2021-03-01, 15:47
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Det jag länkade var rubriken - och den kan alla läsa.

Efterblivna Beaver menade ju att han inte kunde hitta detta uttalande från Socialstyrelsen någonstans. Vilket ligger direkt i rubriken.
Och vad ska vi med rubriken till?
Om vi ska kunna diskutera det som du skriver om, så måste även vi andra kunna läsa själva artikeln.

Och nej, vi andra kommer inte köpa tillgång till Norran.
Citera
2021-03-01, 15:48
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Rubriken går alldeles utmärkt. Till och med adressen till artikeln innehåller rubriken.

Men ja, inget "förlåt" från dig i vanlig ordning.

Du hade fel. Jag hade rätt.

OK, vad hade jag fel om?
Citera
2021-03-01, 15:49
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
OK, vad hade jag fel om?
Att vi kan läsa rubriken utan att köpa tillgång?
Citera
2021-03-01, 15:49
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
https://www.gp.se/nyheter/sverige/covidfallen-%C3%B6kar-socialstyrelsen-st%C3%A4ller-om-1.42229113

Tack!
Ja, bekymmersamt när små regioner får stor ökning på kort tid. Som tur är finns ett utvecklat samarbete och det är det som ställs om nu med dagliga samverkansmöten mellan regionerna.
Citera
2021-03-01, 15:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jag väntade ett tag för jag tänkte att du kanske sitter på andra nyhetskanaler än vi andra. Men jag kan inte hitta att Socialstyrelsen själva gått ut med att det just nu är mycket bekymmersamt och ingen av de större nyhetskanalerna skriver om det.

Kan du ge en länk? För inte hittar du på (igen)?
TT är väl rätt stor?
https://tt.omni.se/covidfallen-okar-socialstyrelsen-staller-om/a/PRnyj7
Citera
2021-03-01, 15:53
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
https://norran.se/artikel/covidfallen-okar---socialstyrelsen-staller-om/rk2m26er

Covidfallen ökar - Socialstyrelsen ställer om
Det är en väldigt bekymmersam situation vi har just nu, säger Taha Alexandersson, ställföreträdande krisberedskapschef på Socialstyrelsen.
Börjar bli less på att leta källor åt dig. Är du efterbliven?

Den som inte är efterbliven inkluderar en källa i sitt inlägg så andra slipper fråga.
Citera
2021-03-01, 15:53
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
TT är väl rätt stor?
https://tt.omni.se/covidfallen-okar-socialstyrelsen-staller-om/a/PRnyj7
Jo. Dock kan man undra varför man inte bjuder på en länk?

Som du kanske såg, så var Norran.se den enda källa som indexerats av Google Nyheter för denna artikeln. Och den var bakom en betalvägg.
Citera
2021-03-01, 15:57
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Den som inte är efterbliven inkluderar en källa i sitt inlägg så andra slipper fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Jo. Dock kan man undra varför man inte bjuder på en länk?

Som du kanske såg, så var Norran.se den enda källa som indexerats av Google Nyheter för denna artikeln. Och den var bakom en betalvägg.
Absolut!
Det skulle kunna vara ett krav för att inte få inlägg inom vetenskap bortplockade direkt.
Senast redigerad av Surtruten 2021-03-01 kl. 16:00.
Citera
2021-03-01, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Vilket lidande är det som vi slipper?
Vaccinationen av de äldre rullar på så fort som tillgången på vaccin tillåter.
Och mängden tillgängligt vaccin ökar vecka för vecka.

Och denna fascinationen för nedstängning, var kommer den ifrån?
Förespråkarna av lockdown medger närmast aldrig att dessa restriktioner har långt gående konsekvenser.

Är det lusten till att sitta hemma som känns lockade?

Ja varför inte? "Strategin" har ju verkligen gått så bra hittils

Problemet med lockdowns är ju att man öppnar upp igen.
Man skulle möjligtvis kunna ha en lockdown fram tills dess att vaccinet är distribuerat till alla och då få en annat resultat.

Att ha lockdown och sen öppna upp igen under pågående pandemin är nog ganska meningslöst..

Håll det stängt till skiten är över och vi får immunitet genom vaccin istället för sjukdom och död
Citera
2021-03-01, 15:59
Medlem
Infektionsöverläkaren Asko Järvinen från Helsingfors och Nylands sjukhusdistrikt säger att den brittiska virusvariaten redan är dominerande i Helsingfors och att de nu haft alltfler unga vuxna som behövt iva-vård samt andra svårare fall. Enligt honom är brittvarianten betydligt farligare än det gamla originalet. Han konstaterar också att dödsrisken ser ut att öka med 30-50 %. De gamla restriktionerna hade enligt honom räckt med det det vanliga viruset men att nu behöver man vidta tuffare åtgärder och folk behöver verkligen börja ta rekommendationerna på allvar.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/b249a74e-29d1-4f80-a291-672890823ecb
Citera
2021-03-01, 16:02
Medlem
Angående detta med socialstyrelsen så var det i till TT dom sa detta. Även GP har en artikel nu om det ökar :https://www.gp.se/nyheter/sverige/covidfallen-%C3%B6kar-socialstyrelsen-st%C3%A4ller-om-1.42229113
Citera
2021-03-01, 16:02
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Ja varför inte? "Strategin" har ju verkligen gått så bra hittils

Problemet med lockdowns är ju att man öppnar upp igen.
Man skulle möjligtvis kunna ha en lockdown fram tills dess att vaccinet är distribuerat till alla och då få en annat resultat.

Att ha lockdown och sen sen öppna upp igen under pågående pandemin är nog ganska meningslöst..

Håll det stängt till skiten är över och vi får immunitet genom vaccin istället för sjukdom och död
Du kanske inte uppsaktar den relativa frihet vi i Sverige haft jämfört med våra grannar i Europa.
Men jag är ytterst glad för att polisen exempelvis inte har rätt att stoppa mig, och begära papper på vart jag är på väg.

(Jag förstår att vi är olika som personer, men vänligen respektera mitt behov av att leva mitt liv.
Jag följer rekommendationer i den mån det är möjligt.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in