2021-03-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du förstår visst inte hur rättssystemet fungerar, precis som du tidigare visat att du inte heller förstår hur det Amerikanska valsystemet fungerar.

Dominon har inget ansvar att påvisa att deras maskiner fungerar som de skall, och exempelvis inte flippar röster med någon påhittad algoritm, det är QAnon-Powell, Kudd-Lindell och Runkar-Rudy som måste påvisa detta. Annars vore det omvänd bevisföring.

Nu kommer ju detta att lösa sig själv då Dominon stämt dessa galenpannor, varför sanningen kommer att komma fram i domstol. Om nu inte det blir en uppgörelse utanför rättssalarna. Oavsett kommer det att bli dyrt för pajas-trion.
För at detta ska kunna bevisas måste man ju ha tillgång till maskinen i fråga, det bekriper du väl själv! Om man ska bevisa att en pedofil har barnporr så måste man ju få tillgång till hårddisken för att undersöka. Läget nu är precis som om man frågar pedofilen själv om han laddat ned barnporr, varpå han säger "nädå det skulle jag minsann aaaaaaldrig göra, och nu tänker jag stämma dig på miljardbelopp för att du försökt avslöja mig!"
2021-03-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Dominion har ju redan sålt maskinerna för länge sen och har ingen kontroll över dem. Det är ju inte Dominion som blockerar såna undersökningar.

Men till exempel i Michigan (tror jag det var) fick ju Trump-kampanjens påstådda expert undersöka en maskin och han hittade noll och ingenting.
Sidney Powell har inte fått undersöka en enda maskin.
2021-03-01, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Inte så konstigt kanske med tane på hennes usla trovärdighet.

Och även om Powell inte hittade någonting alls av värde vid en undersökning skulle hon säga "det är för att de riggade just den här maskinen innan den lämnades till mig".
2021-03-01, 16:18
Medlem
siisters avatar
Citat:

Nu så ser lagar och regler inte annorlunda ut bara för att man heter Sidney Powell och förfalskar bevis. Hon kan inte få det hon vill bara för att hon står på en presskonferens med gråten i halsen
2021-03-01, 16:22
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Nej, de flesta domstolar vägarar ta upp fallet pga. att man "saknar standing" eller för att målet är "moot". "Damned if you, damned if you don't" så att säga.

Varför jag fortsätter? Skulle du tycka det var ok ifall någon snott något från dig genom att fuska? Detta är en hedersak och ett försvar av demokratin!
Man måste kunna visa något som anklagelsen grundar sig på, någon form av bevis för att kunna ställa några krav på den anklagade. Om det fungerade som du vill skulle vi alla vara helt rättslösa inför falska anklagelser.
2021-03-01, 16:22
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Nej, de flesta domstolar vägarar ta upp fallet pga. att man "saknar standing" eller för att målet är "moot". "Damned if you, damned if you don't" så att säga.

Varför jag fortsätter? Skulle du tycka det var ok ifall någon snott något från dig genom att fuska? Detta är en hedersak och ett försvar av demokratin!

Supreme Court var oenig. 3 av domarna ville ta upp någon/några av "docked" stämningar. Det hade behövts ytterligare 1 domares tillslutning för att ta upp saken. De nyinvalda 2 konservativa domarna gick med liberalerna i domstolen. Jag kan förstå att de inte tordes ta ställning och följa konstitutionen, det hade inneburit en allvarlig hotbild för hela familjen. En av Trumps advokater i senaste "Impeachment" blev mordhotad, inklusive familjemedlemmar. Advokatfirman blev attackerad och hemmet vandaliserad.
Hedersmannen här är domare Thomas i Supreme Court.
2021-03-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Supreme Court var oenig. 3 av domarna ville ta upp någon/några av "docked" stämningar. Det hade behövts ytterligare 1 domares tillslutning för att ta upp saken. De nyinvalda 2 konservativa domarna gick med liberalerna i domstolen. Jag kan förstå att de inte tordes ta ställning och följa konstitutionen, det hade inneburit en allvarlig hotbild för hela familjen. En av Trumps advokater i senaste "Impeachment" blev mordhotad, inklusive familjemedlemmar. Advokatfirman blev attackerad och hemmet vandaliserad.

Jag vet att Trump fuskade till sig dubbelt så många röster som Biden fuskade till sig. Nu har alla ni som stödjer Trump bevisbördan om ni vill hävda något annat.

