Citat:
Ursprungligen postat av
Eskimomannen
Är du en limitspelare själv? Jag vinner en del på nätet men de drar ofta efter de förlorat lite, de flesta ger "upp" lätt. På Svenska spel ger spelare ofta upp om de förlorat lite efter typ 5 händer????? WTF????
Limit HU ger man inte upp även om det går lite dåligt, det är ett nötspel men jag fattar inte varför limit tappade så mycket i popularitet då det vara det dominerande spelet innan nätpoken fick fäste på allvar. Finns det ett samband?
Jag slutade i stort sett spela ca 2015 eftersom pokern tappade så mycket i popularitet att det inte var värt besväret längre.
När jag spelade som mest online och pokern var som populärast kunde man hitta bra trafik på limitbord upp till 30/60 dollar. Sedan började övergången till NHL och jag följde med p g a att det var lättare att tjäna pengar på NLH.
Jag trodde att mixade games som ex Horse och 8-Mix skulle bli populärt för att det gav variation men folk verkar bara intresserade av NLH och ev PLO.
Limit hittar du nog bara på Pokerstars eller 888 om du vill spela regelbundet för pengar.
En varning dock om du spelar för att vinna pengar: det finns numera datorprogram som kan spela speciellt HU-limit i stort sett perfekt. Det finns många ryssar och andra från "fattiga" länder som använder dessa även på låga nivåer. Så även om du skulle vara lika bra som proffsen går allt till rake om ni spelar tillräckligt länge.
Om folk lämnar efter bara några händer kanske de märker att du inte suger totalt. Det var samma inom HU-NLH även förr. Det satt sk bum-hunters och letade svaga spelare som de kunde utnyttja. Märkte de at du kunde spela så stack de direkt.
Det är nog bara att acceptera att speciellt LH är dött online. När datorprogrammen och "bots" numera även klarar andra pokerformer finns det snart inte mycket att hämta om man inte bara vill spela för skoj skull.