2021-03-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Enligt uttalande i rätten idag har man försökt 4 ggr att få Ebbas kontonr för att återbetala handpenningen men hon har inte bistått denna förfrågan. Varför tror du!

Ni Ebba-klanare tjatar om att Esbjörn har förskingrat dessa pengar o allt är bara hittepå.
För att det inte fungerar så...
En part kan inte bara skita i allt - hävda att avtal inte gäller och återbetala en handpenning.
Inte heller en bank kan medverka till något sådant utan få fan.

Lika lite som du efter fyra dagar kan gå tillbaka till affären med din fryspizza - smyga in den i kylen och sedan tro att du kan inkassera pengar i kassan för du har "hävt" köpet...
2021-03-02, 19:45
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Oavsett utfall så kommer kommer Esbjörn dö med tillgångar i sitt dödsbo om han inte lever jäkligt länge till och hittar på något ytterligare knas.

Hoppas snarare att Esb efter att ha fått ut hela köpeskillingen, köper 1000 flaskor Krug och skaffar sig ett eget boende. Förhoppningsvis har Binninge jobbat gratis eller till ett extremt lågt arvode som motsvarar hans kompetens, så att Esb får behålla det mesta.

Samtidigt så hoppas jag att Esb passar på att riva generalfullmakten så att hans pengar och tillgångar inte slussas vidare till andras konton, vilket det nu finns all möjlighet att göra.
2021-03-02, 19:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är väl rätt uppenbart? Fundera på vad hon hittills har förlorat på processen och sedan tänk dig att hon vinner tillbaks en del av det.

Det vore synnerligen dumt att höja priset. Då erkänner hon indirekt att hon försökt blåsa Esbjörn.
Senast redigerad av borskungen 2021-03-02 kl. 19:52.
2021-03-02, 19:48
Medlem
Någon som tror att detta är en manöver för att svartmåla alliansen? Tidningarna verkar vinkla kraftigt åt att Esbjörn är den skadade räven i denna situationen.
2021-03-02, 19:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vad är det du inte fattar? Hon kunde enkelt ringt Esbjörn och stämt möte om hur affären skulle gå tillbaka.

Hon försökte kontakta Esbjörn, men han höll sig undan.
2021-03-02, 19:50
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Någon som tror att detta är en manöver för att svartmåla alliansen? Tidningarna verkar vinkla kraftigt åt att Esbjörn är den skadade räven i denna situationen.

Självfallet är det så, detta är en icke nyhet, men media gör allt för att skada borgerligheten eftersom dom står närmast SD.
2021-03-02, 19:51
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Här!
https://kristdemokraterna.se/engagera-dig/ge-en-gava/

Nja.

Jag vill betala till den utsatte Esbjörns rättsskydd då maktmänniskan Ebba pressar honom att inte ens få en opartiskt rättegång i oktober. Vi noterar här vem som har makten.

Jag vill betala till Esbjörn, så att han kan sätta ned foten nu mot Ebba utan att oroa sig för det ekonomiska utfallet.

Varför ska mobbare som Ebba alltid få rätt mot de svagare?

Finns det ett crowdfundingkonto för att hjälpa Esbjörn. Det kan garantera alla hans furluster mot givet bud och sedan tycker jag att vi kan ge överskottet till Rädda Barnen med tanke på hur vidrigt Ebba använder sina värnlösa barn som slagträ i affären hela tiden.

Det är som om Ebbas föräldraansvar upphör om hon ska lura åldringar på pengar.

Kan vi samla lite pengar så slipper Esbjörn pressen att tacka ja till ett oskäligt erbjudande från Ebba. Överskottet kan gå till Rädda barnen.

För de som gillar Ebba så går bidraget till att slippa komma ihåg Ebba som den som gav efter för kriminella istället för att ha en opartiskt förhandling.

Win-win.

Var är kontonumret?
2021-03-02, 19:51
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Masse har gett bort sina andelar och alla papper och löften som Esbjörn sedan gett Masse är i juridiskt hänseende värda exakt noll. Finns ingen anledning för Ebba att ta hänsyn till saker som inte är av relevans.
Tycker inte heller att han är värd ett ruttet öre, men har Ebba sockrat priset kunde det vara ett sätt att förklara det. Är uppgörelsen nu åt andra hållet att Esbjörn ska ersätta Ebba för ett avbrutet köp hoppas jag det finns en klausul om att hon ska ha pengarna i handen innan uppgörelsen gäller. Att Esbjörn skulle ha en skuld till en är minst det man kan kalla osäker fordran.
2021-03-02, 19:52
Medlem
JuniorDahlens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6zl3P8/kds-attack-pa-s-har-egna-trollfabriker

Precis det jag trott hela tiden. Inga superhöga odds på att några av dessa sitter här i tråden.
2021-03-02, 19:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Återigen frågar jag mig, varför är detta hus så viktigt för henne?
Marken är fin natur- och strandtomt med byggrätt för en stor byggnad. Taxeringsvärdet är 3,5 mille. Hon bjuder 3,9.
2021-03-02, 19:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nja.

Jag vill betala till den utsatte Esbjörns rättsskydd då maktmänniskan Ebba pressar honom att inte ens få en opartiskt rättegång i oktober. Vi noterar här vem som har makten.

Jag vill betala till Esbjörn, så att han kan sätta ned foten nu mot Ebba utan att oroa sig för det ekonomiska utfallet.

Varför ska mobbare som Ebba alltid få rätt mot de svagare?

Finns det ett crowdfundingkonto för att hjälpa Esbjörn. Det kan garantera alla hans furluster mot givet bud och sedan tycker jag att vi kan ge överskottet till Rädda Barnen med tanke på hur vidrigt Ebba använder sina värnlösa barn som slagträ i affären hela tiden.

Det är som om Ebbas föräldraansvar upphör om hon ska lura åldringar på pengar.

Kan vi samla lite pengar så slipper Esbjörn pressen att tacka ja till ett oskäligt erbjudande från Ebba. Överskottet kan gå till Rädda barnen.

För de som gillar Ebba så går bidraget till att slippa komma ihåg Ebba som den som gav efter för kriminella istället för att ha en opartiskt förhandling.

Win-win.

Var är kontonumret?

Vadå? Litar du inte på stjärnjuristen Binninge?
2021-03-02, 19:54
Medlem
Citat:
Anklagelserna sprids av Kristdemokraterna Stockholm i ett inlägg på Facebook.

Enligt partiet "ryktas det" det om att S "satsar stora belopp på att smutskasta Ebba Busch och KD i sociala medier".

Citat:
"Ryktena säger att Socialdemokraterna har egna trollfabriker som bland annat riktar in sig på att sprida desinformation, lögner och osakliga angrepp motståndarna. Bland de mest utsatta är Ebba Busch, någon som Löfven i sådana fall måste vara speciellt rädd för."

Samma trollfabriker sprider enligt KD uppgifter om Ebba Buschs kontroversiella husköp, "med målet smutskasta en av parterna i processen".

Uppgifterna tycks komma från en artikel som Per Gudmundson, tidigare presschef hos KD, tidigare idag skrev på sajten bulletin.nu. Rubriken till Gudmundsons artikel lyder: "Socialdemokraternas okända trollfabrik".

Citat:
Detta är inte ett förslag från Stockholms Allmänna Kvinnoklubb i största allmänhet utan föreningen i Stockholm antog alltså motionen och skickade in den till kongressen. Detta innebär i klartext att statsråden Ygeman, Strandhäll, Johansson samt statsministern står bakom den för de är medlemmar i den föreningen.

Och förslaget är alltså att Socialdemokraterna startar utbildningar i hur man startar anonyma Facebook-konton samt organisera är gräsrotsarmé av troll på sociala medier, med målsättningen 100 000.

https://www.friatider.se/kristdemokraterna-s-betalar-nathat-mot-ebba-busch
https://www.facebook.com/kdstockholm/posts/betalar-s-f%C3%B6r-n%C3%A4that-mot-ebba-busch-man-vet-inte-vad-man-ska-tro-n%C3%A4r-man-h%C3%B6r-s%C 3%A5n/3664431423605842/
https://uvell.se/2017/04/07/statsradens-forening-vill-skapa-trollarme/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in