Att ingen annan än jag träder fram med denna sanning beror på allvarliga hotbilder, så det bevisar ingenting.
2021-03-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Man måste kunna visa något som anklagelsen grundar sig på, någon form av bevis för att kunna ställa några krav på den anklagade. Om det fungerade som du vill skulle vi alla vara helt rättslösa inför falska anklagelser.
Du har uppenbarligen inte fattat galoppen, för du argumenterar utifrån attt det skulle röra sig om omvänd bevisbörda. Det gör det inte. Man har kunnat bevisa orimliga siffror, det har funnits drösvis med vittnesmål från insatta sagespersoner, vi har utlåtanden från flertalet vetenskapliga experter som gått igod för att det som skett ine varit ett normalt förfarande, vi har även sett motsägelsefulla utsagor från cheferna på Dominion, som å ena sidan hävdar att det är omöjligt för maskineran att kommuniera med omvärlden, samtidigt som det funnits andra uppgifter där det bekräftats att de faktiskt kan det (sök i tråden för mer info om den saken). Till och med liberala Time Magazine har gått ut och bekräftat att det osat katt om valet! Då ligger bollen så att säga hos Dominion, och då är det upp till dem att kunna påvisa att uppgifterna inte stämmer, och det görs inte på ett trovärdigt sätt om man enbart går på deras nekande, precis lika lite som med pedofilen i mitt nämda exempel. Tänk dig att flera av varandra oberoende källor anmäler och vittnar om att han laddat ned barnporr, att de sett att han har det på sin dator, och sen bryr sig polisen inte alls om att titta på datorn, eller ens låta någon annan heller göra det, utan går helt på hans nekande. Skulle du tycka att det var et trovärdigt förfarande? Nej, tänkte väl inte det!
2021-03-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Även domare Alito har visat ryggrad tidigare, så även i detta fallet! Fast det hade väl snarare behövs två st. domare till för att få en majoritet på fem? Vad jag förstår så har man enbart kastat ut Pennsylvania-målet, och det var väl Powells mål eller? Hur gar det gått med "We, the People", dvs. Lin Woods Georgia-case, och Mike Lees mål? Har det kommit något där också eller när väntas det?
2021-03-01, 18:35
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Du har uppenbarligen inte fattat galoppen, för du argumenterar utifrån attt det skulle röra sig om omvänd bevisbörda. Det gör det inte. Man har kunnat bevisa orimliga siffror, det har funnits drösvis med vittnesmål från insatta sagespersoner, vi har utlåtanden från flertalet vetenskapliga experter som gått igod för att det som skett ine varit ett normalt förfarande, vi har även sett motsägelsefulla utsagor från cheferna på Dominion, som å ena sidan hävdar att det är omöjligt för maskineran att kommuniera med omvärlden, samtidigt som det funnits andra uppgifter där det bekräftats att de faktiskt kan det (sök i tråden för mer info om den saken). Till och med liberala Time Magazine har gått ut och bekräftat att det osat katt om valet! Då ligger bollen så att säga hos Dominion, och då är det upp till dem att kunna påvisa att uppgifterna inte stämmer, och det görs inte på ett trovärdigt sätt om man enbart går på deras nekande, precis lika lite som med pedofilen i mitt nämda exempel. Tänk dig att flera av varandra oberoende källor anmäler och vittnar om att han laddat ned barnporr, att de sett att han har det på sin dator, och sen bryr sig polisen inte alls om att titta på datorn, eller ens låta någon annan heller göra det, utan går helt på hans nekande. Skulle du tycka att det var et trovärdigt förfarande? Nej, tänkte väl inte det!
Det är ju du som förespråkar omvänd bevisbörda!!!!! Jag gör det inte! Självklart måste den som anklagar ha bevis!

Det är otroligt att du inte har fattat det än. Om man anklagar någon så måste man kunna visa upp någon form av bevis innan rättsväsendet agerar. Det är ju det Trumps team inte har kunnat göra.

DE HAR INGA BEVIS och då faller allt. Deras syfte nu är att fortsätta lura och hetsa upp supportrarna. Ni har ju svalt lögner hela tiden, ni är så hjärntvättade att ni inte kan tänka själva.
2021-03-01, 18:35
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:

Det är därför det är bra att Dominion har kört på med sina stämningar. Då har ju Rudy och gänget chansen att bevisa sin sak i domstol. Spännande. Nu får pedofilen chans att visa upp sin hårddisk i domstolen.

Mike Pence
2021-03-01, 18:44
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Sidney Powell har just släppt en bomb! Hon går nu ut i en ny intervju i Erskine Podcast och meddelar att bevisläget för valfusk är så pass starkt att det kommer kunna gå att reversera resultatet i fem stycken delstater.
Citat:
För at detta ska kunna bevisas måste man ju ha tillgång till maskinen i fråga, det bekriper du väl själv!
Kan du förtydliga?
Finns det bevis eller inte? *förvirrad*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in