2021-03-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är kärnan i denna tvist. En tvist som borde ha varit över när Ebba lovade Esbjörn att han inte inte behövde sälja om han verkligen inte vill.

Ett nytt anbud, är inledandet till ett bindande avtal vid accept. Ett nytt avtal som Ebba bryter lätt som en plätt. Media har inte uppfattat innebörden, och frågat någon expert på civilrätt vad denna utfästelse på Facebook innebär enligt gängse avtalsrätt.

Vi har här ett exempel på att politiker inte känner sig bundna av några som helst löften/utfästlser till valboskapet, och det ger oss vägledning inför nästa val att ens röst kan hamna i fel block. Eftersom en borgerlig väljare som lägger sin röst på ett litet parti vill ju verkligen inte ha en borgerlig regering när S lurar in dem i maktens härlighet med billigt godis.
.
KDs trovärdighet är verkligen i fara.

Ja, för att vara "Sveriges intelligentaste kvinna" har hon onekligen betett sig klantigt. Som genom att använda uttrycket ovan, säga emot sig själv eller använda termer som "med berått mod". Eller hamna i situationen där hon blev polisanmäld för grovt förtal. Så fullkomligt i onödan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EpJVoj/ebba-busch-till-nytt-med-beratt-mod-angrepp

Har Löften verkligen skällt på sin befolkning? Har han "ropat på sin befolkning"? Varför dessa överdrifter (nej, jag gillar inte honom). Den ilskna blicken, det sammanbitna talet.

(Fast hon medger att det var fel av henne att festa, om än inte lika fel som att "shoppa loss".)

Skulle inte förvåna om hon är på väg in i en utmattningsdepression. Det här måste onekligen vara extremt tufft för henne och riskerar att fortsätta så i flera månader. Och tydligen har hon en bakomliggande historik av depression.
2021-03-02, 10:46
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn säger själv i polisförhör att det fanns jobbare med motorsåg och trimmer på plats när han och Ebba skrev på avtalet som han sen glömde att han skrev på. Jag vet iofs inte vad de gjorde på tomten i mörkret eftersom avtalet skrevs på i månskenet av en kandelaber. Men det kanske bara handlade om en kortare solförmörkelse som stoppade kalhuggningen en stund? Lurigt av Ebba att välja precis en sådan dag för avtalsskrivandet, men hon hade väl hjälp från högre makter.

https://www.docdroid.net/k0ccf68/scan-pdf#page=18

Att det nämns motorsåg har nog inte så stor betydelse, en granne till mina föräldrar försökte klippa sin häck med hjälp av motorsåg...

Det nämns och visas bilder på att vissa träd (verkliga stora träd) markerats, om det sedan varit för att de ska bevaras eller fällas, är väl något som Esb polare gissat sig fram till..
2021-03-02, 10:52
Medlem
Citat:
Anbud och accept, är en ritual som leder till avtal, och kan börja med att Esbjörn säger upp/bryter/häver avtalet genom att säga att han inte längre vill sälja. Ett avtalsbrott, där man häver ett avtal, men som fru Busch accepterar, och ger accept på genom att på Facebook skriva att Esbjörn behöver inte sälja om han verkligen inte vill.

Att hans vilja nu enligt Ebba Busch är kapad av omgivningen, nära och kära som påverkar honom, insinuerar till att hans vilja lätt kan kapas, och att han är lättpåverkad. Men den slutsatsen från Ebba Busch förklarar hon också hur hon fick honom att skriva under, när han inte var på sin vakt, eller bara utmattad efter det han säger var hennes tjat.
Om diskussionen hade skett på messenger hade den kunnat ses som en del i en förhandling mellan två parter. Men Esbjörn Bolin har inte ens ett Fabebook konto så det är väldigt svårt för vanliga människor att se det som ett avtal om Ebba skriver ett Facebook inlägg. Det låter lika moget som att Esbjörn skulle betala tillbaka handpenningen på 390.000 kronor....som tallkronor....det var sånt man höll på med på lekis. Du verkar mentalt vara där ännu.
2021-03-02, 10:52
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Esbjörn säger själv i polisförhör att det fanns jobbare med motorsåg och trimmer på plats när han och Ebba skrev på avtalet som han sen glömde att han skrev på. Jag vet iofs inte vad de gjorde på tomten i mörkret eftersom avtalet skrevs på i månskenet av en kandelaber. Men det kanske bara handlade om en kortare solförmörkelse som stoppade kalhuggningen en stund? Lurigt av Ebba att välja precis en sådan dag för avtalsskrivandet, men hon hade väl hjälp från högre makter.

