2021-02-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Frågan jag förgäves försöker få svar på är om du förstår att kontexten spelar roll.
Din fråga om kontext hör samman med den gör "glidningen" jag försöker påtala. Jag menar att den "kontext" som påtalas inte är densamma som den utspelas i ert narrativ. Ni blandar ihop korten och försöker få det till att Trump personligen uppmanat till saker som att "hänga Pence" osv. Det har han inte gjort, han sa att hans supportrar skulle fortsätta kämpa för det som var rätt och riktigt, att hålla kämparglöden uppe, det är INTE att uppmana till våldsamheter, där har du din "kontext"! Han sa detta i "kontexten" att man skulle protestera mot ett valfusk och att man borde högljött protestera mot en nedmotering av det demokratiska statskicket där allmänna val inte längre spelar någon roll eftersom man "väljer ut en vinnare" ändå, oavsett om denne fått flest röster eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så när dammet har lagt sig så kommer (i princip) bara medlemmar i Antifa och BLM dömas för det som skedde 6:e januari?
Det har jag inte sagt. Tvärtom så försvarade ju Merrick Garland ANTIFA eftersom han menar att de bara "attackerar på natten". Garland verkar vara synnerligen svag mot kriminella element från såväl BLM och ANTIFA.
Citera
2021-02-25, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men hallå, The Gateway Idiot säger ju annorlunda

Ja. Generellt kan man beskriva det som gaslighting.
Dvs det du såg. Det hela världen såg. Hände aldrig.
Den enda sanningen är den som alt right media tänker hamra in.
Antifa ligger bakom stormningen. Inte Trumps supporters.

Det här är är en av anledningarna till varför jag anser att Trumps supporters är sektmedlemmar.
Citera
2021-02-25, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock

Det har jag inte sagt. Tvärtom så försvarade ju Merrick Garland ANTIFA eftersom han menar att de bara "attackerar på natten". Garland verkar vara synnerligen svag mot kriminella element från såväl BLM och ANTIFA.

Jag har haft 4h av hans hearing på medan jag jobbat med annat. Så jag kan förklara varför du tror detta.

Ted Cruz bad honom om en definition på terrorism.
Garland svarade generellt med reservation att demokratiförödande aktivitet är terrorism. Men att grov skadegörelse av en domstolsbyggnad faller under federal lagstiftning. Eller liknande.

Ingenstans i hans svar tolkar jag det som om han är för antifa eller blm.
Citera
2021-02-26, 09:01
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Någon planterade bomber utanför RNC och dnc.
Denne person som fångades på bild, ville att folk skulle dö den 6e januari.

Någon lämnade en rörbomb inne i Capitolium. Denne person ville att folkvalda skulle dö.

Vi bör kalla händelserna för vad det är. Terrordåd utförda av politiska aktivister som inte vill erkänna förlust.
Har du mer info om det?
Citera
2021-02-27, 13:24
Medlem
Mer än 300 personer står nu inför federala anklagelser i samband med upploppet den 6 januari på Capitol Hill och minst 280 personer har arresterats

https://thehill.com/policy/national-security/540801-more-than-300-charged-in-connection-to-capitol-riot#content:~:text=More%20than%20300%20people %20now%20face,arrested%2C%20the%20Justice%20Depart ment%20announced%20Friday.
Citera
2021-03-01, 00:02
Medlem
kato85s avatar
När det lugnat ner sig så kommer fascisterna äntligen fram och erkänner sitt grova lagbrott:
https://www.dn.se/varlden/trumpanhangare-vi-stormade-kongressen-inte-antifa/
Citera
2021-03-01, 00:12
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
När det lugnat ner sig så kommer fascisterna äntligen fram och erkänner sitt grova lagbrott:
Det är rimligt att det är de äkta fascisterna som orsakat detta.
Citera
2021-03-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Alla andra som inte lever i Fox/QAnon-universum hade redan fattat det.

"You Fool No One, Cunts!" (fritt efter Deep Purple)
Citera
2021-03-01, 14:05
Medlem
Färsk tweet av Amy Kremer, en av nyckelpersonerna bakom Trump-rallyt den 6 januari och troligen en viktig länk mellan "Stop the Steal"-agitationen ute i landet och Trumps bunkergäng i Vita huset, efter Trumps tal på CPAC i Orlando.

https://twitter.com/AmyKremer/status/1366140354706231301

Jag har inte twitter själv och bor inte i USA, men här är mina svar på hennes fråga, både till Trump (öga mot öga) och till henne själv:

"Fuck You, I won't do what you tell me!"

"Haven't you been arrested yet?"

"How does it feel to be a traitor?"

"You're Fake News /Sir/, and you've been fired by the American people."

Citera
2021-03-02, 10:13
Medlem
humanlifes avatar
Hearingen i Senaten fortsätter idag, det är FBI:s tur att svara på frågor. Har FBI koll på terrorismen i landet?

FBI chief to face questions on extremism, Capitol riot

WASHINGTON -- FBI Director Chris Wray is set to testify for the first time since the deadly Jan. 6 deadly riot at the U.S. Capitol, with lawmakers likely to press him on whether the bureau adequately communicated with other law enforcement agencies about the potential for violence that day.

Questions about the FBI's preparations for the riot, and investigations into it, are expected to dominate Wray's appearance Tuesday before the Senate Judiciary Committee. He's also likely to be pressed on how the FBI is confronting the national security threat from white nationalists and domestic violent extremists, and whether the bureau has adequate resources to address the problem.

FBI chief to face questions on extremism, Capitol riot - ABC News (go.com)
Citera
2021-03-02, 12:42
Medlem
whogivesafucks avatar
de här typerna är ju ganska lattjo i huvudet.

Trump supporters who breached U.S. Capitol: "It was not Antifa"
"they and other Trump supporters deserve the credit for storming the Capitol -- not Antifa"
https://www.ctvnews.ca/world/trump-supporters-who-breached-u-s-capitol-it-was-not-antifa-1.5327038

Lite konstigt när Trumps advokater försökt skylla statskuppen på bl a Antifa.
Balla Allan o Co verkar inte hålla med om de konspirationsteorierna.
Citera
2021-03-02, 18:37
Medlem
kato85s avatar
"We have not, to date, seen any evidence of anarchist violence extremists or people subscribing to Antifa in connection to the 6th," Wray told the Senate on Tuesday.
https://edition.cnn.com/politics/live-news/fbi-director-christopher-wray-senate-testimony-03-02-2021/h_a028f9d93ea484dd0690842d4312f0e6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in