2021-03-02, 09:23
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Brukar aldrig tipsa om aktier men nu börjar den här ESG dumpen bli löjlig. Nu är Kindred group nästan nere på samma nivå som innan de omvänt vinstvarnade.

Trudeau Investment bank LtD rekommenderar köp i Kindred group.

Lite fakta; uppskattat PE för i år 10-11. EV/EBIT 9,2. Riktkurser på 82-100. Kurs idag 70.

Möjligheter;
Produkten är beroendeframkallande och starkt efterfrågad. Stora delar av världen avreglerar och det finns enorm potential för tillväxt. Låga kostnader och världens bästa affärsmodell. Kunderna loggar på en hemsida med pengar. De loggar av utan pengar.

Företaget är mycket lågt värderat jämfört med sektorkollegor i USA och är därför en kandidat för uppköp. Ett sådant uppköp skulle förmodligen vara rejält över dagens kurs.

Hot;
ESG. Räkna med att skitnödiga PK-fonder kommer fortsätta dumpa aktien. Förr eller senare kommer de dock få slut på aktier.

Europeiska marknaden kan drabbas av mer regleringar.

Inte speciellt stor skillnad mellan företagets produkter och konkurrenterna. Stor kostnad för marknadsföring.

Edit: Nu är kursen nere mot 69,5. Om inte Flashback börjar köpa snart så slutar Trudeau Investment bank som Lehman brothers.

Min enda rekommendation i tråden. Givetvis lyssnade ingen. Därför lägger Trudeau Investment Bank LtD ned sin analys-avdelning.
Citera
2021-03-02, 09:37
Medlem
Citat:
Min enda rekommendation i tråden. Givetvis lyssnade ingen. Därför lägger Trudeau Investment Bank LtD ned sin analys-avdelning.

Trudeau! Lägg inte ned. Jag följde i tysthet, dock inte på lägsta nivå men ändock upp 60%. Låt höra nästa analys så kan vi fatta nytt beslut därefter.
Citera
2021-03-02, 09:58
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Nejdå Justin, du är välkommen till den andra seriösa tråden som tyvärr håller på att översvämmas av pumpar av monobrows som inte ens orkar läsa trådstarten. Det är därför ingen lyssnar på dig.
Ingen orkar läsa, de vill bara skriva.

Och det är därför de där personerna som dumpar senaste från aktieraketer för alltid kommer att förbli fattiga.

Jag har gjort en sammanställning av mina rekar från förra året, men avstår att posta den då det kan verka som skryt.
Ett par av fallen är dock intressanta och belyser vikten av att inte ha damp och sälja direkt.
I några fall lämnade jag alldeles för mycket på bordet.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-02 kl. 10:02.
Citera
2021-03-02, 11:17
Medlem
Flickpojkens avatar
Kolla på Raketech Group Holding! Inte ett dagfärskt tips. Men j*vlar vilken potential de bolaget har. Kan tänka mej en likande utveckling som den vi sett för seafire
Citera
2021-03-02, 15:06
Medlem
Någon som satsat på Sos ltd på nytt, upp igår och lär fortsätta
Samt vad händer med Cambi som tipsats om här tidigare, någon som sitter på mer info kanske?
Gick in på toppen senast så hoppas den vänder någon gång!
Citera
2021-03-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolsparven
Någon som satsat på Sos ltd på nytt, upp igår och lär fortsätta
Samt vad händer med Cambi som tipsats om här tidigare, någon som sitter på mer info kanske?
Gick in på toppen senast så hoppas den vänder någon gång!
SOS Ltd var intressant, fram tills jag såg att aktien ägs till 99,93% av retail investors.
Citera
2021-03-02, 18:29
Medlem
CRBP verkar vara en bra play med en låg float, kan nog öka i värde.
Citera
2021-03-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
SOS Ltd var intressant, fram tills jag såg att aktien ägs till 99,93% av retail investors.
Köpte in mig på ca $2,4, fick en väldig rush upp till $15, sålde efter att jag hittat flera röda flaggor.. Jag känner mig inte trygg där, men man kanske kan få ut lite av den via BTC hype. Jag är dock skeptisk till den.
Citera
2021-03-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
En liten rek till veckan.

Rocket Companies (RKT)
Så vad gör de? Basically ett fintech bolag som erbjuder lån på ett mer modernt sätt i USA. Vill man läsa mer är det bara att kolla upp.

Så caset för kommande veckorna är att de ska börja ge utdelning om 1.11 dollar per aktie som betalas ut 23 Mars och du behöver köpa in dig innan stängningen den 9e Mars. De är hårt blankade och pendlat mellan 19-24 dollar sedan oktober (IPO förra sommaren). De har haft strålande siffror på sina rapporter och borde fundamentalt ligga på en högre nivå.

Enligt efterforskningar (jag är smooth brain) så är denna utdelning ett sätt för bolaget att ge incitament för nya investerare att hoppa in och borde kunna ge kursen en skjuts. Vi vet också vad hårt blankade aktier med stark köpkraft kan ge för resultat, dvs snabbt momentum uppåt.

Jag är nybörjare och har inte gått in jättedjupt i denna DD. Skriver också på mobil. Så ta det för vad det är

Tackar ödmjukast för denna. Läste på och köpte en ganska stor post vid öppning igår. Rullade fint igår men idag tog det fart på riktigt och upp runt 70% sedan köp. Tack!
Citera
2021-03-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bewings-hatt
Tackar ödmjukast för denna. Läste på och köpte en ganska stor post vid öppning igår. Rullade fint igår men idag tog det fart på riktigt och upp runt 70% sedan köp. Tack!
Kul! Glöm inte att hämta vinst längs vägen!
Citera
2021-03-02, 21:27
Medlem
Citat:
Bra rek där
Citera
2021-03-02, 21:31
Medlem
Citat:

Vilken jävla REK! Du har satt ribban högt för framtida rekar 👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in