Citat:
Ursprungligen postat av
Grotius
Många i tråden verkar utgår från att personerna (de tre M:en) kring Esbjörn alla vill honom illa. Det kan givetvis vara så men det behöver inte vara så. Dessutom torde hans omgivnings inställning till husaffären helt sakna juridisk relevans. Däremot kan deras uppträdande givetvis vara intressant ur rent mänskliga synpunkter. Vill de hjälpa eller stjälpa Esbjörn? Inte lätt att bli gammal och att vara beroende av andra.
Sen borde ju Esbjörn har fått hjälp av en advokat kunnig i fastighetsrätt.
Jag tror att Majkgård och Esbjörns vänskap är genuin, och jag unnar honom det stödet. Jag är faktiskt glad för hans skull, att han inte är så ensam och utsatt som Ebba Usch kalkylerade med,
Det är inte lätt att hitta advokater som kan fastighetsrätt. I organisationen RO finns Ismo Salmi och Björn Hurtig. Deras kunskaper är inte inom fastighetsjuridiken. Då är Binninge ett bättre val, för han är ödmjuk och vill segra över Ebba.
Bara den makalösa fräckheten att anlita Binninge mot pariledaren i KD, får mig att le. Det gör detta drama ännu mer njutbart. Det blir domstolen som måste jobba och styra upp processen för att inte orsaka ännu en rättsskandal för RO att driva.
Ebba har satt sig i skiten, och sköter Binninge detta rätt, kommer huvudförhandlingen till hösten, när Ebba bara är en i raden av arbetslösa ensasamtående morsor. Utan den trovärdighet hon nu tillåts missbruka.