Verkligen dåligt av Expressen att inte kunna visa några bilder på de stora träden som huggits ner, utan bara kunde hitta nån gran i julgransstorlek som de fotade efter skövlingen...
2021-03-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Att det nämns motorsåg har nog inte så stor betydelse, en granne till mina föräldrar försökte klippa sin häck med hjälp av motorsåg...

Det nämns och visas bilder på att vissa träd (verkliga stora träd) markerats, om det sedan varit för att de ska bevaras eller fällas, är väl något som Esb polare gissat sig fram till..
Esbjörn kan också ha sett fel i mörkret, klockan var ju 15.00 i augusti och då ser man inte mycket.
2021-03-02, 10:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Men du måste väl medge att det låter lite mysigt?

Sitta där i kandelabrarnas sken och lyssna på flitiga skogsjobbare som brummar med sina motorsågar, hur romantiskt som helst.

Fast ett skyddsombud kanske skulle haft lite synpunkter på det lämpliga att jobba med dylika redskap i månsken.
2021-03-02, 10:59
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Nära?

Han körde ju för fan på henne. Det är väl en jävla skillnad. OCH körde för rött.

Ja och....
Det är väl inte första gången det händer
Är man 80 så ser man inte så bra och är inte vid sina sinnens fulla bruk. För att inte tala om reflexen mellan foten på bromsen och hjärnan. Den tar tid. Tror inte det finns många 80 åringar som är klara i sitt huvud. Så är livets gång.
Brukar säga att +75 ska inte köra bil och detsamma gäller för husaffärer
Jag personligen skulle aldrig gjort en husaffär med en ensam 80+
Det är inte helt 100% och går man in i den leken kan man förvänta sig saker precis som detta
Hon skulle aldrig ringt på den dörren
Senast redigerad av Krickedixan 2021-03-02 kl. 11:02.
2021-03-02, 10:59
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Jag varken "hatar" Ebba Busch eller KD, men däremot kan jag inte acceptera om en partiledare (vilket parti som helst) visar ett beteende vilket Ebba nu gjort.
Hon ljuger tills hon blir överbevisad, hon struntar i Coronarestriktioner, hon mörkar ett husköp för att slippa konkurrens, hon övertalar säljaren att sälja, jag skulle kunna förlänga denna lista betydligt längre men stoppar.

Om du inte ser detta är du blind minst sagt eller så är du väl också en dotter till Gud och därmed är det fritt fram att begå moraliska, etiska felsteg så länge man själv tjänar på dessa, helt utan samvete inblandat.

Enligt Bibeln är vi alla guds barn, så även du LN6 är Guds son......

Amen från ateisten
2021-03-02, 11:00
Medlem
n
Citat:
Det är förmodligen bara du och några barn som tror att man köper och säljer hus på Facebook. Det ingås inga avtal där. Men däremot planeras det uppenbarligen smutskastningskampanjer som du sen bidrar till i brist på förstånd. Du är en ”nyttig idiot” som av oförstånd springer barnmisshandlarens och avtalsbrytarens ärenden. De älskar sådana som dig, ni gör det möjligt för dem att fortsätta med sitt kriminella leverne.

Du är skarp. Den slags personer du nämner ovan, brukar älska sådana som mig. Jag är bara intresserad av vad som är avtalat, och vad som ger framgång i en domstol. Jag är skeptisk mot domstolar, och särskilt tvistemål där den fria bevisföringen kan gå mycket illa, oavsett vem som borde segra. Det förstår inte Ebba Busch, och därför är det generella antagandet att hon trots moraliskt fel, kan ha juridiskt rätt, rena rama önsketänkandet.

