2021-03-02, 15:33
Medlem
Jämför man denna länk med GPS-punkterna nån skrev hamnar man ju med fyndplats typ där traktorväg tar slut. Alltså, nån kan ha dragit upp en kropp dit och inget säger ju att personen levde när den sprängdes. Nu har väl inte slöddret så ofta fyrhjuling men det går ju att låna och cross finns med, även om båda de syns ganska tydligt så nån borde sett om man drog upp en kropp där..

https://www.sverigesnationalparker.se/globalassets/tyresta/filer/tyresta-nationalpark-karta.pdf
59.171602, 18.293407
Citera
2021-03-02, 15:41
Medlem
Varför skulle det vara konstigt att det är Deniz Arda som är sprängd? Låter logiskt i mina öron
Citera
2021-03-02, 15:45
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Varför skulle det vara konstigt att det är Deniz Arda som är sprängd? Låter logiskt i mina öron
För att yrkesmilitärer sällan sprängs lite spontant sådär.

Nu har jag lite svårt att hitta information om han var aktiv eller inte, men det är enbart pga bristande google-fu just nu. Som aktiv är det MYCKET ovanligt att militär personal slumpmässigt sprängs och ingen hittar dom.

Som inaktiv, eller före detta, är kanske saken en annan. Men som sagt, originaltråden om detta har jag inte läst och de uppenbara svaren på google är inte hjälpsamma - i det fallet.
Citera
2021-03-02, 15:50
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix

Nu har jag lite svårt att hitta information om han var aktiv eller inte, men det är enbart pga bristande google-fu just nu. Som aktiv är det MYCKET ovanligt att militär personal slumpmässigt sprängs och ingen hittar dom.

Som inaktiv, eller före detta, är kanske saken en annan. Men som sagt, originaltråden om detta har jag inte läst och de uppenbara svaren på google är inte hjälpsamma - i det fallet.
Vem har någonsin påstått att det måste vara slumpmässigt? Större risk att det i så fall är självmord.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
"Enligt uppgifter till Aftonbladet är polisens bombtekniker på plats."

99 % säkert nu att det handlar om Deniz.

Endast Deniz kan ha tillgång till handgranat. Hur ofta behöver man ha bombtekniker till en grotta långt ute i terrängen där ingen kan ens komma åt.

Allt pekar på att det är Deniz med sin vältränade kropp kan lyckas komma in till svårtillgängliga grottan och han hade med sig handgrater (varför - det vet man inte? Suicid?)

Vadå ”endast” Deniz? Det finns väl tusentals små/stor-kriminella som har tillgång till handgranater? Tullen gick ju ut för nåt år sen och sa att det smugglas in mängder med handgranater till Sverige från Balkan varje år.
Citera
Medlem
Jag tror INTE det är Deniz Arda som man har hittat. Platsen är för svårtillgänglig för att nå från Stockholm city, framförallt i novembermörkret. Finns varken kollektivtrafik eller vägar/stigar till kollektivtrafik i närheten. Den enda stigen från fyndplatsen går söderut mot Åvavägen som ansluter till Dalarövägen söder om Brandbergen. Det är en OTROLIG omväg för att ta sig dit från city.
Citera
2021-03-02, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix

Han kanske ville testa nån typ av sprängutrustning på kul och blev skadad eller dog. F ö har jag varit med om en person har använt dynamit som självmordsmetod. Utomhus. Det var inte en vacker syn.
Citera
2021-03-02, 15:51
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Spekulationer Spekulationer.
Varför är det en trådsanning att det är DA som har sprängt sig själv?
Fundera på det.
Citera
2021-03-02, 15:53
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Vem har någonsin påstått att det måste vara slumpmässigt? Större risk att det i så fall är självmord.
Det är sant men det finns många subtrådar om det. Varför nu, varför där, varför orsak, varför medel. Det är egentligen bara en postare som jag kommenterade ovan som känns som om den har en kärna av sanning - "min egen plats".

Men hur vanlig är handgranat vid självmord, bara för man har tillgång till det?

Om det nu är på det viset såklart, allt detta är spekulationer. Vi vet inte ens om det ÄR Deniz ännu.
Citera
2021-03-02, 15:54
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han kanske ville testa nån typ av sprängutrustning på kul och blev skadad eller dog. F ö har jag varit med om en person har använt dynamit som självmordsmetod. Utomhus. Det var inte en vacker syn.
Isch .. det låter inte som ett optimalt val, även om det ofta används av radikaler. Men då primärt pga sekundäreffekter.

En militär som vill testa nåt gör det inte i en nationalpark.
Citera
2021-03-02, 15:58
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vadå ”endast” Deniz? Det finns väl tusentals små/stor-kriminella som har tillgång till handgranater? Tullen gick ju ut för nåt år sen och sa att det smugglas in mängder med handgranater till Sverige från Balkan varje år.
Jag håller med. Inom militären kan inte valfri basse släpa hem handgranater för det är roligt. Eller så brister hela min syn på hur organisationen ser ut, såklart.

Däremot verkar hela klabben invandrarorganisationer har fullt med vapen som smugglats in, från pistoler via handgranater till automatvapen. Därav dessa sprängningar hela tiden t.ex nere i Malmö. Det är inga dynamitgubbar från Peab.

Så att en handgranat innebär att det skulle vara en militär har jag avvikande åsikt om.
Citera
2021-03-02, 15:59
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priestess
Att ta livet av sig och samtidigt aldrig vilja bli hittad känns inte logiskt. Om självmordet inte är enbart stundens hetta finns det ingen anledning att medvetet låta anhöriga undra vart man tog vägen i alla år.
Suicid behöver inte handla om logik, men kan göra det. Genom att avveckla allt och bara försvinna (läs mitt tidigare inlägg i tråden) så är du bara borta. Inga saker. Ingen kropp. Ingenting. Bara fisk- och ålmat mm på botten kvar. Det är en slags lugn i det.

Här verkar det dock inte handla om en person som vill fösrvinna för alltid. Om det nu är suicid, så kan jag tänka mig att det kan handla om en ”favoritplats” ute i naturen. En plats där man känner ro, mår ”bra” och där man vill avsluta så att säga.
Senast redigerad av BIB3l 2021-03-02 kl. 16:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in