2021-03-02, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomensaatt
Mycket troligt att man söker skydd där om man är skadad i öppen terräng dock. Får tänka på att det började bli riktigt kallt när han försvann.

Isåfall skulle han slänga upp nåt färgglatt som "flagga" så folk kan se honom. Vad är det för grotta ens? Inget markerat eller nämnt på hemsidan, vilket det borde vara om det är en grotta man frivilligt vill in i..
Citera
2021-03-02, 14:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Det fetade. Var det inte nyreggade konton?
Nu står det enligt aftonbladet att bombtekniker är på plats?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmQ95/manskliga-kvarlevor-hittade-i-naturomrade
Citera
2021-03-02, 14:30
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Mja förutom, hur många grottor finns det i Tyresta NP egentligen? Om det är många köper jag det du sa, men om de är få är det inte troligt han/hon lyckades skada sig precis vid en av dem..

Jag har ingen koll på området i fråga ska jag erkänna, men "grottliknande" skulle kanske även kunna innebära att det mer handlar om en lite mer skyddad skreva i berget eller liknande, snarare än någon regelrätt "grotta" och sådana platser finns det nog fler av.

Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Det fetade. Var det inte nyreggade konton?

Jo, åtminstone vissa av dem.
Citera
2021-03-02, 14:31
Avslutad
Citat:
Vadå "ju"?

Hundratusentals människor besöker denna NP vart år, kan inte tänka mig det är några hemliga grottor här som man missar vid ett nogsamt sök-uppdrag.

Jag står fast, inte en chans att de sökt av detta område som grottan ligger, då hade de hittat kroppen, om den var där när de sökte, om de sökte med den kvalitet de ska för att kalla området "avsökt".

Nej , missförstå mig inte. Vad jag reagerade på var att det i tråden står om en sprängd kropp (vilket inte är bekräftat alls) , sedan läste jag om grottan där personen ska ha hittats (tänkte mig bara en sprängd kropp i en grotta)
Det låter för otroligt för att vara sant.

Ber om ursäkt om jag skrivit kass text .. inget att haka upp sig på.

Tanken nu är väl att det kan isåfall röra sig om benbitar inne i grottan. . Säker är jag inte i detta påståendet. .
Kan det vara äldre kvarlevor? Än låt säga 2-3 år?
Citera
2021-03-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nu står det enligt aftonbladet att bombtekniker är på plats?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmQ95/manskliga-kvarlevor-hittade-i-naturomrade
Citerar ur artikeln:

Enligt uppgifter till Aftonbladet ska även någon form av elektronik ha hittats i närheten av fyndplatsen. Det ska nu undersökas i hopp om att kunna fastställa en identitet på den döda och för att försöka utröna vad som kan ha hänt.

Enligt uppgifter till Aftonbladet är polisens bombtekniker på plats.
Citera
2021-03-02, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Nej , missförstå mig inte. Vad jag reagerade på var att det i tråden står om en sprängd kropp (vilket inte är bekräftat alls) , sedan läste jag om grottan där personen ska ha hittats (tänkte mig bara en sprängd kropp i en grotta)
Det låter för otroligt för att vara sant.

Ber om ursäkt om jag skrivit kass text .. inget att haka upp sig på.

Tanken nu är väl att det kan isåfall röra sig om benbitar inne i grottan. . Säker är jag inte i detta påståendet. .
Kan det vara äldre kvarlevor? Än låt säga 2-3 år?

Ja jag tycker kvarlever låter mycket gammalt.
Men en del här verkar tro att Deniz skulle hinna bli till skelett sen han försvann mha korpar och rävar, det tror inte jag direkt =)
Citera
2021-03-02, 14:33
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Isåfall skulle han slänga upp nåt färgglatt som "flagga" så folk kan se honom. Vad är det för grotta ens? Inget markerat eller nämnt på hemsidan, vilket det borde vara om det är en grotta man frivilligt vill in i..
Jasså det skulle "han"? Vad vet du ens om det, personen kanske ramlat brutit sina armar rakt av vid armbågarna, krossat sina ben och kryper fram genom att vrida torso så gott det går. Du vet INGET så sluta kom med massa påståenden om vad som borde göras eller vad som borde vara bla bla.
Citera
2021-03-02, 14:34
Medlem
Det låter inte som en elitsoldat att krypa in i grotta för att överleva svårt skadad när man är så nära civilisationen, tycker jag.

Jag tror han trillade ned från klippan och slog i huvudet i fallet. Rovdjur har sedan flyttat på kroppen. Nu söker de resten av kroppen, gissar jag.
Citera
2021-03-02, 14:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det låter inte som en elitsoldat att krypa in i grotta för att överleva svårt skadad när man är så nära civilisationen, tycker jag.

Jag tror han trillade ned från klippan och slog i huvudet i fallet. Rovdjur har sedan flyttat på kroppen. Nu söker de resten av kroppen, gissar jag.
Varför är det då bombtekniker på plats?
Citera
2021-03-02, 14:35
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Citerar ur artikeln:

Enligt uppgifter till Aftonbladet ska även någon form av elektronik ha hittats i närheten av fyndplatsen. Det ska nu undersökas i hopp om att kunna fastställa en identitet på den döda och för att försöka utröna vad som kan ha hänt.

Enligt uppgifter till Aftonbladet är polisens bombtekniker på plats.

Med andra ord, en Garmin-klocka, mobil?
Citera
2021-03-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Jasså det skulle "han"? Vad vet du ens om det, personen kanske ramlat brutit sina armar rakt av vid armbågarna, krossat sina ben och kryper fram genom att vrida torso så gott det går. Du vet INGET så sluta kom med massa påståenden om vad som borde göras eller vad som borde vara bla bla.

Jag är jägare, jag känner många elit-soldat-officerare, jag spender massor av tid i skogen. Det är en gissning, men den är inte dum bara för att du inte vet vad jag vet.
Citera
2021-03-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomensaatt
Mycket troligt att man söker skydd där om man är skadad i öppen terräng dock. Får tänka på att det började bli riktigt kallt när han försvann.
Ja svettig efter löprundan,
skadat sig, började frysa och sökte sig till grottans öppning,
han kan snabbt ha frusit ihjäl i svettiga tunna träningskläder och ingen telefon
november försvann han-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in