2021-03-02, 18:26
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Att Powell ska få undersöka "hårddisken" tillsammans med en utredare.

Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Så alla som kan få någon att skriva under med sitt namn får gå in till grannen och ta hans hårddisk eller gå in hos Dominion och hämta deras vara?

Sweet, enligt rådande logik så kan jag skriva en "sworn affidavit" och hävda till min advokat i USA att Trump och Trump Organization har blåst mitt företag på pengar och då ska jag få tillgång till Trumpetens deklarationer och räkenskaper.

Awesome!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Du vet väl att Sidney Powell "is registered as a MILITARY LAWYER and is the only one who can prosecute TREASON at a TRIBUNAL!” enligt MAGA-kultisterna, dvs hon har frikort att storma in och ta vilken hårddisk hon vill.

Äsch då, jag trodde att jag skulle kunna företa mig en utredning hos grannen om frun skrev ett EDSVURET pappersvittnesmål. Tänkte hitta något vin som måste utredas. Det kan ha angetts fel promillehalt. Får väl ringa på och fråga om jag får låna som vanligt då.

Jag har länge undrat VAD de är de tror att man kan göra för att man får tag i ett "edsvuret papper"?

Det låter som om de tror att det är något magiskt över det hela. Om det fungerade som de tycks tro så skulle ju alla människor göra en massa saker hemma hos varandra och i företag och på kontor för de har ju edsvurna papper.

Och om det var så det funkade så måste det ju sluta funka så för det skulle ju inte funka.
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Bara så jag inte missförstår: detta ska ske utan att domstolar är inblandade enligt dig?
Vem ger henne denna "rätt" i ditt ihopfantiserade scenario? Om barnporrmannen vägrar lämna hårddisken till henne, vad ska ske då? Får hon ta till våld?
Jag tror inte du har tänkt klart riktigt.. denna gången heller...
2021-03-02, 18:32
Medlem
Citat:

Tänker du dig att en person som får ett edsvuret dokument ska få poliseskort för att ta sig in i barnporrmannens bostad för att leta porr?

Ska polisen alltså alltid eskortera folk in i andras hem för att de har barnporr, knark, hembränt, horor hemma hos sig?

Hur menar du att det praktiskt ska gå till när Sidney Powell ska ta sig in i något företag där det finns saker som hon vill undersöka?
2021-03-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Bara så jag inte missförstår: detta ska ske utan att domstolar är inblandade enligt dig?
Vem ger henne denna "rätt" i ditt ihopfantiserade scenario? Om barnporrmannen vägrar lämna hårddisken till henne, vad ska ske då? Får hon ta till våld?

Kanske polisen hon har med sig får slå Olle barnporrmannen?

Är det någon som fattar vad som står på de här signerade edsvurna dokumenten? Kan det räcka med att "det har fuskats å det grövsta" eller måste man gå in mer på detaljer? Och vem kan gå i god för att dokumentedsväraren verkligen förstår något över huvud taget? Är det ett till edsvuret dokument som behövs då?
2021-03-02, 18:53
Medlem
Citat:
Den andre parten här är Powells team. Dominion borde väl kunna ge såväl Powells team som en av myndigheternas utsedde granskare tillgång till maskinerna i så fall. Allihopa skulle kunna få gå igenom dem tillsammans för att säkerställa att inget fuffens förekommer. Varför skulle inte det vara rimligt? Nej, Dominion grinar och kärvar om sin "heder" och svarar med att stämma alla som vågar ifrågasätta dem, vilket bara gör att misstankarna blir så starka att de blir nästan självlysande!

Vadå Powells team, vilket team menar du? Hon har ju ingen officiell roll för Trump sedan han slängde henne under bussen och tydligt avskärmade sig från henne och till och med uttryckte vilken galning han tyckte hon var. Hon har ju inte någon annan officiell ställning i dessa ärenden utan företräder bara sig själv. Varför skall hon ha särskilda rättigheter att undersöka något menar du?
2021-03-02, 18:54
Medlem
Citat:
Så alla som kan få någon att skriva under med sitt namn får gå in till grannen och ta hans hårddisk eller gå in hos Dominion och hämta deras vara?

Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Sweet, enligt rådande logik så kan jag skriva en "sworn affidavit" och hävda till min advokat i USA att Trump och Trump Organization har blåst mitt företag på pengar och då ska jag få tillgång till Trumpetens deklarationer och räkenskaper.

Awesome!

Citat:
Tänker du dig att en person som får ett edsvuret dokument ska få poliseskort för att ta sig in i barnporrmannens bostad för att leta porr?

Ska polisen alltså alltid eskortera folk in i andras hem för att de har barnporr, knark, hembränt, horor hemma hos sig?

Hur menar du att det praktiskt ska gå till när Sidney Powell ska ta sig in i något företag där det finns saker som hon vill undersöka?
Nej.
2021-03-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Detta sker i samband med ett utredningsförfarande hos utsedd myndighetsinstans. Vägrar Dominion så bör de kunna bli stämda/åtalade för "obstruction of justice".
2021-03-02, 18:57
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Äsch då, jag trodde att jag skulle kunna företa mig en utredning hos grannen om frun skrev ett EDSVURET pappersvittnesmål. Tänkte hitta något vin som måste utredas. Det kan ha angetts fel promillehalt. Får väl ringa på och fråga om jag får låna som vanligt då.

Jag har länge undrat VAD de är de tror att man kan göra för att man får tag i ett "edsvuret papper"?

Det låter som om de tror att det är något magiskt över det hela. Om det fungerade som de tycks tro så skulle ju alla människor göra en massa saker hemma hos varandra och i företag och på kontor för de har ju edsvurna papper.

Och om det var så det funkade så måste det ju sluta funka så för det skulle ju inte funka.

Jag tror att många MAGA-kultister har fått för sig att så fort de har skrivit sin "sworn affidavit" så blir det magiskt sanning och ett giltigt bevis i en rättegång. Tydligen så är det någon form av marknad för "sworn affidavits"
Citat:

Maras-Lindeman told The Post she had never spoken directly to Powell or anyone working on her legal team. She said she distributed the affidavit widely to like-minded people and was unaware it had come to Powell’s attention until it appeared as an exhibit in one of her cases.
2021-03-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Vadå Powells team, vilket team menar du? Hon har ju ingen officiell roll för Trump sedan han slängde henne under bussen och tydligt avskärmade sig från henne och till och med uttryckte vilken galning han tyckte hon var. Hon har ju inte någon annan officiell ställning i dessa ärenden utan företräder bara sig själv. Varför skall hon ha särskilda rättigheter att undersöka något menar du?
Hon är federal åklagare.
2021-03-02, 19:04
Medlem
Citat:
Hon är federal åklagare.

Du menar väl ändå "före detta federal åklagare"? Hon har nu ingen anställning eller uppdrag som åklagare, varken federalt eller delstatligt. Hon är som hon titulerar sig själv: "Advokat".

Med reservation för att hon kanske fått nytt jobb som åklagare den senaste timmen eller så. Men skulle någon åklagarmyndighet anställa en 66-åring med ett CV som hennes med tanke på hennes senaste bravader???
2021-03-02, 19:05
Medlem
Citat:
Hon är federal åklagare.

Hon är definitivt ingen federal åklagare, och har aldrig varit. Hon har flr x antal decennier sedan varit åklagare på delstatsnivå. Nu är hon privatpraktiserande advokat, och ingenting annat. Hon har med andra ord inga större rättigheter än vilken amerikan som helst i detta ärende.

Du är ju ta mig fan helt obetalbar och saknar inte bara studielån och alla indianer i din kanot. Du är hela den här trådens största pajas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in