2021-03-02, 13:20
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Ifall man inte vill bli hittad är det smart att lämna mobilen hemma och lägga sig i ett hål i marken på ett ogästvänligt ställe. Typ som i detta fall.
Allting i hål i marken kommer förr eller senare fram.

Om man verkligen vill försvinna är detta en av dom sämsta sätten.
Citera
2021-03-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Allting i hål i marken kommer förr eller senare fram.

Om man verkligen vill försvinna är detta en av dom sämsta sätten.
Så det är sämre än att lägga sig på plattan eller på E18? Det var som tusan Fast vi får väl lita på allvetande iptrix.
Citera
Medlem
Är det så konstigt att inte ha med telefonen när man är ute och joggar eller bara promenerar? Jag lämnar alltid telefonen hemma när jag är ute och går/motionerar. Syftet att komma ut i naturen är ju just ofta att få en paus och "logga ut". Sen är telefonen dessutom en onödig last när man vill kunna röra sig fritt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELVA11ELVA
Där var han, anade detta att det var i detta området. Men när jag frågade ansvariga i FB gruppen fick jag ett oerhört dumt svar tillbaka och då lämnade jag gruppen.
Jävla besserwisser som inte tillät mig fråga om vad jag trodde.

Vill du visa vart det är? Google maps eller liknande
Citera
2021-03-02, 13:25
Medlem
Hade inte Deniz med sig en digital kartläsare av något slag? Som saknades från hans jobb ute i Haninge? Kanske är den som har hittats också, utöver Garmin klockan.
Citera
2021-03-02, 13:26
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han var väl iofs elitsoldat och lite av extremidrottare, så han gillade väl att pressa sig till max. Så hade han ”bara” ramlat och brutit sig så borde han klarat att hålla sig vid liv längre än de flesta. Hans psyke var rimligen av det hårdare och uthålligare slaget.
Ja, det kanske är jag som inte förstår vilken nivå dessa ligger på. Men efter en runda i natinalparken så skulle han ju hem också... vad blir totalsträckan om det hade genomförts?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priestess
Är det så konstigt att inte ha med telefonen när man är ute och joggar eller bara promenerar? Jag lämnar alltid telefonen hemma när jag är ute och går/motionerar. Syftet att komma ut i naturen är ju just ofta att få en paus och "logga ut". Sen är telefonen dessutom en onödig last när man vill kunna röra sig fritt.

Nej det är inte konstigt. Han hade dessutom med sig en smartklocka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Minns du vad jag skrev om intelligensreserv? Det är vi som förklarat för DIG att man inte under några som helst omständigheter kunnat eftersöka HELA området. Du verkar fastnat i att man sökt illa och skrev nåt liknande flera gånger tidigare.

Att du nu backar och påstår att det är vi andra som sagt att allting är eftersökt matchar den där profilen jag gjorde om dig - stiffnacke som vägrar erkänna misstag.

Allt han sagt är ju att om dom sökt där kroppen hittats, så har det inte sökts bra. Vilket ju är sant.
Citera
2021-03-02, 13:28
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
Allt han sagt är ju att om dom sökt där kroppen hittats, så har det inte sökts bra. Vilket ju är sant.

Det är en viss skillnad på att göra övergripande sök och att söka ALLT. Att söka av allt på en fotbollsplans storlek, det tar tid. Sökarna söker ofta av övergripande för att sedan välja ut strategiska platser. Jag vet att MPS gör så och även polisen.

Jag har letat efter försvunna och det är enligt mig bättre först göra övergripande sök för att sedan återvända och gå ner på detaljnivå. Ingen idé söka allt om en inte har 300 år till sitt förfogande.
Citera
2021-03-02, 13:31
Medlem
Krickedixans avatar
Området där fynden nu är gjorda.
Är det långt från den led man tror han skulle springa?
Det har ju sökts en hel del i Tyresta men förstår att man inte varit här. Eller har man sökt här men missat detta?
Är det någon här som vet
Citera
2021-03-02, 13:33
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Nej det har det inte varit, det var svinkallt 2,5 v i februari typ. Annars har det varit mest plusgrader här. Jag bor typ 5 km från Tyresta.
Jag menar norröver såklart, så vargen har dragit sig söderut..
Citera
2021-03-02, 13:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babypinkpaws
Vill du visa vart det är? Google maps eller liknande

https://ibb.co/MCHm3Ly

https://imgur.com/6dy5GGs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera