2021-02-28, 20:12
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det ser ut som att huset har torvtak, måste sånt klippas regelbundet?

Nej men däremot så måste rötterna nere på källarplan hållas fuktiga.
2021-02-28, 20:12
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Binninge får inget arvode från staten och han inte heller några skyldigheter utöver det som han och Esb kommit överens om. Detta är ett tvistemål och inte ett brottmål. Vilket verkar vara svårt för många här att förstå. Jag kan inte gissa vilken slutsats rätten kommer fram till. Men jag kan med säkerhet säga att rätten inte kommer att ta hänsyn till Ebbas påstådda hemlöshet eller vad Binninge, Matz, Majkgård etc är för människor.

Bra slutsats! Tänk om fler kunde tänka som du!
2021-02-28, 20:13
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det ser ut som att huset har torvtak, måste sånt klippas regelbundet?
Var det inte en historia där gubben släppte geten på taket eller var det kon ? (kassakon)
2021-02-28, 20:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Kan det vara så att grannarna inte vill ha Ebba som granne, jag skulle inte vilja ha Runar som granne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Om Majkgård så gärna vill berika sig vore det inte bättre för henne att låta husaffären gå i lås och sedan lura av Esbjörn pengarna?

Nae, svårare komma åt pengarna när han är i livet än om hon fått ärva honom.
Svårt få någon att lätta på lädret. Lättare att ärva och ha hand om det själv. TYp låta pengarna sitta i lugn och ro i fastigheten. Mera värt än at få småsummor lite då och då och kanske tvingas kämpa mot andra som också vill ha pengar.
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Kan det vara så att grannarna inte vill ha Ebba som granne, jag skulle inte vilja ha Runar som granne.
Vem vill ha Esb som granne?
2021-02-28, 20:16
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Det gamla sättet att besöka döende på sjukhuset för att få dem att skriva under ett testamente funkar alltid, fråga Majkgård.
Så länge behöver inte Ebba vänta med den svadan och jag-ska-ha-till-varje-pris framfusighet hon har. Hon får påskriferna innan åldringarna hamnar på dödsbädden..
2021-02-28, 20:17
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Menar inte Esbjörn att han hade rätt att bryta avtalet? Det finns ju faktiskt situationer då man har rätt att frångå eller bryta ett avtal.

Det är väl det han har fått för sig. Men man kan inte bryta den här typen utan konsekvenser.
Det bästa hade varit att försöka göra upp i godo med Ebba istället för att ghosta henne och ryktesspridning.

Det som är mest troligt är att domstolen kommer besluta om att köpet ska genomföras med skadestånd till Ebba för att han har obstruerat det hela och för de faktiska kostnader som har tillkommit för Ebba pga av detta.

Finns en liten chans att domstolen kommer låta köpet gå tillbaka men samma sak då, Ebba ska hållas skadeslös.
2021-02-28, 20:19
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Nae, svårare komma åt pengarna när han är i livet än om hon fått ärva honom.
Svårt få någon att lätta på lädret. Lättare att ärva och ha hand om det själv. TYp låta pengarna sitta i lugn och ro i fastigheten. Mera värt än at få småsummor lite då och då och kanske tvingas kämpa mot andra som också vill ha pengar.

Ja, det kan du ha rätt i. Jag tänkte att även hon är rätt nära den dag hon faller ifrån så att pengar snabbt kunde vara att föredra. Tror du inte att hon skulle kunna få Esbjörn att satsa några miljoner i hennes kursgård?
2021-02-28, 20:19
Medlem
trngws avatar
Om det är någon det inte går så bra för så är det Esbjörn

1. Ombudet - saknar juridisk kompetens, är dömd barnsexbrottsling

2. Gode mannen - är ökänd pedofilförsvarare med historia av att lura utsatta genom fullmakter

3. Psykologen - fastställer att Esbjörn har goda kognitiva förmågor

4. Densia - fastslår samma nominella värde för fastigheten som innan försäljningen
2021-02-28, 20:20
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ja haha fyfaan! Det där har jag redan räknat ut iofs, ja det blir fint det att odla på den tomten vem vet man kanske får hallucinogena jordgubbar typ Happy Mushrooms.

Det här kan ev förklara varför han ville sälja först under hösten när träden börjar fälla blad, då skulle det inte synas så mycket från marken. Och då bör grannskapet och de som hjälpte till att börja såga träden närmast huset just veta att det fanns skit som kunde röja ett utsläpp, jag har hela tiden undrat över varför det var så bråttom att såga ner träd. Kåken har stengrund typ halv källare, Esb uppgav till polisen under förhöret att Anticimex hade sågat upp någon planka under trappan för att kunna komma ner där, då bör alltså Ebba ha fått något i den rapporten vilket i sin tur förklarar varför hon ännu inte skickat in detta underlag till TR.

Expressen lär slå på betalväggen runt 21-22 ikväll, ni som fastnar där provar:
https://archive.is/yuNem
2021-02-28, 20:20
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Jag får väl återigen länka till FMI och att det visst ställs krav på mäklaren som upprättar handlingarna till parter de hämtar in personuppgifter ifrån vid en överlåtelse https://fmi.se/vad-galler-vid-formedling/kontraktsskrivning/skrivuppdrag/

Det kommer troligen bli ett fall hos FMI som utövar tillsyn av Sveriges alla registrerade mäklare. Det är inget som går ut i media vanligtvis.

Tack för ditt svar! Vad har Dietz brustit i, som gör att det troligen blir ett fall hos FMI. Jag försökte läsa mig till det på din länk, men förstår inte felet/felen han har gjort!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in