2021-03-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Lögn. Vilket bekräftas av Esbjörns egna uttalande i höstas att han stänger dörren.
Binninge påstår ju att han vid 4 olika tillfällen försökt få till en dialog men mötts av kalla handen.
Hur det gick till vid mötet där Esbjörn avvek vet vi inte, det som är klart är att något blev fel med hans ledsagare, om den inte dök upp eller om Ebba Busch och hennes advokat inte tillät henne vara där är osagt, de kunde inte identifiera personen.

Citat:
Det bekräftas också av att det var Ebba som bjöd in till mötet som Esbjörn vägrade delta på.
Absolut, du menar alltså att Esbjörn skulle sitta själv med Ebba Busch och hennes advokat mot sig, ensam i ett rum endast med Binninge på telefon? Det hade ju varit balanserat.

Citat:
Och allt stämmer väl överens med Ebbas uttalande idag att hon har försökt ordna möte flertalet gånger under.
Klart att Ebba Busch säger det, men som alltid i den här tråden, du sväljer helt okritiskt allt som Ebba Busch säger/skriver och förkastar precis allt som Esbjörn och hans team kommer med. Rätt patetiskt. Du är extremt enögd och bedriver något som mer liknar propaganda här i tråden än kritisk granskning av affären.

Bra sammanfattning av historien för nytillkomna.
https://www.youtube.com/watch?v=45dLHCTfPWw
2021-03-02, 19:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu ligger bollen helt och hållet hos Esbjörn. Finns det någon crowdfunding för att inte förneka Esbjörn en opartisk förhandling?

Ebba kan inte riktigt kontrollera detta längre. Jag tycker det låter som en bra idé att vänta till oktober och betalar gärna till Esbjörn så han inte känner sig pressad av ekonomin.
Snålbjörn har det juridiska snillet Binninge att stödja sig på, med hans glimrande kompetens så lär Snålbjörn vara röktare än en böckling om det går till rätten att avgöra.
2021-03-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
1. Ebba och Esbjörn träffades flera gånger under 2020. De är inte släkt eller familj. Det råder en pandemi och Esbjörn får väl räknas tillhöra riskgrupp med tanke på sin ålder. Varför skulle han låta sig uppvaktas av Ebba, med barn och väninnor, om han inte var intresserad av att sälja huset? klart som fan han begrep vad han skrev på.

2. Jag ser hellre att Ebba förlorar än att hon frivilligt ger Esbjörn och hans lakejer ett enda öre till. Jag tror heller inte att han kommer att acceptera ett bud för några hundratusen till. Han är som sagt gammal och har inget att förlora på att dra ut på detta.

3. Den som är rökt, men inte verkar veta om det är brorsonen. Trillar Esbjörn av pinn i morgon så är saken klar, Ebba är ägare av huset och lagfart tillstrykes. Tar de detta vidare för att hoppas på mer pengar så kommer de inte att lyckas. Nu vet jag inte hur det står till med ev. testamente, men om brorsonen ska ärva av Esbjörn så kan det bli så att advokatkostnader äter upp det som ev. finns i dödsboet.

De som klagar på Ebba hade aldrig röstat på henne i alla fall. De som håller på henne backar inte en millimeter. De som står och väger / inte har någon åsikt blir oförändrat 50/50 så Ebba har inget att förlora på detta annat än att hon ger dem mer pengar som de inte har rätt till. Sen kan vänstern gapa och kasta skit i alla fall, men det spelar ingen roll, för intelligent folk röstar höger i alla fall.

Jag håller med dej om dessa tankar. Hade EBT och Esbjörn fått vara ifred så hade det inga bekymmer blivit. Jag har inte röstat på henne tidigare, men nästa val kan hon troligen få min röst, hur detta fallet än blir.
2021-03-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Då Esbjörn har uttalat sig om att han spenderade somrarna där när han var barn och han är 81år så tror jag att du får arbeta på din matematik.

Esbjörn föddes 1939 och jag har läst att han kom dit som 15 åring.
Esbjörns egna ord i någon tidningsartikel att han kom dit som 15 åring.

Född 1939, lägg på 15 år,,1954.
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tror att hon kommer punga ut med en halv mille till och att domstolen inte kommer att fastställa något alls.
Varför skulle hon göra det? Och vad har hon att vinna på det?
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Snålbjörn är en vuxen man med en förmögenhet bakom sig. På vilket sätt är han i något underläge, tvärtom verkar han ha Sveriges asgamselit som backning med stöd av en hel internettrollavdelning på Sveavägen 68.

Spelar ingen roll hur stor förmögenhet han har, EBT beter sig som en översittare ändå och detta tror jag kommer skada henne, återstår att se hur mycket vid nästa val.

Vad är det vi egentligen pratar om? Ett husköp där ingen står med en pistol mot huvudet men där EBT ändå driver den hårda linjen för att få som hon vill, ingen bra bild av en partiledare som på högern försöker framstå som den som värnar om den lilla människan.

Varför vill EBT så hårdnackat ha detta hus?
2021-03-02, 19:30
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Är du helt säker på det, kan mycket väl vara dödsboet som får driva den frågan vidare om de så vill.
Oavsett utfall så kommer kommer Esbjörn dö med tillgångar i sitt dödsbo om han inte lever jäkligt länge till och hittar på något ytterligare knas. Snackades samma skit av Ebba Busch-sekten vid Esbjörns trafikbrott, att han skulle få 40-tusen miljarder SEK (SD-LivetsHårdaSkola matte) i böter. Detta är Sverige och inte USA. Även om rättegången går vidare till nästa instans så kommer den inte kosta Esbjörn mer än några hundra tusen.