De flesta saker som fastighetstvister löser man i normalfallet utanför domstolarna. Men tanke på mängden fastighetsöverlåtelser och hur bråkiga folk är, löser man det ändå utanför domstolarna. Folk rent allmänt lever med en sund skräck inför domstolstvister. Ebba Busch tilltro till domstolar finner jag rörande i sin infantilitet.

Jag bryr mig inte om vilka gärningar folk har dömts för när vi diskuterar avtal och fastighetsaffärer.
2021-03-02, 11:06
Medlem
Citat:
n

Du är skarp. Den slags personer du nämner ovan, brukar älska sådana som mig. Jag är bara intresserad av vad som är avtalat, och vad som ger framgång i en domstol. Jag är skeptisk mot domstolar, och särskilt tvistemål där den fria bevisföringen kan gå mycket illa, oavsett vem som borde segra. Det förstår inte Ebba Busch, och därför är det generella antagandet att hon trots moraliskt fel, kan ha juridiskt rätt, rena rama önsketänkandet.

De flesta saker som fastighetstvister löser man i normalfallet utanför domstolarna. Men tanke på mängden fastighetsöverlåtelser och hur bråkiga folk är, löser man det ändå utanför domstolarna. Folk rent allmänt lever med en sund skräck inför domstolstvister. Ebba Busch tilltro till domstolar finner jag rörande i sin infantilitet.

Jag bryr mig inte om vilka gärningar folk har dömts för när vi diskuterar avtal och fastighetsaffärer.
Du fortsätter med ditt tjat om att ett Facebook inlägg är ett avtal. Det är uppenbarligen så långt ditt kunnande sträcker sig i ämnet avtal och fastighetsaffärer. Jag ser fram emot när Binninge och Esbjörn lyfter det argumentet i dagens förhandling:

”-Herr domare vi yrkar att affären går tillbaka för det har Ebba Busch skrivit på Facebook.”
2021-03-02, 11:06
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Nja Esbjörn har själv pratat om att döda träd skulle få fällas och såna fanns det gott om enligt bildbevis ifrån drönare.
Dom borde väl vara de märkta träden?
2021-03-02, 11:07
Medlem
Xius avatar
Citat:
Anbud och accept, är en ritual som leder till avtal, och kan börja med att Esbjörn säger upp/bryter/häver avtalet genom att säga att han inte längre vill sälja. Ett avtalsbrott, där man häver ett avtal, men som fru Busch accepterar, och ger accept på genom att på Facebook skriva att Esbjörn behöver inte sälja om han verkligen inte vill.

Att hans vilja nu enligt Ebba Busch är kapad av omgivningen, nära och kära som påverkar honom, insinuerar till att hans vilja lätt kan kapas, och att han är lättpåverkad. Men den slutsatsen från Ebba Busch förklarar hon också hur hon fick honom att skriva under, när han inte var på sin vakt, eller bara utmattad efter det han säger var hennes tjat.

Haha, Vresrosen. Det är gott att du kan läsa och skriva.

Det verkar däremot vara väldigt långt till att förstå vad som är skrivet, ens om det är på enkel svenska (riktat mot de som inte har någon kunskap inom området överhuvudtaget, och varför läget är som det är).

Inte ens med denna enkla förklaring, kan du ens tillgodgöra dig det hela. Det tragiska är att Esb sakta men säkert mjölkas på stora belopp, som hans juridiska ombud fortsätter att hålla igång, trots att det finns minimal sannolikhet att han ska vinna (om inget extremt oväntat sker).

Det är snarare så att med denna usla juridiska rådgivning (och hur den har ordnats), så kan det finnas anledning till att fundera på om det finns skäl för Esb att dra sitt eget juridiska ombud b.la inför tinget för den mer än tvivelaktiga rådgivning han gett Esb under denna tvist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in