media var det nån sorts elektronik. Inte vapen. Fan vet vad det kan vara de hittat. Men vävnadsprov är nu på väg att analyseras. Svar kommer "i närtid" enl polisen.
Citera
2021-03-02, 22:09
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Ingen ny info överhuvudtaget?
Citera
2021-03-02, 22:09
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Aha, du är i Tyresö by. Jag var vid Tyresta gård. Så fel det kan bli.

Haha ok det där får jag skylla på mobiljäveln som skriver om allting.

Jag tror du fattar. Eller inte... å vem fan bryr sig egentligen eftersom du anser att Tyresta är ett extremt farligt ställe där folk dör som flugor så fort dom ser ett träd med mossa på.
Citera
2021-03-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Hur vet du detta, eller är det bara ännu en trådsanning?
Jag tar för givet att det finns DNA från den den döda oavsett att hen var bränd. Denizs anhöriga har säkert gett polisen hans DNA redan efter hans försvinnande. Den som nu hittats död kan snarare vara en person som ingen har saknat och som inte ens haft tillstånd för att vistas i Sverige. Det är sorgligt oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in