Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Njae, ungdomarna har hela livet framför sig (men de tror att lider mest skada), förlorarna är de äldre som kanske har förlorat halva det återstående livet.
Jag, ser det på mina föräldrar. De är ännu relativt friska trots att de närmar sig 80 men de blir ju inte direkt friskare och piggare. Det är ju nu de ska vara ute och resa och se sig om innan de inte orkar de längre. Men istället ska de sitta isolerade i sin sommarstuga ett år. Visst, det finns dom som har det värre, som inte har möjligheten att isolera sig i en sommarstuga. Men, de har inte många år kvar.
Ungdomarna och även vi 50-årsåldern har ju en jädrans massa år på oss plus att vi inte behöver isolera oss nämnvärt. Så visst är det dom äldre som drabbas hårdast. Yngre kanske lider men det mest ilandsproblem.
Jag svarade på en undersökning på facebook igår. En av frågorna är om jag är orolig för mat eller pengar kommande 30 dagarna. Nä, det är jag ju inte eftersom jag jobbar på som vanligt. Men så ser det ju inte ut i hela världen.
Stefan och anders sköter pandemin alldeles utmärkt. De ser till att samhället kan rulla på så gott som vanligt.