Ja, eftersom ingen från Esbjörns sida var med så kan de inte driva detta vidare. Det blir hörsägen. Ebba har ett köpekontrakt underskrivet av Esbjörn. Det är otvistat. Hon har betalat handpenningen. Esbjörn fick avslag på en "god man" enligt någon annan i tråden någon sida bak. Läget är tufft för Esbjörn att få rätt i rätten nu, men för ett dödsbo så skulle jag säga att det är omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Måste man verkligen vara för eller emot? Är tvisten mellan Esbjörn och Ebba Busch verkligen så svart eller vit? Ebba Busch har mest troligt kört över Esbjörn i hennes övertalningskampanj för att få hans underskrift. Esbjörn i sin tur har mest troligt blivit pressad av släktingar och "vänner". Vågar nog påstå att både höger och vänster gapar och kastar skit här inne.

Han är 81 år, snart 82. Lurendrejare har funnits i alla tider, det känner han säkerligen till. Hade det varit någon "social engineering" eller bluff på internet etc. så hade läget varit ett annat. Då tror jag han hade haft ett case. Som jag sa i mitt förra inlägg, om han inte var intresserad så hade han inte behövt dricka kaffe med henne osv. men han ville sälja. Var och en får tycka vad den vill. Vill man inte ha en åsikt i frågan så är det OK för mig.
2021-03-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Mao även med dig som mäklare hade Esb och EB hamnat i ting över att Esb inte fullför sina skyldigheter och inte vill fullgöra dem.

Jag har redan förut påpekat att det inte ens krävs att en mäklare deltar för att ett avtal om en fastighet skall kunna slutas. Det görs tusentals sådana affärer varje år. Det finns inga lagkrav som helst om detta.

Däremot skulle jag råda de flesta att använda en mäklare, då i varje fall de flesta kommer att uppfylla formkrav mm för att avtal ska ha slutits. Även rättens ordförande konstaterade ju idag att avtal hade skett (att formkrav mm var uppfyllda även i detta), men att den fortsatta tyngdpunkten nu var om det finns något skäl att göra det ogiltigt vilket åligger Esbs ombud vars inlagor hittills snarare stärkt att avtalet är giltigt på punkt efter punkt.

Jag kan förstå att du vill värna ditt skrå eftersom det är ditt levebröd, men även om du hade varit mäklare i detta fall så ser vi att de hade hamnat inför ting då Esb valt att göra som han gör.

tror jag knappast, jag hade inte genomfört en överlåtelse utan att ha haft kontakt med minst en anhörig till Esbjörn. Där är stora skillnaden. Eftersom jag har plikt på mig att säkerställa att han har full kapacitet att ta egna beslut. Så nej du har fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Då Esbjörn har uttalat sig om att han spenderade somrarna där när han var barn och han är 81år så tror jag att du får arbeta på din matematik.
Esbjörn var 15 år när han kom till huset första gången.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Mao även med dig som mäklare hade Esb och EB hamnat i ting över att Esb inte fullför sina skyldigheter och inte vill fullgöra dem.
Skulle absolut kunna vara så, men om sandraso varit mäklare så vet vi att Esbjörn mest troligt haft en godman/ledsagare, att han själv sökt upp mäklaren för att sälja fastigheten, att han varit behjälplig med allt fram till försäljning. Efter det skulle det absolut kunna hända, speciellt om den äldre är sjuk.

Idag vet vi att Ebba Busch sökte upp Esbjörn.
Ebba Busch övertalade han att sälja.
Ebba Busch tog fram alla värderingar som priset skulle grundas på.
Ebba Busch beställde och genomförde besiktning av fastigheten.
Ebba Busch tog ensamt fram avtalet för försäljningen.
Ebba Busch fick Esbjörn att skriva på avtalet i ett öde hus.

Det ser inte fräscht ut när man ser på det så!
Hade man haft en mäklare som säljaren själv sökt upp hade affären inte sett ut så.
2021-03-02, 19:32
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Handpenningen skall naturligtvis betalas tillbaka om köpet hävs pga att säljaren önskar det, har det varit något ifrågasättande av detta i affären eller har EBT bara utgått ifrån att det inte kommer ske?
EBT bör nog fundera en extra gång hur detta skadar henne i allmänhetens ögon, oavsett om hon har den juridiska rätten på sin sida. Varför hon fortsätter driva detta med den uppmärksamhet den givit henne negativt är konstigt.

Är det så att hon fortsätter för att bevisa att hon hade rätt genom ett domstolsbeslut för att därefter genom ”godhet” ändå låta säljaren få sin vilja igenom? Härskarteknik i så fall, inte bra när en vanlig människa står på andra sidan.
Bra resonerat. Ser inte heller varför EBT driver det vidare när hon har resurser att lätt kunna hitta ett nytt objekt. Dra på sig badwill i en förtroendebransch vittnar om dåligt omdöme vilket innebär väljarflykt. Vem vill bli förknippad med ett parti som styrs av en bångstyrig käring som inte kan komma till tals med folk eller kompromissa.
2021-03-02, 19:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Spelar ingen roll hur stor förmögenhet han har, EBT beter sig som en översittare ändå och detta tror jag kommer skada henne, återstår att se hur mycket vid nästa val.

Vad är det vi egentligen pratar om? Ett husköp där ingen står med en pistol mot huvudet men där EBT ändå driver den hårda linjen för att få som hon vill, ingen bra bild av en partiledare som på högern försöker framstå som den som värnar om den lilla människan.

Varför vill EBT så hårdnackat ha detta hus?
Hur beter man sig som en översittare genom att betala marknadspris för en fastighet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in