Citat:
Ursprungligen postat av
Tjelovek
Jag själv som är en äldre kvinna träffade andra personer under sommaren när smittan nästan var borta. Vi träffades utomhus men också inomhus med långt avstånd och utan kramar och handskakningar. De möten mellan EB och Esb som beskrivits (i Expressen bl.a.) skedde under denna period med låg smitta och verkar inte ha genomförts på något osäkert sätt.
Du kan inte veta hur och var Esb och EB träffades (om du inte var med?) och därför kan du inte förutsätta att deras möten var riskfyllda.
Mötena med Expressen kan man dock undra över. Bilderna som visar använt porslin m.m. på bordet tyder på att flera personer än journalisten varit närvarande vid dessa möten. Hur Coronasäkrades dessa träffar? Det har inte redovisats.
Att du hatar EB har jag förstått och att det ger dig svårigheter att tänka kallt och klart utifrån fakta är helt uppenbart. Det kanske vore nyttigt för dig att avstå från den här tråden ett tag och i stället gå ut i de friska vårvindarna.
Jag varken "hatar" Ebba Busch eller KD, men däremot kan jag inte acceptera om en partiledare (vilket parti som helst) visar ett beteende vilket Ebba nu gjort.
Hon ljuger tills hon blir överbevisad, hon struntar i Coronarestriktioner, hon mörkar ett husköp för att slippa konkurrens, hon övertalar säljaren att sälja, jag skulle kunna förlänga denna lista betydligt längre men stoppar.
Om du inte ser detta är du blind minst sagt eller så är du väl också en dotter till Gud och därmed är det fritt fram att begå moraliska, etiska felsteg så länge man själv tjänar på dessa, helt utan samvete inblandat.