2021-03-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Vad försöker du ha sagt? Det är inget konstigt eller ovanligt att köpa fastigheter som inte ligger ute till försäljning.

Visserligen men jag vill ha källa på att det kortar tiden till tillträdet. Dina lögner håller inte vid närmare granskning.
2021-03-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja om det förehåller sig så. Man kan inte röja växtlighet på annans mark. Vi får se hur rätten behandlar denna fråga.
Det är redan rättsligt behandlat. Polisen lade ner ärendet eftersom Esbjörn sa vid polisförhöret att han gett tillåtelse till det.
2021-03-02, 14:21
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Nu snackar du skit igen, Jag tycker inte illa om ebba personligt , Alla mina åsikter och kritik gentemot henne är från ett politiskt perspektiv för hur en ledare ska bete sig privat och offentligt,

Du drar upp och hittar på att alla vi som kommenterar emot ebba är för vi är från vänstern eller sossar. Ja e ingenting uttav något. och jag är inte den första som har problem med dig och dina off topic kommentarer

1. Jag har inte skrivet att alla som kritiserar Ebba gör det av politiska skäl. Däremot är det ganska uppenbart ett det finns en hel del av sådana debattörer i denna tråden.

2. Jag har varit kritiskt mot Ebba i början av tråden, hur politiker med makt beter sig både offentligt och privat är viktig fråga, men när vi får höra Esbjörn själv berätta om om den så kommer ju saken i ett annat läge liksom.

Huruvida mina inlägg är off-topic är inte din sak att bedöma utan moderatorernas.
2021-03-02, 14:22
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är redan rättsligt behandlat. Polisen lade ner ärendet eftersom Esbjörn sa vid polisförhöret att han gett tillåtelse till det.

Ok, tack för klargörandet.
2021-03-02, 14:22
Medlem
Nu är det Ebbas sista chans att skita i kråkslottet och patrasket som äger det. Dumpa skiten för sådana där lögnhalsar ska man inte ha något samröre med.
2021-03-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Den här är intressant

"Rättens ordförande konstaterar nu att tyngdpunkten i målet handlar om att avgöra om kontraktet är giltigt. Det gör att Bolin genom sitt ombud först ska komma in med en bevisuppgift som förklarar varför avtalet är ogiltigt.

Den bevisuppgiften ska komma in om fyra veckor. Sen har Busch två veckor på sig att svara."

Det implicerar att rätten anser att sådan bevisuppgift inte inkommit.
Man kan ju inte tolka det på något annat sätt. Binninge har ju redan haft gott om tid på sig att ta fram de "bevisen". Jag förstår inte vad det är han skall kunna plocka fram som inte går att skjuta i sank.

Har Binninge någon track record i rättsförhandlingar? Jag kan ju förstå att han fungerar som bulldozerombud i vissa fall, med avsikt att skrämma motparten till en dålig deal före förhandlingar.
2021-03-02, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
För att uttrycka det lite ojuridiskt så tror jag att det är kört för Esbjörn. Han får gå från fastigheten och får sin köpeskilling minskad med lite kostnader för Ebba.

Jag är inte säker ännu. Det beror mycket på hur Binninge sköter detta. Vi har trots allt fri bevisvärdering och lever i en tid när äldre och sköra människor är utsatta. Det kanske är dags att sätta ner foten om formkraven i Jordabalken.

En del avtal har formkrav. Vad var syftet med det om inte för att undvika diskussioner av det slag som nu uppkommit? Ska verkligen en tingsrätt behöva klura ut vem som är mest trovärdig, Esbjörn eller Ebba, och värdera de olika sakkunniga som skickat räkning till den part som anlita dem?
2021-03-02, 14:27
Medlem
Jag har inte satt mig in i detta ärende till 100 % men har väl kortfattat uppfattat detta som att parterna har skrivit på ett avtal där ebba köper ett hus av esbjörn; varpå han ångrar sig dagen efter.

O det fattar ju alla som har ett IQ över 24 att man liksom inte kan komma dagen efter o säga "ne jag ångrar detta, nu vill jag ha tillbaka huset"

Esbjörn säger att det var mörkt o han såg inte vad det stod i papprerna. Men då kvarstår frågan; vad trodde han att det var för möte med ebba? Hon var ju där för att köpa hans hus, då måste han ju för helvete fatta att det är ett kontrakt han skriver på.

Trodde han att det var ett fredsavtal med iran han skriver på här................................
2021-03-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goaglenn
Jag har inte satt mig in i detta ärende till 100 % men har väl kortfattat uppfattat detta som att parterna har skrivit på ett avtal där ebba köper ett hus av esbjörn; varpå han ångrar sig dagen efter.

O det fattar ju alla som har ett IQ över 24 att man liksom inte kan komma dagen efter o säga "ne jag ångrar detta, nu vill jag ha tillbaka huset"

Esbjörn säger att det var mörkt o han såg inte vad det stod i papprerna. Men då kvarstår frågan; vad trodde han att det var för möte med ebba? Hon var ju där för att köpa hans hus, då måste han ju för helvete fatta att det är ett kontrakt han skriver på.

Trodde han att det var ett fredsavtal med iran han skriver på här................................

Det hela har blivit mer fokus på hur ebba som en konservativ kristen partiledare har hanterat detta, från mitt perspektiv har hon rätt juridiskt men för sin roll som partiledare med skattepengar i fickan? Väldigt illa! och det har bara eskalerat hur hon flippat ut.
2021-03-02, 14:29
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma

Har Binninge någon track record i rättsförhandlingar? Jag kan ju förstå att han fungerar som bulldozerombud i vissa fall, med avsikt att skrämma motparten till en dålig deal före förhandlingar.

Jag har ställt den frågan många gånger. Men inte fått något svar. Det är möjligt att han har, men inget som någon debattör här verkar känna till.

En sak är säker det är att han har erfarenhet av rättsförhandling i brottmål, men då på den åtalades bänk, inte som ombud.
2021-03-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Man kan ju inte tolka det på något annat sätt. Binninge har ju redan haft gott om tid på sig att ta fram de "bevisen". Jag förstår inte vad det är han skall kunna plocka fram som inte går att skjuta i sank.

Binninge har en fördel, han är ingen advokat. Då hade han blivit utesluten för länge sedan, nu kan han köra alla fula knep som finns utan konsekvenser. Men alla vet det. Det är därför rätten är övertydlig om vissa saker. Alla förstår att han kommer att försöka dra ut på detta så länge det bara tillåts. Det är så brännvinsadvokater fungerar. Esbjörn hinner gå bort innan detta är avgjort, det riskerar att bli hans dödsbo som får betala för Binninges jobb. Men det bryr sig nog inte hans ”goda vänner” om.
2021-03-02, 14:31
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goaglenn

Det tar två veckor innan han ångrar sig. Men han vill inte erkänna det för han har ljugit om det så många gånger. Han fick frågan idag i domstolen, men valde att inte svara när han ångrade sig. Det säger en hel del, inte ens det kan han svara på inför domstolen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in