Citat:
Ursprungligen postat av
Mustellaminuta
Min beräknade pension har höjts år efter år,
tills den låg på över 9000 kr/månad. Idag så
ringde jag pensionsmyndigheten för att kolla
hur mycket den aktuella siffran ligger på.
Nu så ligger den plötsligt på bara 7500. Detta
trots att mina premiepensionsakter har gått
bättre än någonsin förut, och jag har högre
inkomst än nånsin förut.
Vad är det som har hänt? Har de slutat att
redovisa vissa saker eller börjat att räkna på
nåt annat sätt? Det finns inte en möjlighet
att den har åkt ner till 7500 efter att stadigt
ha klättrat högre och högre år efter år.
Som du säkert vet så har främst sossarna plundrat pensionsfonderna för att få mer pengar till invandringen och dess efter effekter. Plundringen har pågått länge nu och AP fonderna speladess även bort på börsen av de folkvalda socialdemokratiska partierna. Kontentan är att hela systemet är underfinansierat då man blåst pengarna på att framställa sig som ett humanistiskt parti som hjälper världens flyktingar (genom att ge dem socialbidrag hela livet i sverige). Höja sina egna löner och favorisera sina egna bolag. Helt naturligt med ett parti som haft makt i många år.. Makt korrumperar som bekant.
Då SD påpekade slarvet med pensionerna så haglade Nazism och rasim klyschorna och media hakade på för att de helt enkelt är en del av regeringen och dess propagandakanal.
Nu glädjer sig politikerna över intåget av corona då många gamlingar dör av fortare än beräknat och via olika kanaler så ser man till att så många som möjligt dör av för att spara pensionspengar.
Det ser man enkelt genom regeringens "handfallenhet" och ovilja att ta tag i corona problemet..Maskning med vaccinationer och att man flyttar runt smittbärare mellan de olike ålderdomshemmen där man använder outbildad arbetskraft som får springa mellan 5-6 olika vårdinrättningar och dra smittan med sig till gamlingarna.
Fakta om plundringen av pensionssystemen kan man hitta på nätet och det gjordes faktiskt en undersökning av media för en sådär 10 år sedan där man visade upp hur våra folkvalda satsat på riskkapitalbolag och andra "farliga" investeringar med folkets pengar. Längre tillbaka så gavs en hel del även till "bank akuten" utan krav på återbetalning från de banker som fick gratis pengar för att överleva.
I Dagsläget så försöker man spara på ALLT utom invandring och dess kostnader. Skatter höjs på så gott som alla områden och neddragningar på vård och skola och framför allt äldrevård och pensioner
är det som gäller nu. Du kan räkna med ytterligare neddragning av din pension. Målet är att den statliga pensionen skall bort helt och hållet och att sverige skall bli ett nytt USA där enbart folk med pengar överlever.. andra får arbeta hela livet fram till dödsdagar bestulna på det de trodde skulle bli en trygg ålderdom.
Men folket har röstat för detta så du får nog gilla läget och fortsätta att lägga din röst på S,MP,L,C och M som alla är lika goda kålsupare då de gick samman och beslutade plundringen av AP fonderna och det "Nya" pensionssystemet. Kanske var du även en av dem som röstade FÖR det nya pensionssystemet då det begav sig.. Jag gjorde det inte utan protesterade då jag var fackligt aktiv och ganska så insatt i hur illa det skulle bli. Men Sosseriet är så ingrott i den svenska själen och media så styrt av makten så kritik når aldrig ut i sin rätta form elller med rätt vinklad fakta. Så det är bara att gilla läget. Den så kallade garantipensionen lär bli på nivån socialbidrag och folk lär få sälja allt de äger och har för att först försörja sig sälva innan de får några pengar via sina pensioner.