2021-03-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jaha, hur många i rapporten har en konfirmerad reinfection med sekvenserare par? 2 stycken?

Kom med några vettiga analyser innan du uttalar dig.

Hur fan läser du människa? Står ju klart och tydligt att det mesta talar för att antikropparna inte ger skydd när det gäller denna mutation.

En av rapportförfattarna uttalade sig i Sky News tidigare i morse.

Du är lika galen som vanligt.

Bara att se hur fel du haft de senaste månaderna. Varenda en av dina prognoser har varit fel. Men så lär du väl ha Tegnell som husgud med
Citera
2021-03-01, 13:08
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Prolympiaskolan är en gymnasieskola.

Du skriver att kollegorna är hemma med sina barn, det låter som att smittan spridits på en förskola?
Pedagogerna är sjuka, hur vet man att barnen är smittade av just corona?

Ja här gällde det förskolor och grundskola. Man säger inte mycket, jag försöker själv då ut information om mina barns förskola då dem satte upp en lapp förra veckan där det stod "Nu måste vi minska smittspridningen, gå absolut inte in i entrén eller på någon avdelning" Har själv fått information via sms att det finns pågående smittspridning för tre veckor sedan.

I sms stod (bekräftade fall av Covid-19) de får inte säga vem eller hur många. Inte heller om det är personal och barn som är smittade. Pedagogerna skulle sättas i karantän enligt mailen. Vikarier skulle försöka ordnas.
Citera
2021-03-01, 13:12
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Som sagt läser man artikeln finns 4 möjliga förklaringar, där en är att de 76 % som skulle haft infektionen inte stämmer...
Jag har inte länkat till någon artikel och inte du heller vad jag sett.

Skicka gärna en länk som stödjer dina tankar om immunitet.
Citera
2021-03-01, 13:13
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
NU måste väl ändå Tegnell få sparken..? Och hela FHM kopplas bort från coronahanteringen. Löfven måste visa lite bollar! Jämför med ett privat företag, där en VD hade gjort så här många missbedömningar, och fått så katastrofala resultat. Finns inte en chans, att han hade fått vara nke, kvar i över ett år! Och det här är dessutom värre, eftersom det gäller liv och hälsa i ett helt land!!!

En annan tanke, detta med psykologin igen. Hur har de kunnat tro, att andra människor ska lyda de skärpta restriktionerna hemmavid - när vissa andra har fått lov att åka och förlusta sig i fjällen..?

Jag är väl generellt emot skolstängning men efter loven borde man gjort undantag och stängt 1-2 veckor sen startat igen. På en nationell nivå, särskilt nu med alla varianter.
Citera
2021-03-01, 13:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Första dagen med skärpta restriktioner. Vilka förutom jag kommer fortsätta leva precis som vanligt?
Citera
2021-03-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Första dagen med skärpta restriktioner. Vilka förutom jag kommer fortsätta leva precis som vanligt?

Folk bryr sig inte om restriktionerna. Enbart Anders Lindberg och andra vänsterblivna som tror det.
Citera
2021-03-01, 13:17
Medlem
kazangass avatar
Citat:
De nya restriktionerna är väl inte direkt något som behöver påverka allt för mycket?
1 affären (om inte undantag är befogat), 1 ätande i gallerian och andra små skillnader.
Citera
2021-03-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Hur fan läser du människa? Står ju klart och tydligt att det mesta talar för att antikropparna inte ger skydd när det gäller denna mutation.

En av rapportförfattarna uttalade sig i Sky News tidigare i morse.

Du är lika galen som vanligt.

Bara att se hur fel du haft de senaste månaderna. Varenda en av dina prognoser har varit fel. Men så lär du väl ha Tegnell som husgud med

Du ljuger igen. Rapporten i Lancet pratar om 4 möjliga förklaringar.

Manaus hade 0,06 % överdödlighet per invånare i maj 2020. Du tror på den mortalitetssiffran givet att >50% har haft infektionen i Manaus alltså? Snarare pekar överdödligheten på att 5-10% haft smittan i Manaus.
Citera
2021-03-01, 13:21
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Så det är 3.5 ggr så stor risk att man avlider om man blir inlagd på sjukhus med COVID-19 jämfört med Influensa. Men då bortser de ifrån att det är minst fyra ggr så stor risk att man blir inlagd på sjukhus med COVID-19 till att börja med?

Jag kan ge dig lite jämförelsematerial:
Influensasäsongen 2018-2019 blev 3,157 patienter med konstaterad Influensainfektion inlagda på sjukhus i UK. Av dessa avled 312 personer. Säsongen räknas från 1 Oktober till 1 April.

Hittills har det avlidit i runda slängar 137,000 personer av COVID-19 i UK. Denna siffra är dock ackumulerad under perioden 1 Mars 2020 - 28 Feb 2021 (dvs 12 månader). Men ändå. Under längre perioder lade man in 2,000-4,000 personer OM DAGEN på sjukhus.

Med denna information; tycker du det känns rimligt att det endast är 1.5-3.5 ggr högre risk att dö i COVID-19 jämfört med Influensa...?

Ingen aning. Jag har inte skrivit texten, bara citerat.
Citera
2021-03-01, 13:22
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
TAD2 som påstod att den brittiska mutationen minsann inte alls skulle vara speciellt mycket mer smittsam. Eller som när han i november påstod att det värsta var över

Nu har vi facit. TAD2 hade lika fel (om inte mer) än självaste Tegnell. Det vill inte säga lite det

Skåne har nu 21 inrapporterat döda senaste dygnet. Enbart Skåne. Trots vaccinationer och utbredd immunitet.

Hur många döda rapporterade Skåne torsdag-söndag?
Citera
Medlem
DistortedTruths avatar
Citat:

Jag firar det hela med en fyramans-AW.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
De nya restriktionerna är väl inte direkt något som behöver påverka allt för mycket?
1 affären (om inte undantag är befogat), 1 ätande i gallerian och andra små skillnader.

Gallerior sätter jag aldrig min fot i så det påverkar inte mig.

Går alltid och handlar käk själv. Tar bara längre tid om jag drar med bruden. Hon ska ju läsa på alla förpackningar. Sen har min lokala mataffär inte brytt sig ett skit om pandemin sen starten. Ingen kontroll på hur många som är i butiken och ingen i butiken som har munskydd. Skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in