Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-02-28, 13:37
Medlem
Heal.the.Divides avatar
Det kommer upp något meddelande som säger att jag måste starta om datan hela tiden. Hur löser jag det?
Citera
2021-02-28, 13:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heal.the.Divide
Det kommer upp något meddelande som säger att jag måste starta om datan hela tiden. Hur löser jag det?

Vad står det för text på detta meddelandet? Windows behöver kanske startas om då Windows Update har släppt ut nya patchar och uppdateringar.

Om du nu startar om datorn, kommer meddelandet upp ändå?
Citera
2021-02-28, 15:15
Medlem
Heal.the.Divides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad står det för text på detta meddelandet? Windows behöver kanske startas om då Windows Update har släppt ut nya patchar och uppdateringar.

Om du nu startar om datorn, kommer meddelandet upp ändå?
Tack! Meddelandena har slutat nu. Det var nog som du säger med Update. Höll på att bli galen på datajäveln.
Citera
2021-03-01, 17:50
Medlem
MimmiTheKatts avatar
Hej. Min katt gick på mitt tangentbort på laptopen och nu får jag inte pg up och pg down att funka. Jag märkte det när jag spelade ett spel där jag inte kunde ändra vinkeln med dessa knappar. Vad kan katten ha tryckt för knappar? Har en Acer (nånting) är några år på nacken.
Citera
2021-03-01, 18:04
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MimmiTheKatt
Vad kan katten ha tryckt för knappar?

NUM-Lock säger google.
Citera
2021-03-06, 08:09
Medlem
Skulle ladda ner ett spel från Google på min dator. När jag ladda ner spelet så blev alla ikoner på skrivbordet vita och sökfältet laddar när jag går in. Inga spel går att öppna upp från steam. Windows 10 reagerar inte och OneDrive har försvunnit. Trodde det va virus men det är det inte + har virusskydd. datorn kan ha crashat. Någon som känner igen sig och vet hur jag löser detta?
Citera
2021-03-06, 09:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klistersax
Skulle ladda ner ett spel från Google på min dator. När jag ladda ner spelet så blev alla ikoner på skrivbordet vita och sökfältet laddar när jag går in. Inga spel går att öppna upp från steam. Windows 10 reagerar inte och OneDrive har försvunnit. Trodde det va virus men det är det inte + har virusskydd. datorn kan ha crashat. Någon som känner igen sig och vet hur jag löser detta?

Du har redan en tråd om detta problem.

(FB) Hjälp med dator

Utför mitt förslag.
Citera
2021-03-06, 14:40
Medlem
Finns det någon som helst förståelig anledning till att Windows ej valt att Utpressningsskyddet skall vara på som standard?

Reglerad mappåtkomst eller vad det heter.

Skulle inte det vara viktigt?

Även någon annan inställning var ej aktiverad som standard.. Minns inte exakt vad den hette, men det var något sorts skydd mot att ladda ner appar/program som var misstänkt skadliga/hade dåligt rykte.
Senast redigerad av Anonym555 2021-03-06 kl. 14:51.
Citera
2021-03-07, 09:40
Medlem
LatexJockes avatar
Om man dubbelklickar på "Den här datorn" och sedan i menyn högst upp väljer "Systemegenskaper" så ser man bara info om processor och installerat minne. Varför kan man inte se grafikkortet där också eller har jag missat någon inställning som gör det möjligt att se det?

Jag är medveten om att man kan se info om grafikkortet på annat sätt, men varför finns det inte med i systemegenskaper?
Citera
2021-03-07, 11:14
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
Om man dubbelklickar på "Den här datorn" och sedan i menyn högst upp väljer "Systemegenskaper" så ser man bara info om processor och installerat minne. Varför kan man inte se grafikkortet där också eller har jag missat någon inställning som gör det möjligt att se det?

Jag är medveten om att man kan se info om grafikkortet på annat sätt, men varför finns det inte med i systemegenskaper?
För att Microsoft inte vill att man ska kunna se det där. Ingen vet varför. Kanske kommer en dag. Vem vet?
Citera
2021-03-08, 09:38
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke

När jag går in på systeminformation så ser iallafall jag vilket grafikkort jag har OM jag går in på komponenter samt bildskärm
Citera
2021-03-14, 13:59
Medlem
Mina föräldrar har en Lenovo och Microsoft 10 tror jag, uppenbarligen kan de inte få en normal skrivbordsläge utan sne typiska Microsoft 10 läge

Hur ändrar man ser enkelt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in